Toch een beetje keuzestress

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » do 16 sep 2021, 09:03

Toen ik hem zei dat hij zijn vingers niet in de buurt van de spijker moest houden, vond hij dat een hele wijze opmerking :ugeek: :D
Geniaal! Dat advies onthoudt hij zijn hele leven en is op vele andere manieren te vertalen tijdens belangrijke dilemma's in zijn bestaan.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor gilleko B. » do 16 sep 2021, 09:20

Hoewel ik de weg kwijt ben wie nu koper en verkoper is en eigenaar of bezitter wordt, heb ik een en ander met veel plezier gevolgd.





De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor De B. Cormorant » do 16 sep 2021, 10:24

Dat was al even na het stomen hoor toen ik het voelde. Ik was snel geleerd om de stoomwand te bewegen met het rubbertje.

De portafilter vd Londinium weegt 432.5g, die vd Profitec 355,4g, beide met dezelfde basket.

Ik ga eens een apart topicje aanmaken binnen een paar dagen met de verschillen

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor De B. Cormorant » do 16 sep 2021, 10:32

Hoewel ik de weg kwijt ben wie nu koper en verkoper is en eigenaar of bezitter wordt, heb ik een en ander met veel plezier gevolgd.

Afbeelding
Ik ben dit topic idd heel en beetje aan het kapen.

Tijdens het verloop van dit topic van Youssef kwam naar voor dat er bij Frans een londinium stond die te koop ging kopen. Om 1 of andere reden heeft Youssef gekozen voor een nieuwe Londinium, misschien vanwege de nieuwe mogelijkheden? Ik weet het niet.

Dan ben ik dus op die oudere londiniim gesprongen met mijn volle gewicht (wat wel substantieel is) en heb ik terzijde Keyser in een aantal nachtmerries gestort met heksen, ocharme.

Nu, het bleek dat deze londinium van Erik was. Ik ben die gisteren gaan halen en deze staat nu tijdelijk bij mij daar ik die ga geven aan mijn zusje die in Zweden woont als ze haar nieuw huis heeft .

Maar Youssef gaat dus een nieuwe Londinium hebben binnenkort, of heeft die ondertussen al.


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » do 16 sep 2021, 11:54

Op de achtergrond vinden er tevens inleidende bewegingen plaats voor nóg een kleine Londinium-stoelendans maar daarover volgen mettertijd wel mededelingen van betrokkenen, neem ik aan. Misschien kunnen we daarmee gewoon op deze thread voortborduren want het hangt immers allemaal samen en blijft zodoende toch redelijk 'on topic' ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor De B. Cormorant » do 16 sep 2021, 12:01

Je spreekt over de vectis, de nieuwe compact die ze zouden uitbrengen? Ik ben alvast benieuwd, zeker in het licht vd argos odyssey

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor fransg » do 16 sep 2021, 12:05

Oh ja die Vectis zit ook al een poos in de pijplijn, die zou straks gewoon mee kunnen in de 'keuzestress' thread, dat komt er nog eens bij, goed dat je het zegt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Youssef
Berichten: 315
Lid geworden op: do 13 jun 2019, 22:21
Locatie: Amsterdam

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Youssef » do 16 sep 2021, 17:00

Dat was al even na het stomen hoor toen ik het voelde. Ik was snel geleerd om de stoomwand te bewegen met het rubbertje.

De portafilter vd Londinium weegt 432.5g, die vd Profitec 355,4g, beide met dezelfde basket.

Ik ga eens een apart topicje aanmaken binnen een paar dagen met de verschillen
zwaarder lijkt me juist fijner!

nee wacht nog op mijn nieuwe liefde
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor De B. Cormorant » do 16 sep 2021, 17:15

Je hebt nog meer het gevoel iets substantieels vast te hebben, mogelijks gaan sommigen het wat te zwaar aanvoelen als ze zij aan zij vergelijken. Want ik heb niet het gevoel bij de Profitec dat het te licht was/is. Maar zij aan zij merk je hetzeker. Sommigen zullen ook het tactiele vh hout prefereren vd de kunststof maar dat kan je ook switchen via aftermarket.

Wat ik wel merk is dat de hendel merkbaar lichter te bewegen is bij de Londinium vs de Profitec. Als dat van belang is dan is dat zeker iets om mee te nemen in het beslissingsproces. Dat en de stoomkracht voor de melkdranken vielen me het meest op vandaag. Niet al te veel kunnen vergelijken want het was wel het dagje qua werkissues

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Toch een beetje keuzestress

Berichtdoor Keyser » vr 17 sep 2021, 09:02

Prachtig die twee mooie hevels naast elkaar. Dat moet toch een gelukzalig gevoel geven iedere ochtend wanneer je aan je espresso begintAfbeelding.

Ik had nooit overwogen mijn filter drager te wegen. Maar jouw berichtje maakte mij nieuwsgierig wat die van de Strega dan woog. De uitkomst verbaasde mij.... Ik had hem gelijk aan de Profitec verwacht of lager....
Zal het hout trouwens zwaarder zijn dan het plastic?
Afbeelding



Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron