Welke melkopschuimer bij manual levers?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor bobbee » di 12 jan 2021, 23:29

https://youtu.be/9Yiu_FdXLEk

Vanaf 4:23 met de magnetron en French press ding.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor GuidovW » do 14 jan 2021, 09:37

Het enige wat ik aan Senseo wel goed vind is de melkopschuimer:

https://www.blokker.nl/philips-senseo-m ... 13241.html

Maar idd, geen latte art, gewoon stevig schuim.
Als je hem na het opschuimen een paar minuten laat rusten, zakt de melk uit het schuim en kun je een kop bovenop op je koffie maken.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor Brahimski » za 16 jan 2021, 12:42

Net een cappuccino gemaakt met de Pavoni en de melkschuim van een French press. Dat gaat prima. Daardoor kijk ik weer meer naar de Robot.
Blijft gewoon jeuken bij mij om wat nieuws te willen. Blij met de Pavoni. Robot zal minder onderhoud kennen. Iemand hier die ervaring met beiden heeft? Kan ze allebei naast elkaar gebruiken en dan aankijken welke ik het meest gebruik.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor fransg » za 16 jan 2021, 13:38

[quote=Brahimski post_id=119252 time=1610797326 user_id=25544 Kan ze allebei naast elkaar gebruiken en dan aankijken welke ik het meest gebruik.
[/quote]

Uitstekend plan, ik lees graag je ervaringen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor bvds » za 16 jan 2021, 13:47

Ja ik heb een review van de Robot hier op het forum staan. Top machientje.

Ik zou de versie zonder drukmeter kopen. Die leest niet fijn af en voegt niet heel veel toe. Comfortabel drukken betekent 6 a 7 bar. Dat is genoeg. Meer kan maar kost echt veel kracht. Ook niet bevordelijk voor de smaak. Shots gewoon lekker sturen op flow.

Een gepimpte Pavoni is de ideale thuismachine!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor Brahimski » za 16 jan 2021, 14:55

Je review heb ik al een paar keer gelezen. Die triggerde mijn interesse😉 Maar ben nu ben ik zoekende naar een vergelijk tussen de robot en de Pavoni. Op welk gebied vind je een gepimpte Pavoni beter? Qua shots of door de mogelijk van melkschuim?

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor bvds » za 16 jan 2021, 17:32

Met beiden kun je uitstekende espresso maken. De Pavoni dient bij voorkeur wel gepimpt te worden.

De Robot is eigenlijk de snelste en makkelijkste machine die er is. Malen in de basket die lekker hoog is. Zeefje er op. Kokend water er op. En je kan aan de slag. Eventueel de basket voorverwarmen.

De Robot is wel gevoeliger voor channeling als je een matige maler of slechte techniek hebt. Dat komt door de 58 mm basket. Maar omdat je de druk kan bijsturen valt het mee.

De Pavoni vraagt wat minder kracht en kan stomen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor Fisherman » di 19 jan 2021, 11:32

Ja ik heb een review van de Robot hier op het forum staan. Top machientje.

Ik zou de versie zonder drukmeter kopen. Die leest niet fijn af en voegt niet heel veel toe. Comfortabel drukken betekent 6 a 7 bar. Dat is genoeg. Meer kan maar kost echt veel kracht. Ook niet bevordelijk voor de smaak. Shots gewoon lekker sturen op flow.

Een gepimpte Pavoni is de ideale thuismachine!
Bas,

Zou je om hetzelfde 'toegevoegde waarde' argument ook (eerst) achterwege laten om een pressure gauge te kopen voor een Flair espresso maker?

Ik twijfel nog een beetje; voor de heb is alles leuk maar ik wil wel graag dat iets waarde toevoegt.

Robert

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Willemduijv
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 19:21

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor Willemduijv » vr 22 jan 2021, 09:03

Ja ik heb een review van de Robot hier op het forum staan. Top machientje.

Ik zou de versie zonder drukmeter kopen. Die leest niet fijn af en voegt niet heel veel toe. Comfortabel drukken betekent 6 a 7 bar. Dat is genoeg. Meer kan maar kost echt veel kracht. Ook niet bevordelijk voor de smaak. Shots gewoon lekker sturen op flow.

Een gepimpte Pavoni is de ideale thuismachine!
Ik heb nu een maand een robot met drukmeter en hoewel het qua smaak misschien weinig toevoegt vind ik het wel leuk om te zien hoeveel druk ik zet. Ook als je andermans drukprofielen wil toepassen om te kijken of dat smaakt. Volgens mij wordt de pavoni ook regelmatig gepimpt met een drukmeter op de groep. Het blijft leuk speelgoed Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk


bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Welke melkopschuimer bij manual levers?

Berichtdoor bvds » vr 22 jan 2021, 10:47

Zou je om hetzelfde 'toegevoegde waarde' argument ook (eerst) achterwege laten om een pressure gauge te kopen voor een Flair espresso maker?
De Flair Pro heeft altijd een drukmeter. Bovendien is die veel beter leesbaar dan op de Robot (groter en betere hoek). Tenslotte vind ik de Flair makkelijker bij te sturen aan de hand van de drukmeter. Ook kan je met minder moeite naar 9 bar als je een keer een piek wil. De Robot stuurde ik altijd op gevoel en flow, ook al had ik de drukmeter. De Flair zou ik persoonlijk altijd als Pro kopen. Ook vanwege de grotere basket, steviger frame en eenvoudiger voorverwarmen.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron