Lever ervaringen en voorkeuren

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bobbee » zo 09 sep 2018, 19:00

Gabor heeft ze wel voor andere apparaten gemaakt maar niet voor de Strega

Je zou wel met zo'n metertje kunnen werken en de druk beïnvloeden. Je laat de pomp de groep vullen tot extractie start, maximale druk en zeker met de dubbele veer. En door de hevel tegen te houden bouw je druk af, laat je hem weer opkomen gaat de druk ook weer omhoog. Je kunt hem niet terugbrengen naar druk die je had bij start maar genoeg te spelen en je zou de druk mooi kunnen volgen met de meter.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bvds » zo 09 sep 2018, 20:35

Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 09 sep 2018, 21:09

Toch wel hoor...
Je laat het voorbeeld zien van de "Bosco" zetgroep -- wie beweerde tegenover jou dat die op de Strega zou zitten? Die heeft het nl mis ;-)

Met andere woorden diegene sloeg de plank mis, en had het bij het verkederde eind!

Dus:
Gabor heeft ze wel voor andere apparaten gemaakt maar niet voor de Strega
https://www.naked-portafilter.com/produ ... sure-kits/

Maar mogelijk zal Gabor het wel willen doen voor de Strega als je de kosten vergoedt en een groep opstuurt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bvds » zo 09 sep 2018, 21:27

Tsja ik zit niet zo goed in die "Bosco" groepen ;)

Dacht dat de Strega, Londinium, Porfitec en Quickmill allemaal variaties waren op dezelfde groep. En dat de "Bosco" groep niet door Bosco bedacht is...

Maar zo te zien is de pressure kit voor de Bosco groep ook niet te koop. Op de WOC had Gabor overigens wel een Profitec bij zich met deze gadget. Zelfs met de Smart Profiler dacht ik. En het werkt wel...

Zie overigens bij een veer het nut niet zo.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 09 sep 2018, 21:38

Tsja ik zit niet zo goed in die "Bosco" groepen ;)

Dacht dat de Strega, Londinium, Porfitec en Quickmill allemaal variaties waren op dezelfde groep.
De strega heeft een geheel andere groep.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Pti » zo 09 sep 2018, 21:43

Tsja ik zit niet zo goed in die "Bosco" groepen ;)

Dacht dat de Strega, Londinium, Porfitec en Quickmill allemaal variaties waren op dezelfde groep. En dat de "Bosco" groep niet door Bosco bedacht is...

Maar zo te zien is de pressure kit voor de Bosco groep ook niet te koop. Op de WOC had Gabor overigens wel een Profitec bij zich met deze gadget. Zelfs met de Smart Profiler dacht ik. En het werkt wel...

Zie overigens bij een veer het nut niet zo.
De kit is klaar, maar monteren is gevaarlijk, omdat je niet (goed) kunt zien aan welke kant je de as van de zuiger losdraait. Gabor knijpt m voor de strenge Amerikaanse aansprakelijkstelling bij ongelukken die staan te gebeuren. Een in ruilsysteem gaat mogelijk uitkomst bieden of je moet er een speciale tool bij kopen voor de zuigerwissel.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » zo 09 sep 2018, 22:26

Gabor schrijft:
Aaah! You, Bas, Bobby and Erik know how it goes :-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bobbee » zo 09 sep 2018, 22:41

Ik heb de uiterst vriendelijke Gabor zelf gevraagd op WOC naar de Strega pressure meter maar hij gaf aan dat hij dan een strega groep nodig heeft en die heeft hij niet. Ik heb volledige begrip getoond en bedankt voor de info, ik laat de groep namelijk op mijn strega zitten.
Dat metertje is wel gewoon een leuke aanvulling waar je echt wel mee kunt spelen mocht hij er ooit komen, en dan hoeft de veer er juist ook niet uit want dat wordt dan leuk. Spelen met druk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » zo 09 sep 2018, 23:10

Dat metertje is wel gewoon een leuke aanvulling waar je echt wel mee kunt spelen mocht hij er ooit komen, en dan hoeft de veer er juist ook niet uit want dat wordt dan leuk. Spelen met druk.

Zo zie ik het ook; meer als een leuke aanvulling/gadget.
Het mooie van m'n huidige Strega vind ik dat hij wel redelijk monkey proof is. Als je de malert en pre-infusie goed hebt afgesteld dan zet m'n vrouw zonder moeite precies hetzelfde bakje als ik. Een echte manual lever zou wat dat betreft bij ons minder goed passen.
dus...

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bvds » ma 10 sep 2018, 07:40

De strega heeft een geheel andere groep
Duidelijk. Thanks!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron