Vreemde schroef LaPavoni

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor HanR » za 11 nov 2023, 15:11

Regelmatig hoor ik "die is nog van mijn vader geweest", bij gereedschap. In tegenstelling tot bijvoorbeeld polsuurwerken is gereedschap meestal een onbedoelde nalatenschschap. Veel leuker.

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » za 11 nov 2023, 17:21

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb los bitje gekocht bij de Hubo bij ons in het dorp. Het deksel heb ik er dus af kunnen halen en eronder was het kurkdroog en schoon.

De machine weer aangezet en de stop vloog er niet meer uit. Alleen wordt de boiler niet warm.
Dus het probleem was niet vocht maar een drooggekookte boiler.
Verwarmingselement zal vervangen moeten worden. Gelukkig eenvoudig zelf te doen.

Hoe is dit ontstaan? Mijn moeder kwam donderdag bij ons eten en ik was lekker een espresso voor haar aan het zetten. Koffie zat er al in, hevel omhoog om de piston te vullen met water en toen werd mijn moeder niet goed. Ik heb het apparaat dus onbeheerd met de hevel omhoog laten staan en toen is ie leeggelopen.
Mijn moeder is overigens met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, bleek een klein herseninfarct. Gelukkig gaat het redelijk goed en ik hoop dat ze weer helemaal hersteld.

manduca
Berichten: 902
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor manduca » za 11 nov 2023, 19:13

Heftig hoor. Veel sterkte gewenst! Een infarct is toch niet niks.
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » za 11 nov 2023, 20:41

Bedankt @manduca!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 nov 2023, 20:50

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb los bitje gekocht bij de Hubo bij ons in het dorp. Het deksel heb ik er dus af kunnen halen en eronder was het kurkdroog en schoon.

De machine weer aangezet en de stop vloog er niet meer uit. Alleen wordt de boiler niet warm.
Dus het probleem was niet vocht maar een drooggekookte boiler.
Verwarmingselement zal vervangen moeten worden. Gelukkig eenvoudig zelf te doen.

Hoe is dit ontstaan? Mijn moeder kwam donderdag bij ons eten en ik was lekker een espresso voor haar aan het zetten. Koffie zat er al in, hevel omhoog om de piston te vullen met water en toen werd mijn moeder niet goed. Ik heb het apparaat dus onbeheerd met de hevel omhoog laten staan en toen is ie leeggelopen.
Mijn moeder is overigens met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, bleek een klein herseninfarct. Gelukkig gaat het redelijk goed en ik hoop dat ze weer helemaal hersteld.
Ooeh....dat is echt naar. Heb het zelf ook gehad dus weet hoe het voelt. Ik wens haar het allerbeste met herstellen en jou en familie veel sterkte! Hou haar in de gaten Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » za 11 nov 2023, 22:13

Bedankt Bobbee! En we houden haar inderdaad goed in de gaten. Ze is nu in goede handen in het ziekenhuis. Toppers daar!!

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor Erik82 » zo 12 nov 2023, 09:15

Dat is een pittige situatie geweest, sterkte met alles.

Zo'n element kan inderdaad totaal niet tegen droogkoken. Die is dus waarschijnlijk doorgebrand en inderdaad makkelijk te vervangen. Kijk nog wel even want er zijn meerdere Pavoni's met een beveiliging en dan is het het knopje weer even indrukken om de beveiliging te resetten en werkt de boel weer. Die zit in de base onderop de machine.
1443007__38973.jpg
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » zo 12 nov 2023, 10:37

Bedankt! Grappig, Erik82. Ik heb het vanmorgen ontdekt.

Ik zat net dit te typen toen ik je bericht zag :D .
Goed nieuws van de machine: het verwarmingselement is niet kapot. Ik kwam erachter dat er een veiligheidsventiel op het element zit. Die had de boel uitgeschakeld. Er zit een miniscuul rood knopje dat je in kunt drukken en zo werkt de La Pavoni weer.

Erik82
Berichten: 2896
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor Erik82 » zo 12 nov 2023, 11:59

Goed om te lezen. Zou zonde zijn als je een element voor niks hebt gekocht en die dan ook niet lijkt te werken. Dan ben je zo weer een week en wat irritatie verder.

Gelukkig heeft die van jou ook het veiligheidsmechanisme. Dan is het inderdaad niet moeilijker dan een heel klein rood knopje indrukken en kan je weer genieten van lekkere koffie.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor fransg » zo 12 nov 2023, 12:02


(er is helaas water in de bodem gekomen, stop sloeg eruit. Ik wil de boel openmaken en drogen)
Als de aardlekschakelaar de boel heeft uitgezet (dan sloeg er geen stop uit overigens) dan is er meer mis geweest dan dat de thermische beveiliging van je Pavoni het element uitschakelde wegens droogvallen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron