Welke hefboommachine gaat het worden?

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor turboyeast » vr 17 sep 2021, 11:31

LS.,
Een sterk argument om voor vintage te gaan is de waardevastheid. Een nieuwe machine schrijft gewoon heel hard af.
Verder is het geheel persoonlijk. Een 60 jaar oude Lambro (ik heb er zelf een) presteert net zo goed als een gloednieuwe Londinium.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor ErikW » vr 17 sep 2021, 11:44

Die oudjes zijn dus ook nog eens ecologisch verantwoord! :D

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor cremalover » vr 17 sep 2021, 17:42

Kijk ook eens naar de Vesuvius Evo Leva. Machine met zowat ongekende mogelijkheden.

Willem.H
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 sep 2021, 11:48

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor Willem.H » vr 08 okt 2021, 12:57

Op jullie aanraden ben ik naar Vintage Espresso machines geweest. Roland heeft mij daar een uitgebreide uitleg gegeven en een aantallen machines laten zien. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik voor een nieuwe machine ga. Mijn keuze gaat tussen de Izzo Alex Leva en de Izzo New Pompei. De Alex Leva vind ik eleganter en de Pompei robuster. Zijn er die ervaring hebben in werken met deze machines?
Izzo Alex Leva - Bentwood Vertical 63 - Kaffelogic Nano 7e - Cafelat Robot - Kinu - Aeropress

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor cremalover » vr 08 okt 2021, 13:27

Op jullie aanraden ben ik naar Vintage Espresso machines geweest. Roland heeft mij daar een uitgebreide uitleg gegeven en een aantallen machines laten zien. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik voor een nieuwe machine ga. Mijn keuze gaat tussen de Izzo Alex Leva en de Izzo New Pompei. De Alex Leva vind ik eleganter en de Pompei robuster. Zijn er die ervaring hebben in werken met deze machines?

Geweldige machine . Feitelijk de beste. Het is dat u het maar weet.
Robuust ook. Dubbele veer maar het enige dat beweegt zijn mijn 60 jarige spaghetti armen.



Single shots ook een genot.


Willem.H
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 sep 2021, 11:48

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor Willem.H » vr 08 okt 2021, 15:17

Cremalover, heb je ook wel eens met de Alex Leva gewerkt en wat waren de verschillen met de Pompei?
Izzo Alex Leva - Bentwood Vertical 63 - Kaffelogic Nano 7e - Cafelat Robot - Kinu - Aeropress

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor cremalover » vr 08 okt 2021, 15:25

Cremalover, heb je ook wel eens met de Alex Leva gewerkt en wat waren de verschillen met de Pompei?
De Pompei is de horeca versie van de Izzo levers>
De Alex Leva heeft dezelfde groep maar andere boiler,wat meer siliconen slangen aan de binnenkant en een kleinere verpakking.
Heb daar geen ervaring mee.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor bvds » za 09 okt 2021, 08:55

Geweldige machine die Pompei. Wellicht verkoopt Cremalover de zijne wel (weer een keer). Dan moet je wel zelf tillen :D. Alhoewel er ook een reden is dat Cremalover zijn verkoop topic een aantal keer heeft geannuleerd: het ding is een working horse en maakt ontzettend lekkere espresso.

Ik zou niet snel een nieuwe Izzo kopen. Het zijn geen hele waardevaste machines. De Pompei is voor veel mensen te groot en het merk is gewoon minder courant. De Alexa Duetto pompmachine heeft een slechte reputatie vanwege de matige bouwkwaliteit, de onlogische en rommelige indeling van het binnenwerk en de storingsgevoeligheid; de Leva heeft veel minder elektronica dus die zal een heel stuk betrouwbaarder zijn. Wat ik niet weet of deze qua temperatuurmanagement net zo goed werkt als de Pompei. Iemand?

Een wat veiligere keuze lijkt dan een Bezzera Strega die je door Peter de Goede laat "PSM tunen". Qua looks en uitstraling wellicht niet de mooiste, qua performance met PSM heel goed. Of koop een Londinium. Deze machines zijn op termijn waarschijnlijk makkelijker door te verkopen. En schrijven ook minder af.

Als je een Izzo nieuw koopt en hem de komende 10+ jaar laat staan niks mis mee. Maar ga zo'n machine dan wel vooraf goed bekijken en testen.

Als het niet groot hoeft te zijn: "even" wachten op de compacte Londinium met de naam Vektis. Ik wacht er al lang op en verwacht er veel van. Maar begin wel ongeduldig te worden. Op dit moment gebruik ik weer met veel plezier mijn Elektra mcal. En dat is echt een fijn machientje. Hangt nieuw ook wel een fors prijskaartje aan.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor cremalover » za 09 okt 2021, 12:33

Binnenkant.


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Welke hefboommachine gaat het worden?

Berichtdoor fransg » za 09 okt 2021, 12:37

aangenaam basic
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron