Bezzera Strega

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Marcje » za 10 apr 2021, 18:07

Heb je de PID zelf gemonteerd ?

Ja, is goed te doen. Je moet wel een beetje kunnen knutselen, maar het zijn in feite maar 3 onderdelen die je aan elkaar moet knopen.
Ik heb de chinese variant gekocht en de totale kosten waren plm 35 euro.
dus...

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » za 10 apr 2021, 19:54

Het heeft mij gelijk geïnspireerd om de Strega even onder handen te nemen. Ik heb de cilinder schoongemaakt en weer netjes ingevet met foot grade silicone vet. Daarna 15 keer de zuiger op en neer gehaald en na de installatie een paar keer geflushed. (10 keer)

ik blijf nog wel silicone zien in het kopje waar de flush in komt. Hoe gaan jullie hiermee om?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » za 10 apr 2021, 20:06

Bij de Londinium is de regel: machine uit, hefboom naar beneden, dan met een schone doek de binnenkant van de zetgroep (de zuiger is omhoog en het douchescherm is eraf) schoonvegen maar ook weer niet alle vettigheid wegboenen. Dan wordt daarna het douchescherm niet vettig/verstopt en komt er ook geen vettigheid meer in je kopje.

Wet het betere goedje gebruiken. Wat heb je nu gebruikt?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » za 10 apr 2021, 20:14

Bij de Londinium is de regel: machine uit, hefboom naar beneden, dan met een schone doek de binnenkant van de zetgroep (de zuiger is omhoog en het douchescherm is eraf) schoonvegen maar ook weer niet alle vettigheid wegboenen. Dan wordt daarna het douchescherm niet vettig/verstopt en komt er ook geen vettigheid meer in je kopje.

Wet het betere goedje gebruiken. Wat heb je nu gebruikt?
Haynes Lubri film plus. Ik zal straks het doucheschermpje nog eens verwijderen en dan even extra droogwrijven met een doek.
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor fransg » za 10 apr 2021, 20:20

Haynes Lubri film plus. Ik zal straks het doucheschermpje nog eens verwijderen en dan even extra droogwrijven met een doek.
Net spul, ik kende het niet maar Van Pommeren heeft het eveneens, 113g = € 14,90

https://www.vanpommeren.nl/haynes-lubri ... -gram-7216

Deze wordt denk ik het meeste gegrepen, 100g = € 24,50

https://www.werkenmetmerken.nl/nl/s/0/molykote%20111

Ik gebruik Loxeal #4, 100g = € 27,65

https://londiniumespresso.com/store/acc ... uct_id=115
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor Keyser » za 10 apr 2021, 20:23

Het heeft mij gelijk geïnspireerd om de Strega even onder handen te nemen. Ik heb de cilinder schoongemaakt en weer netjes ingevet met foot grade silicone vet. Daarna 15 keer de zuiger op en neer gehaald en na de installatie een paar keer geflushed. (10 keer)

ik blijf nog wel silicone zien in het kopje waar de flush in komt. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ronald is het ingewikkeld om de zuiger eruit te halen en hem in te vetten. Ik moet het ook eens doen, maar ben bang dat ik wat kapot maak.
Ook dacht ergens te hebben begrepen dat de stroom draadjes lastig zijn. Peter vervangt die voor kroonsteentjes.

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » za 10 apr 2021, 20:28

Het heeft mij gelijk geïnspireerd om de Strega even onder handen te nemen. Ik heb de cilinder schoongemaakt en weer netjes ingevet met foot grade silicone vet. Daarna 15 keer de zuiger op en neer gehaald en na de installatie een paar keer geflushed. (10 keer)

ik blijf nog wel silicone zien in het kopje waar de flush in komt. Hoe gaan jullie hiermee om?
Ronald is het ingewikkeld om de zuiger eruit te halen en hem in te vetten. Ik moet het ook eens doen, maar ben bang dat ik wat kapot maak.
Ook dacht ergens te hebben begrepen dat de stroom draadjes lastig zijn. Peter vervangt die voor kroonsteentjes.
Ik ben geen techneut maar het is niet moeilijk. Je moet idd de zwarte bedrading van het kroonsteentje eerst verwijderen. Dit is het beste, ik zal zo even wat fotos plaatsen die ik ergens heb gevonden.
Zie hier de link https://www.home-barista.com/levers/ano ... 20888.html
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor bobbee » za 10 apr 2021, 21:22

Ik liet die bedrading altijd zitten. Gewoon doorvoeren terwijl je de boel eruit tilt. Misschien paar keer doen maar na 2x ofzo is het geen probleem meer.
De zuiger met aller drop en draan kun je op de groep leggen, overdwars. En dan lekker vetten met de wijsvinger. Andere vingers vond ik minder goed resultaat leveren, je hebt dan toch een andere afstrijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor ronald22 » za 10 apr 2021, 21:25

Ik liet die bedrading altijd zitten. Gewoon doorvoeren terwijl je de boel eruit tilt. Misschien paar keer doen maar na 2x ofzo is het geen probleem meer.
De zuiger met aller drop en draan kun je op de groep leggen, overdwars. En dan lekker vetten met de wijsvinger. Andere vingers vond ik minder goed resultaat leveren, je hebt dan toch een andere afstrijk. Afbeelding
Ik heb het ook zo een keer gedaan maar als de zuiger op de groep ligt is er kans op beschadiging en schoonmaken gaat lastig
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Bezzera Strega

Berichtdoor cremalover » zo 11 apr 2021, 09:49

Ik liet die bedrading altijd zitten. Gewoon doorvoeren terwijl je de boel eruit tilt. Misschien paar keer doen maar na 2x ofzo is het geen probleem meer.
De zuiger met aller drop en draan kun je op de groep leggen, overdwars. En dan lekker vetten met de wijsvinger. Andere vingers vond ik minder goed resultaat leveren, je hebt dan toch een andere afstrijk. Afbeelding
Ik heb het ook zo een keer gedaan maar als de zuiger op de groep ligt is er kans op beschadiging en schoonmaken gaat lastig
Niet de makkelijkste groep om schoon te maken door de bedrading.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron