Advies nodig bij aanschaf machine

Maarten1985
Berichten: 7
Lid geworden op: za 13 okt 2018, 07:47

Advies nodig bij aanschaf machine

Berichtdoor Maarten1985 » zo 29 nov 2020, 09:27

Hallo Allemaal,

Sinds een aantal jaren werk ik in de koffiebrache en heb ik eerder een bezzera Magica gehad. Echter heb ik deze verkocht omdat ik vader werd en toen besloot voor de snelle koffie te gaan. Zo hebben we nu een mooie Jura staan maar begint het toch weer te kriebelen. Echter weet ik nu beter wat ik wil en wat ik niet wil.

Ik drink alleen espresso's en americano's. Mijn vriendin Cappuccino maar die zal gewoon de jura blijven gebruiken. (ik ook voor de snelle kop koffie)

Ik ben dus op zoek naar een machine voor espresso / americano. Er hoeft dus geen stoompijp op en een warmwater uitgifte is ook niet noodzakelijk. Ik wil gewoon zeer goede espresso's maken;). Daarnaast vond ik het bij de bezzera vervelend om de hele tijd met zakjes te werken om het water te ontharden en wil ik dit op een andere manier regelen. (wellicht op vaste waterlijn met een brita filter ertussen ofzo maar dit moet ik nog verder uitzoeken)

Voor de molen heb ik de Eureka Mignon Specialita op het oog.

Welke machine kunnen jullie mij aanraden met bovenstaande informatie?

groet,

tmaarten
Berichten: 24
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 15:05

Re: Advies nodig bij aanschaf machine

Berichtdoor tmaarten » ma 30 nov 2020, 15:47

Hangt er een beetje vanaf wat het mag kosten hé. Ik heb een Domobar single boiler, does the job. De temperatuur is niet superstabiel maar met de coffee sensor thermometer erop zie ik perfect wat ik doe. De kleine watertank is wel een nadeel ja, die moet je nogal vaak bijvullen. De onthardingszakken vond ik ook vervelend omdat als je dan water vervangt dat water nog niet direct onthard is, vanzelfsprekend.
Ik heb nu nu aan kan van Zero Water. Als dat water wordt gefilterd is het 0 ppm. Afhankelijk hoe je dan mixt met vers kraanwater kan je zelf de ppm bekomen die je zelf graag wilt. Dan heb je het hele proces in de hand zonder dure onthardingsfilters.

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Advies nodig bij aanschaf machine

Berichtdoor HanR » ma 30 nov 2020, 20:00

Niet alles geloven wat ze je vertellen!
De ZeroWater filters zijn ook niet gratis.

tmaarten
Berichten: 24
Lid geworden op: di 28 jun 2016, 15:05

Re: Advies nodig bij aanschaf machine

Berichtdoor tmaarten » di 01 dec 2020, 10:18

Niet alles geloven wat ze je vertellen!
De ZeroWater filters zijn ook niet gratis.
Voor niks gaat alleen de zon op ;-)
Uiteraard kosten die ook geld maar je krijgt meer in return dan een onthardingszak

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Advies nodig bij aanschaf machine

Berichtdoor fransg » di 01 dec 2020, 10:32

De onthardingszakken vond ik ook vervelend omdat als je dan water vervangt dat water nog niet direct onthard is, vanzelfsprekend.
Het is handig het water niet zozeer te vervangen als wel aan te vullen. Houd je het waterreservoir goed gevuld, dan is het water altijd vrij goed onthard.

Bij een goede vriendin die een Rocket espressomachine heeft die ooit van mij was, zorg ik ervoor dat ze elk halfjaar een vers onthardingszakje in het reservoir krijgt, en ze verwisselt maandelijks het patroon van de BWT kan waarmee ze het water aanvult. Werkt ook vrij goed. Eens in de twee jaar haal ik de machine op voor onderhoud bij www.kafko.nl en zo draait het ding prima.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron