Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor Erik82 » vr 25 aug 2017, 08:08

Samen met de 2 meter lange betonnen paal (die je een halve meter in de grond moet slaan) waar je hem dan aan moet hangen om hem te laten werken
Je kan hem ook gewoon neerzetten he? Niet zo moeilijk doen. :)
Niet goed gekeken. Dacht dat je hem net als de Strietman ES-3 op moest hangen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor cremalover » vr 25 aug 2017, 17:50

Qua design vind ik hem absoluut top.

ErikW
Berichten: 957
Lid geworden op: za 15 apr 2017, 20:48

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor ErikW » vr 25 aug 2017, 18:04

Erg mooi basic!
Mooie kleur bij het hout en eindelijk niet standaard 'mooi kleurtje grijs'.
Leuk voor op de camping oid.
De vraag blijft of temperatuur stabiel blijft voor een top-espresso?

Erik

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor dirk020 » ma 28 aug 2017, 10:25

Dat lijkt mij een kwestie van timing: Aluminium van deze massa heeft een vrij grote warmtecapaciteit. Als je dat ding opwarmt met voldoende heet water zal ie wel een tijdje op temperatuur blijven; tijd genoeg om de koffie eronder te schroeven voor ie weer teveel afgekoeld is lijkt me

Voor Erik 82: https://www.designboom.com/design/newto ... 8-25-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

'Ze' doet hier niet aan voorverwarmen, het lijkt me dat dàt niet werkt maar ik kan me vergissen natuurlijk. Ik vind 't interessant, leuk voor in ons campertje!
"Verhuizen kost beddestro!"

dirk020
Berichten: 123
Lid geworden op: ma 30 nov 2015, 09:35

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor dirk020 » ma 28 aug 2017, 10:33

Ah! Gevonden op hun facebooksite:

"Newton Espresso
25 juli ·

Since we haven't quite released the Newton to the world yet we have been getting a lot of questions about how it works and what it can produce! Here are some stats for the details people out there!
Warming the Newton - simply pour boiling water into the top and push it through the press and into your cup. This will warm up the barrel and your cup to start off with.
The Process - Pack the basket and screw it into the bottom of the barrel. Add fresh boiling water to the top of the barrel. Empty your freshly warmed cup and place it back under the barrel. Lift the lever up and then begin to press down slowly till you see the first drips come through. Pause for a second for the water to infuse into the grinds and then continue to press down till you reach the bottom. Now you have one great espresso shot. Add water and milk as required.
The basket - our basket can hold between 15-18grams of coffee tamped down with our custom tamper. To get the perfect crema the amount you put in will differ depending on the style and fineness of your grind. Freshly ground coffee helps too!
The pressure - Our press can reach 120psi or between 8-9bar pressure. This again depends on how fine your grinds are and how much you pack the basket.
The result - The joy of using the Newton is in the fact that you learn how to create a great coffee from experience. You learn to work with the grinds you have and match the pressure to suit and create a delicious coffee!"
"Verhuizen kost beddestro!"

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor cremalover » ma 28 aug 2017, 11:23

Stel dat dat idd zo werkt.
Groep voorverwarmen met kokend water.
Dan koffiebakje inklikken en water uit de waterkoker erin.
Doordrukken en klaar.Ik ga deze zeker in de gaten houden.Kijken wat de prijs doet.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor Erik82 » di 29 aug 2017, 09:13

Goede uitleg en geeft een stuk meer hoop. Ben benieuwd als hij er daadwerkelijk is hoe de werking zal zijn. Vooral de levensduur met de dunne houten hevel heb ik zo mijn twijfels over want 9 bar druk zorgt voor behoorlijk wat stress op die onderdelen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Wij zullen het zien: Newton Espresso Lever

Berichtdoor bvds » di 29 aug 2017, 11:22

Dit soort machientjes zijn in trek. De Flair krijg best aardige reviews. En van de aankomende Robot van Paul Pratt verwacht ik ook wel wat. Zelfs met drukmeter te krijgen. En dan is er ook nog de Forge, ook met drukmeter. Persoonlijk zie ik het meeste in de Robot.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron