Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor we tigers » zo 31 mei 2020, 10:57

Ze richten op net iets onder de $ 800,-.
Ik las op de website dat je hem na twee shots moet bijvullen. Dat is wel erg snel. En ik vraag me af hoe je de groep op temperatuur krijgt. Allemaal via dat ene plaatje rvs? Houdt dat wel de druk als je een shot maakt?
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor bobbee » zo 31 mei 2020, 11:03

Jullie hebben meer gelezen dan ik inmiddels.

Duidelijk dat het ontwerp er is maar de wijsheid in het ontwerp technisch gezien nog niet op orde is.

Het uiteindelijke ontwerp zal er wel compleet anders uitgaan zien, als de machine daadwerkelijk het levenslicht zal gaan zien denk ik nu eigenlijk....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor GuidovW » zo 31 mei 2020, 12:52

Dank voor het delen, ziet er mooi uit zeg!
Maar doet idd ook aan Strietman denken.
‘k Heb me gelijk maar ff ingeschreven om op de hoogte gehouden te worden. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor fransg » zo 31 mei 2020, 13:30

‘k Heb me gelijk maar ff ingeschreven om op de hoogte gehouden te worden. :D
Ik heb me niet ingeschreven -- meld je het hier als er ontwikkelingen zijn?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor Fisherman » zo 31 mei 2020, 15:37

Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Een paar seconden later dacht ik wel; "dat kan natuurlijk helemaal niet want die zijn nog druk bezig met de langverwachte Apex Grinder".

Het ziet er wel uit als een mooi design dingetje, maar kan hij op tegen zijn concurrenten? Ik denk het niet. Iemand die een espressomachine ontwikkelt, heeft door zijn passie voor de techniek en een goed zetproces helemaal geen tijd om over estetische zaken na te denken, immers. Dit ding is dus te "mooi" om waar te zijn.

Vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor bobbee » zo 31 mei 2020, 15:41


Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Een paar seconden later dacht ik wel; "dat kan natuurlijk helemaal niet want die zijn nog druk bezig met de langverwachte Apex Grinder".

Het ziet er wel uit als een mooi design dingetje, maar kan hij op tegen zijn concurrenten? Ik denk het niet. Iemand die een espressomachine ontwikkelt, heeft door zijn passie voor de techniek en een goed zetproces helemaal geen tijd om over estetische zaken na te denken, immers. Dit ding is dus te "mooi" om waar te zijn.

Vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De Apex is al af hoor en al tijden te krijgen. Daarna hebben ze de fixie nog op de markt gebracht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor fransg » zo 31 mei 2020, 15:44

Ik dacht bij OE ook eerst aan Doub & Barb. En omdat ze zo lang geleden al die serie over restauratie van oude Cremina's maakten, dacht ik ook even dat ze zich eindelijk aan een eigen machine waagden. Maar hun ontwerp zou veel ouderwetser zijn of in elk geval geen 'design'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor Fisherman » zo 31 mei 2020, 17:09

Ik dacht dat de afkorting "OE" een beetje voorbehouden was aan de firma Orphan Espresso. Daarom was ik initieel ook wat verward geraakt door deze post.

Een paar seconden later dacht ik wel; "dat kan natuurlijk helemaal niet want die zijn nog druk bezig met de langverwachte Apex Grinder".

Het ziet er wel uit als een mooi design dingetje, maar kan hij op tegen zijn concurrenten? Ik denk het niet. Iemand die een espressomachine ontwikkelt, heeft door zijn passie voor de techniek en een goed zetproces helemaal geen tijd om over estetische zaken na te denken, immers. Dit ding is dus te "mooi" om waar te zijn.

Vind ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
De Apex is al af hoor en al tijden te krijgen. Daarna hebben ze de fixie nog op de markt gebracht.
Oh ik zie het. Ben niet bij de tijd merk ik, thanks!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Odessey Espresso : The OE-1 Lever Machine

Berichtdoor GuidovW » zo 31 mei 2020, 20:31

‘k Heb me gelijk maar ff ingeschreven om op de hoogte gehouden te worden. :D
Ik heb me niet ingeschreven -- meld je het hier als er ontwikkelingen zijn?

Yep. :mrgreen:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron