La Pavoni Professional

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor FJP84 » di 16 feb 2021, 14:45

Wat wordt trouwens bedoeld met de dubbelwandige groep. Hebben alle post mill Professionals dit of is doet iets specifiek van de laatste jaren?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor bobbee » di 16 feb 2021, 14:58

De zetgroep van voor en na 2000.
De zetgroep is vernieuwd tov de oude versie. Dat zorgt ervoor dat de zetgroep niet stoomgevoed wordt maar water.
Dat is een grote verbetering maar desondanks is de isolator een welkome aanvulling.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

FJP84
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 22:29

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor FJP84 » di 16 feb 2021, 20:10

De zetgroep van voor en na 2000.
De zetgroep is vernieuwd tov de oude versie. Dat zorgt ervoor dat de zetgroep niet stoomgevoed wordt maar water.
Dat is een grote verbetering maar desondanks is de isolator een welkome aanvulling.
Dank. Ik had al foto's gezien met het verschil in afmetingen.

Ook ik heb als mogelijk 2e hands verkoopkanaal ene Max van de Facebook groep. Prettig contact, prima prijzen en verzendkosten. Hij blijft alleen zoals eerder al beschreven de oudere modellen aanprijzen en zeggen dat er na 2000 meer plastic wordt gebruikt. Maakt mij na wat ik hier lees eigenlijk niet uit. Het werkt, is relatief goedkoop vervangbaar en vaak zijn er ook verbeterde versies van verkrijgbaar als ik het goed begrijp. Is er nog een bepaald jaar/periode tussen 2000 en nu waar ik tzt heb best op kan mikken?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: La Pavoni Professional

Berichtdoor bobbee » wo 17 feb 2021, 00:00

Er wordt idd meer plastic gebruikt maar op temperatuur stabiliteit gebaseerd wil je echt geen pre millennium. Er zijn mooie metingen van en de premill zit praktisch altijd te hoog in zijn extractie temperatuur van het water in de groep.
Er zijn een aantal jaren machines gemaakt waarin de zuiger niet van messing maar teflon is (vanaf 2009?). Ik weet niet exact welke jaren dat zijn. Ze zijn nu wel weer terug naar messing zuiger sinds ik meen 2018.
Je kunt trouwens op coffee sensor website de plastic onderdelen kopen in messing of rvs. Dus de zuiger, de wand in de groep.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten