Bezzera Strega

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor HanR » vr 28 apr 2023, 22:20

De meer lompe benadering kan ook:
Je er bij neerleggen dat het geen heel goed ontwerp is. Het stekkertje naar het waterbakcontact ook op de waterbakhouder steken.
Je schakelt dan de laagwaterstandsbeveiliging uit.
Zelf op het niveau in de waterbak letten en je bespaart jezelf de ergernis van iets dat soms wel en soms niet functioneert.

JasperB
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 okt 2021, 20:00

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor JasperB » za 09 sep 2023, 13:40

Gezien ik mij sinds enkele dagen een gelukkige Strega bezitter mag noemen, druk door dit topic aan het gaan. Na een bericht te lezen over het uitbundige gebruik van vet door Bezzera op dag 3 eens de douche verwijderd... :shock: Dikke klodders die de koperen uitstroom blokkeren en een kwart van de gaatjes van het scherm verstopt met ondertussen zwart geworden vet!

Mensen, controleer uw machine direct na aanschaf! :)

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor cremalover » za 09 sep 2023, 13:53

Gezien ik mij sinds enkele dagen een gelukkige Strega bezitter mag noemen, druk door dit topic aan het gaan. Na een bericht te lezen over het uitbundige gebruik van vet door Bezzera op dag 3 eens de douche verwijderd... :shock: Dikke klodders die de koperen uitstroom blokkeren en een kwart van de gaatjes van het scherm verstopt met ondertussen zwart geworden vet!

Mensen, controleer uw machine direct na aanschaf! :)
Zonder ver geen pret.
Als ie droog staat gaat het stroef.
Beetje Dow erop en ie is weer top.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15110
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » za 09 sep 2023, 18:14

Zonder ver geen pret.
Als ie droog staat gaat het stroef.
Beetje Dow erop en ie is weer top.
Op 31 juli schreef je:
Ik gebruik altijd heel weinig vet bij montage . Zal et eens droog bij mijn Lambro proberen.
Op 9 okt:
Mijn Lambro met gewone seals draait inmiddels drie weken droog. Dus zonder vet op de seal. Zo te zien kan het. Dit naar aanleiding van de Londinium nieuwe vetvrije ringen.
Dus zonder vet ook pret?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6426
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor cremalover » za 09 sep 2023, 18:37

Zonder ver geen pret.
Als ie droog staat gaat het stroef.
Beetje Dow erop en ie is weer top.
Op 31 juli schreef je:
Ik gebruik altijd heel weinig vet bij montage . Zal et eens droog bij mijn Lambro proberen.
Op 9 okt:
Mijn Lambro met gewone seals draait inmiddels drie weken droog. Dus zonder vet op de seal. Zo te zien kan het. Dit naar aanleiding van de Londinium nieuwe vetvrije ringen.
Dus zonder vet ook pret?
Zeker.Lambro draait nog steeds met zonder vet :shock:
Strega heb ik altijd met regelmaat van een dun laagje vers Dow111 voorzien.Weet niet of die ook zonder vet kan.

Mocoffee
Berichten: 14
Lid geworden op: do 20 mei 2021, 12:38

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Mocoffee » ma 11 dec 2023, 11:04

Volgens mij levert de PSM pomp een lagere druk.

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat de einddruk hetzelfde was, maar dat de drukopbouw van een Ulka EX4 wat geleidelijker/langzamer is dan van een Ulka EX5 (die in de standaard Strega zit)
Volgens mij levert de PSM pomp een lagere druk.

Ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat de einddruk hetzelfde was, maar dat de drukopbouw van een Ulka EX4 wat geleidelijker/langzamer is dan van een Ulka EX5 (die in de standaard Strega zit)
Even hierop terugkomend: zie bijgaande grafiekjes en tabel. De E(X)4 heeft een fors hogere maximale druk maar start met een lagere flowrate dan de E(X)5. En hij is stiller maar dat proef je niet Afbeelding.

Afbeelding


Afbeelding
Ik heb dit topic nog een keer gelezen maar wordt de ULKA EX4 nu gebruikt in de PSM?

Mo


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron