Goede molen voor bij een Londinium R

Ednar
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 22:21

Goede molen voor bij een Londinium R

Berichtdoor Ednar » zo 25 nov 2018, 22:27

Goedendag beste koffievrienden,
Mijn naam is Edward en ik ben me aan het verdiepen in een nieuwe molen voor bij een nog aan te schaffen Londinium R.
Ik ben niet zo`n liefhebber van de fruittonen in koffie, dus mijn voorkeur gaat uit naar 83mm platte schijven en niet conisch.
Twijfelen doe ik tussen de Compak e8 od en de Ceado e37S.
Hebben jullie misschien tips.budget rond de 1000(ceado wordt dus 2dehands)
Ik ben wel gecharmeerd van het makkelijke schoonmaken van de ceado e37S.
Retentie boeit me niet zo, ik maak als een echte gentleman de eerste koffie voor mijn meisje:)
Groeten Edward
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goede molen voor bij een Londinium R

Berichtdoor bobbee » zo 25 nov 2018, 22:53

Hallo Edward,

Als ik het zo lees heb je alles al in kannen en kruiken.
Retentie boeit niet, eerste bakkie voor vrouwlief... Waarom zou je niet die ceado aanschaffen? Past prima bij jou.

Ik zou zelf denk ik de Eureka Olympus 75e met mythos schijven overwegen. Ook schoon te maken terwijl de maalgraad instelling behouden blijft. Wel schroevendraaier erbij nodig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Goede molen voor bij een Londinium R

Berichtdoor fransg » ma 26 nov 2018, 08:08

Ik ben niet zo`n liefhebber van de fruittonen in koffie, dus mijn voorkeur gaat uit naar 83mm platte schijven en niet conisch.
Naar mijn ervaring is het kiezen van de bonen & de brander meer bepalend voor 'fruittonen' dan de subtiele verschillen tussen malers.

Ook de pre-infusie druk die je gaat instellen bij je L-R heeft daar invloed op en die houd je dan wat aan de hogere kant om van 'fruit' meer naar 'body' op te schuiven.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ednar
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 25 nov 2018, 22:21

Re: Goede molen voor bij een Londinium R

Berichtdoor Ednar » ma 26 nov 2018, 08:58

Bedankt voor de reacties, en Ik ga me eens wat dieper inlezen op de invloed van preinfusie mbt het uiteindelijke smaakpalet.
Bedankt Frans , dat verbreed mijn keuze enigszins, alhoewel ik toch wel erg naar de ceado neig:)
Een fijne dag allemaal en tot de volgende vraag.
Groeten Edward
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Goede molen voor bij een Londinium R

Berichtdoor bobbee » ma 26 nov 2018, 09:09

alhoewel ik toch wel erg naar de ceado neig:)
Ik zei het toch...! Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron