Voorstellen - Strega en Niche Zero

AartVV
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 dec 2019, 20:18

Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor AartVV » zo 22 dec 2019, 11:00

Hallo allemaal,

We willen nu eindelijk de stap gaan zetten naar heerlijke koffie zoals we daarvan kunnen genieten als we een goede barista tegenkomen die ons met iets lekkers verwent. Met de Nespresso cups zijn we helemaal klaar.

Mijn vrouw drinkt primair latte-achtige koffie’s. Ik idem en bij regelmaat een espresso of ristretto. Totaal circa 4 tot 6 kopjes per dag. Per saldo dus een HX machine nodig.
Gemakkelijk kunnen wisselen van bonen is belangrijk omdat vrouwlief regelmatig caffeinevrije koffie wil kunnen drinken.

De afgelopen maanden heb me in de diverse forums intensief ingelezen. Fantastisch hoeveel info gegeven wordt, verschillen van mening en overtuigingen.
Beetje bij beetje krijg ik begrip van de materie. Het wordt nu tijd om een volgende stap te gaan zetten, zijnde aanschaf van de spullen.

Op basis van al het leesvoer en jullie aanbevelingen daarin zou ik willen gaan voor de Bezzera Strega (al dan niet met de PSM upgrade) in combi met een Niche Zero maler.

Alvorens we bij bijvoorbeeld bij Peter de Goede langsgaan om daar eens bij te praten, zou ik het erg op prijs stellen om bij een forumlid langs te mogen komen die dezelfde combi heeft staan. Praten, zien en rechtstreeks iemands ervaring horende, doet veel meer dan alleen lezen.
Is er iemand die de tijd heeft om ons bij hem/haar thuis te enthousiasmeren?

Tot slot: ik zie op MP een Strega in Haarlem te koop staan? Liefst koop ik nieuw om potentiële ellende te voorkomen maar lijkt het jullie wijs om toch in Haarlem te gaan kijken?

Ben benieuwd naar jullie feedback!

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor Marcje » zo 22 dec 2019, 11:34

Welkom en een leuk aanschafprobleem om te hebben!
Ik heb geen Niche, maar wel een Strega (met PSM) die ik als 'klassieke' Strega (met Pre Infusie door de pomp) of op vast water (PI door leidingdruk) kan laten draaien. Weet niet waar je woont, maar ik zit net onder Eindhoven. Altijd welkom!
dus...

fuel
Berichten: 488
Lid geworden op: za 01 dec 2018, 23:00

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor fuel » zo 22 dec 2019, 12:47

Ik heb die combi staan, Strega PSM met Niche.
tuur me anders even PB.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

DavidJ
Berichten: 25
Lid geworden op: do 02 nov 2017, 20:08
Locatie: Geertruidenberg

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor DavidJ » zo 22 dec 2019, 13:22

Dag Aart,

Ik heb ook de combinatie van een Strega PSM met een Niche in gebruik. Dus mocht je een keer willen testen en proeven dan ben je bij mij ook welkom.
Bezzera Strega PSM | Niche Zero | V60

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor ronald22 » zo 22 dec 2019, 13:44

Hier het zelfde, Strega met psm. Het koffie zetten is nu nog meer een beleving geworden. Met de hendel kan je nog meer extractie krijgen.

Machine gekocht bij Casabarista te den Haag, woon daar in de buurt. Na een week bij Peter geweest en de smaak werd zachter.

🙏
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor GuidovW » zo 22 dec 2019, 13:56

Geen Strega, geen Niche (ja dat kan.....). :D
Maar wel welkom Aart. :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

AartVV
Berichten: 17
Lid geworden op: di 10 dec 2019, 20:18

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor AartVV » zo 22 dec 2019, 16:35

Dank vast voor jullie snelle reacties. Ik meld me per PB om langs te mogen komen. Zal een fraaie vers gebrande zak bonen meenemen!

Kijken jullie nog even naar de Strega op marktplaats? Is dit de moeite om actie op te nemen?
http://link.marktplaats.nl/a1315794341?

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor Marcje » zo 22 dec 2019, 17:12


Kijken jullie nog even naar de Strega op marktplaats? Is dit de moeite om actie op te nemen?
http://link.marktplaats.nl/a1315794341?

Aan de (oranje/groene) lampjes te zien is dit een 2014 model, toch?
Die heb ik ook, en heb er vorig jaar 900 euro voor betaald (en die had net aantoonbaar een beurt gehad)
Misschien had ik geluk, maar ik zou zeker proberen wat aan de prijs te doen.
En ik zou even navragen wat ze precies bedoelen met de termen "Incl. onderhoud/garantie", want daar vind je niks van terug in de advertentie, die voornamelijk uit copy/paste werk bestaat.
dus...

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor HanR » zo 22 dec 2019, 19:33

Ik zou even geduld hebben en wachten op een ander exemplaar. Ook als je deze bij een particulier koopt zie ik niet veel problemen.
Voor onderhoud kun je naar Peter de Goede en dan direct de PSM laten uitvoeren. Twee vliegen in één klap.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Verhulk
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 12:40

Re: Voorstellen - Strega en Niche Zero

Berichtdoor Verhulk » ma 23 dec 2019, 22:40

Hi Aart, welkom op het forum. Ook ik heb exact de genoemde combi staan incl mod van Peter de Goede. Ben er onwijs tevreden mee. Kom maar een keer proeven, woon in Gorinchem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Bezzera Strega PSM mod, Niche Zero


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron