Lever ervaringen en voorkeuren

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » do 23 aug 2018, 22:57

Jeetje, wat een hoop emotie over het feit dat iemand de bodem uit een oud filterbakje heeft gezaagd!
Was notabene nog een enkel filterbakje ook, zo eentje waarvan het hele forum, inclusief jijzelf, zeg dat je die meteen weg moet doen omdat daar geen fatsoenlijk shots mee te zetten zijn. Doe ik dat, is het nog niet goed! ;-)
dus...

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Pti » vr 24 aug 2018, 09:55

Eeuwig zonde, vreselijk kostbaar en zeldzaam die dingen !!

:mrgreen:
IMG-20180824-WA0002.jpg

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » vr 24 aug 2018, 10:14

Wat erg dat zoiets wordt verzaagd terwijl anderen wachten op een urgente orgaandonatie.

Maar wat ik er intussen van heb begrepen is dat @3aan niet speciaal nors was over die nodeloze verzaging der filterbakjes.

Hij had zojuist zijn fikken verbrand en enkele van de vloeken die daardoor sowieso uit zijn innerlijk kwamen, vonden hun weg in een mail die daar zuiver gezien niets mee te maken had.

Er bleek achteraf namelijk geen oorzakelijk verband te bestaan tussen het verbranden der handen en het verzagen der filterbaksel.

Het vond min of meer tegelijkertijd plaats, maar het een stond niet in relatie tot het ander.

Achteraf makkelijk gezegd. Het vergt een en ander om zoiets op het moment zelve te beseffen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor cremalover » vr 24 aug 2018, 10:57

Allemaal goed de teennagels knippen en je hebt geen gedonder.
Zet uw ego aan de kant op een forum.Subtliteiten al intonatie,klank etc komen in getypte communicatie niet over.
En realiseer je altijd dat er belangrijkere dingen zijn dan koffie.Zo zijn mijn soesjes net niet mooi gerezen. :(

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » vr 24 aug 2018, 11:17

En realiseer je altijd dat er belangrijkere dingen zijn dan koffie.Zo zijn mijn soesjes net niet mooi gerezen. :(
ach! mijn deelneming is hierbij betuigd.

het scheelt dat je er geen onnodige krachttermen jegens de medemens bij rond strooide.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bobbee » vr 24 aug 2018, 20:00

Allemaal goed de teennagels knippen en je hebt geen gedonder.
Zet uw ego aan de kant op een forum.Subtliteiten al intonatie,klank etc komen in getypte communicatie niet over.
En realiseer je altijd dat er belangrijkere dingen zijn dan koffie.Zo zijn mijn soesjes net niet mooi gerezen. :(
Het meeste kan gezegd worden maar loze reacties met rake woorden die het imago van ons knusse groepje verpest voor nieuwe bezoekers is hier niet gewenst.
Gewoon normaal communiceren en even nadenken voordat je wat post, bij twijfel beter niet reageren. Dan is er geen vuiltje aan de lucht! Zo moeilijk is dat niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor Marcje » wo 29 aug 2018, 21:37

Daar staat hij, de hulpveer :-)
Vandaag naar Tilburg getogen om hem te laten verwijderen. Onderwijl een espresso, slow coffee en likeurtje gedronken en veel over smaken en apparatuur gepraat. Was een gezellige en leerzame namiddag!

Thuis snel aan het water gehangen en zojuist de eerste bakjes gezet. Moet nog wel meer tunen, maar als verwacht grover moeten malen en er is idd een merkbaar smaakverschil; het is net of je 'meer' proeft. Ga ook maar eens wat meer spelen met de distributie, want de naked liet zien dat daar ook nog wel ruimte voor verbetering is... (toch maar een funnel aangeschaft).
En de vrouw hoeft het apparaat ook niet meer met 2 armen te bedienen...

De komende dagen veel koffie drinken dus!

Afbeelding
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15059
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor fransg » wo 29 aug 2018, 21:57

Goed!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor bvds » wo 29 aug 2018, 22:11

Weer iemand die tevreden is zonder extra veer.

Dat is een beste veer! Die krijg je er zelf niet even uit zonder gereedschap.

Ik snap werkelijk niet waarom fabrikanten als Bezzera en Profitec niet zelf bedenken dat zo'n machine met enkele veer zowel prettiger te bedienen is als een meer uitgebalanceerde smaak geeft.

Reiss heeft dat dan weer wel goed door gehad.

Veel plezier!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Lever ervaringen en voorkeuren

Berichtdoor martinierius » wo 29 aug 2018, 22:17

Hé, kan die veer misschien in een gaggia mini? Ik heb namelijk eens geprobeerd om er daar één bij te steken maar de veer is beginnen roesten na een eind :-(
Wat zijn binnen en buitendiameter?
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron