Vreemde schroef LaPavoni

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » za 11 nov 2023, 10:51

Ik wil van mIjn Lapavoni Professional de bodemplaat eraf halen maar ik krijg 'm niet los. Er zit een heel vreemde schroef. Herkent iemand deze? Het lijkt een ster maar er zit iets in het midden waardoor ik een ster-bitje er niet in krijg.

(er is helaas water in de bodem gekomen, stop sloeg eruit. Ik wil de boel openmaken en drogen)


Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 nov 2023, 10:55

Ja is een Torx maar met puntje. Als je een platte schroevendraaier hebt niet te groot dan past die er scheef in en werkt het om los te draaien. Daarna kun je er een andere schroef on draaien zonder puntje.
Zo'n bitje is wel gewoon ook te koop in bitsetjes van de Action ook wel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor dennis-caro » za 11 nov 2023, 11:00

Super, Bobbee!!

Dat wordt een tripje naar de Action. Goede reden om daar weer eens naar leuk gereedschap te kijken. Voor de hobbyist hebben ze prima spul ;)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 nov 2023, 11:08

Wel wisselind assortiment...ik heb er toen een setje gekocht waar hij in zat maar zat ook een keer in een setje van de lidl.
De winkels voor doe het zelf'rs...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor HanR » za 11 nov 2023, 12:06

Ff off-topic:
Parkside is heel fatsoenlijk spul.
Action over het algemeen bagger qua gereedschap. Da's nog een wereld van verschil.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor gilleko B. » za 11 nov 2023, 12:26

Koop een goede kwaliteit passend torx bitje. Ook voor de toekomst makkelijk. Slechte kwaliteit bitjes vervormen nog wel eens vanwege ondermaatse metaal en maken meer verrot met alle gevolgen vandien.




HanR
Berichten: 1971
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor HanR » za 11 nov 2023, 12:51

En steun gelijk de plaatselijke gereedschap/ijzerwarenwinkel!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor bobbee » za 11 nov 2023, 12:55

Voor zo'n boutje heb je niks bijzonders nodig hoor. Als je denkt het veelvuldig te gebruiken voor goed vastzittende bouten ja dan investeren maar hoevaak heb je zo'n Torx met puntje nodig....
Action is weekmetaal inderdaad maar ze hebben ook wel goede dingen er tussen liggen. Het verschilt. Mijn bitje komt trouwens van de lidl, net even gekeken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor fransg » za 11 nov 2023, 13:14

Zo'n setje is een heerlijk bezit voor het leven en ook een prettig idee dat je iets van kwaliteit nalaat aan toekomstige generaties zodat ze nog eens aan je denken.

Ik heb nog geen moment spijt gehad van de aanschaf.
IMG_7528.JPG
IMG_7527.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Vreemde schroef LaPavoni

Berichtdoor gilleko B. » za 11 nov 2023, 13:43

Ja een mooie gedachte, mijn kroost grijpt iedere keer weer het gereedschap uit mijn koffer, en in het meest positieve geval, komt het wel terug, maar incompleet. Misschien toch een idee als ik het einde voel komen de koffers ter navulling bekijk op compleetheid.





Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron