Superkop?

Brahimski
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 09 sep 2020, 22:52

Superkop?

Berichtdoor Brahimski » ma 05 apr 2021, 15:55

Zag deze net voorbij komen op Instagram. Kickstarter project. https://www.superkop.com/
Klinkt Nederlands. Namen van de bedenkers ook. Ze doen het wel een beetje overkomen alsof ze zelf het concept bedacht hebben van stroomloos en zelf druk genereren. Maar goed, best een leuk ontwerp en ben er wel nieuwsgierig naar.
Bijlagen
48960EAD-9AE5-4F93-87F3-9A55911581ED.jpeg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop?

Berichtdoor fransg » ma 05 apr 2021, 16:07

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop?

Berichtdoor fransg » ma 05 apr 2021, 16:42

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Superkop?

Berichtdoor we tigers » ma 05 apr 2021, 19:09

In het filmpje op de Kickstarter pagina zie je met elke pomp de koffie stromen en weer stokken.
Lijkt mij de hel voor je koffiepuk. Je bouwt druk op en je bent hem weer kwijt en weer druk en weer kwijt. Nee dank je.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop?

Berichtdoor fransg » ma 05 apr 2021, 19:40

Ik denk dat ze hele slechte koffie gebruiken of veels te licht gebrande, en met dat kleine malertje op de achtergrond slecht gemalen koffie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Superkop?

Berichtdoor fransg » ma 05 apr 2021, 20:05

superkpop.jpg
daar is Henk Langkemper het zelf dus NIET mee eens!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Superkop?

Berichtdoor mr Blanc » di 06 apr 2021, 14:44

Wel een cool concept en super strak in je keuken. Lijkt ook wel simpel...alleen benieuwd naar de koffie die je eruit krijgt! Hoe zit dat met t pompen met andere levers dan?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Superkop?

Berichtdoor bobbee » di 06 apr 2021, 15:02

De superkop is mijn idee echt afwachten wat dat ding doet. Je ziet wat shots van het apparaat maar echt duidelijke demo van de werking niet. Ik snap nooit hoe zoiets kan verkopen, gaat vaak zo met kickstarter projecten. Vaak heel gelikt gepresenteerd en nooit filmpjes van mensen die zichzelf presenteren naast hun product en laten zien met hoeveel passie en knowhow ze dat hebben ontwikkeld. Iets minder fancy filmpje en iets meer pure passie in een amateuristisch filmpje zou ik fijner vinden...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Superkop?

Berichtdoor Keyser » di 06 apr 2021, 18:19


Hoe zit dat met t pompen met andere levers dan?
Je pompt niet met andere levers. Bij het omhoog of naar beneden halen van de hevel vult de zetgroep zich met water. Bij mijn Strega staat de hevel in zijn rust omhoog en bij mijn Caravel staat hij in zijn rust naar beneden. Wanneer de zetgroep vult, start de preinfusie.
Daarna doe je de hevel naar beneden en druk je het water door de puck. Bij de ene hevel wordt de druk geregeld door een veer en bij de ander door je eigen spierkracht. Met een veer heb je meer consistentie, maar zonder veer heb je meer invloed/variabelen.

Het enige wat op pompen kan lijken is de Fellini beweging. Daarbij doe je de hevel nogmaals naar boven of beneden om nog extra water toe te voegen, nadat je al eens druk hebt gegeven. Dat wil je, omdat je dan je espresso net wat groter kan maken.
Dit zie je bij levermachines zonder veer, zoals de pavoni of de Caravel.


mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Superkop?

Berichtdoor mr Blanc » wo 07 apr 2021, 09:36

Hoe zit dat met t pompen met andere levers dan?
Je pompt niet met andere levers. Bij het omhoog of naar beneden halen van de hevel vult de zetgroep zich met water. Bij mijn Strega staat de hevel in zijn rust omhoog en bij mijn Caravel staat hij in zijn rust naar beneden. Wanneer de zetgroep vult, start de preinfusie.
Daarna doe je de hevel naar beneden en druk je het water door de puck. Bij de ene hevel wordt de druk geregeld door een veer en bij de ander door je eigen spierkracht. Met een veer heb je meer consistentie, maar zonder veer heb je meer invloed/variabelen.

Het enige wat op pompen kan lijken is de Fellini beweging. Daarbij doe je de hevel nogmaals naar boven of beneden om nog extra water toe te voegen, nadat je al eens druk hebt gegeven. Dat wil je, omdat je dan je espresso net wat groter kan maken.
Dit zie je bij levermachines zonder veer, zoals de pavoni of de Caravel.
Thanks heldere uitleg!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron