Cafelat Robot Barista

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor mmjb » ma 30 dec 2019, 20:43

Erg mooi. Ik twijfel ook om er een aan te schaffen. Heb net mijn maler geüpgraded naar een niche. Ik heb nu nog een Silvia met pid waar prima espresso uit komt, maar wil eigenlijk een mooie kleine machine waar ik snel, zonder noemenswaardige opwarmtijd espresso mee kan zetten. En waar ik kan spelen met zaken als preinfusie. Melk opschuimen nagenoeg geen behoefte aan.

Twijfel tussen deze cafelat of een ponte vecchio export.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » ma 30 dec 2019, 21:50

Fijn hoor. Eerst even het nieuwigheid gevoel eraf laten glijden en dan nog eens vergelijken met de mcal. Afbeelding
Helemaal raak wat je daar zegt. Even wittebroodsweken door natuurlijk.
Ik zeg het ook altijd tegen mijzelf als ik iets nieuws heb. Proef dan vanalles moois en moet dan even laten temperen. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

robertp
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 11 jun 2018, 11:46

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor robertp » vr 29 mei 2020, 13:32

WhatsApp Image 2020-05-29 at 13.29.28.jpeg
Gisteravond gearriveerd. Vandaag al een beetje mij gespeeld en eerste resultaten vallen me niet tegen. Is mijn eerste kennismaking met espresso maken dus heb veel te leren maar de smaak in het bakkie valt niet tegen. Merk wel dat met de Comandante malen voor espresso niet ideaal is. Dus ben me aan het bezinnen op een malertje (Lagom p64 kuch).

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor fransg » vr 29 mei 2020, 13:47

ben me aan het bezinnen op een malertje (Lagom p64 kuch).
Oh ja, de kuch van lagom is een topmodel!

https://www.option-o.com/lagom-p64

Schermafbeelding 2020-05-29 om 13.47.00.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor we tigers » vr 29 mei 2020, 14:16

WhatsApp Image 2020-05-29 at 13.29.28.jpeg

Gisteravond gearriveerd. Vandaag al een beetje mij gespeeld en eerste resultaten vallen me niet tegen. Is mijn eerste kennismaking met espresso maken dus heb veel te leren maar de smaak in het bakkie valt niet tegen. Merk wel dat met de Comandante malen voor espresso niet ideaal is. Dus ben me aan het bezinnen op een malertje (Lagom p64 kuch).
Gefeliciteerd! Het is een fijn ding. Ik gebruik hem dagelijks. De Robot in combinatie met de kokendwaterkraan is ideaal voor espresso tussendoor.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bvds » vr 29 mei 2020, 23:14

Robot is topmachientje!

En ja Lagom is erg mooi ding. Geen koopje.

Niche Zero?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor swimmer » vr 29 mei 2020, 23:45

Is wel het beste voor licht gebrande bonen zeggen ze. De Lagom dan. Zo een beetje de Niche voor licht. Inderdaad wat prijziger ....
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bobbee » vr 29 mei 2020, 23:48

Ik zag laatst dat je in de eureka atom ssp schijven kunt zetten. Mooi ook voor light roast.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor swimmer » za 30 mei 2020, 00:11

Het zijn inderdaad de SSP schijven die het doen. Ik zit ook te overwegen deze in mijn Ceado te plaatsen nu ik een beetje meer over de Lagos en vooral de unimodale schijven heb gelezen. Het hele SD gedoe gaat me ook behoorlijk goed af met de E37S af ook al zeggen ze dat het niet kan
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Cafelat Robot Barista

Berichtdoor bvds » za 30 mei 2020, 08:39

Er staat op KN een Atom te koop met SSP burrs. Zelfde profiel als de MK ProM.
Dacht 700 euro.
Met custom made single dose hoppertje.

Echter, zo lang je geen ultra light roast gebruikt voor je espresso (Swimmer gebruikt vaak filter roast als espresso) maar gewoon een medium roast pakt dan zou ik de Niche pakken.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron