Schuimdraad...

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Schuimdraad...

Berichtdoor @3aan » ma 10 dec 2018, 21:06

Mooi transparant systeem, sta je daar in de winkel nummertjes in te toetsen voor iets wat ook gewoon een branddatum had kunnen zijn, boycotten die zooi!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Schuimdraad...

Berichtdoor R1200C » di 11 dec 2018, 10:48

boycotten die zooi! Afbeelding
Joh, moet je nou je auto wassen omdat je zo ontzettend kort door de bocht gaat? :roll: :lol:
Niemand dwingt je om iets te kopen hoor. En als je liever thee hebt mag dat ook...

De code bevat een leesbare datum (zoals ik al had verwacht) en de site heb je alleen nodig om de oorsprong te achterhalen.

Omdat ik mijn eigen zak al had weggegooid en ik vanochtend toch even bij de AH moest zijn heb ik even in het vak gekeken. Waar ik tot nu toe altijd selecteerde op de THT datum (laatst gebrand heeft ook de THT datum het verste weg natuurlijk) snap ik nu de andere codering ook helemaal dus dat maakt het nog duidelijker.

Het vak was een stuk voller dan anders en ik gok dat er wat oude voorraad opgemaakt moest worden. Heb 3 verschillende codes aangetroffen en was blij dat ik nog voor een paar dagen heb want de code die ik had was verser dan 11 oktober:

201807251100
201810111300
201804250800

De oplettende lezer zal de branddatum wel kunnen herleiden (voor niet-ITers: eerste 4 zijn jaartal, volgende 2 maand en 7 en 8 zijn de dag). De laatste vier cijfers zijn de herkomst code. Na ze alle drie ingevoerd te hebben blijkt het systeem toch wat minder gedetailleerde info te verstrekken op de site. Alle drie komen bij dezelfde pagina met exact dezelfde info uit. Nou heb ik nog wat oude blikken staan uit 2012 of zo, maar de code die daar op staat werkt niet op de site, is ook anders van opbouw. Maar ik gok dat ze op basis van deze code uit hun eigen systemen wel meer info zullen hebben, al was het alleen maar omdat de wet traceerbaarheid vereist van voedsel.

Je moet zoals verwacht weten waar je naar moet kijken om het meest verse te vinden want supermarkten zijn nou eenmaal bezig met geld verdienen, alles moet op...

Maar goed, dat zijn de "speciaalbranders" tot op zekere hoogte ook met de positieve uitzonderingen die het leven leuk maken. Al worden die er sneller op aangekeken als ze proberen om bonen van bijna een half jaar oud te verkopen...
Kei veel groeten!

Joost

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Schuimdraad...

Berichtdoor Erik82 » di 11 dec 2018, 11:00

Je moet zoals verwacht weten waar je naar moet kijken om het meest verse te vinden want supermarkten zijn nou eenmaal bezig met geld verdienen, alles moet op...
In dit geval bedoel je waarschijnlijk dat je goed op moet leten om te kijken welke het minst oud zijn ;) . De meest recente koffie die je hebt weten te vinden is alsnog 2 maanden oud. Beste goed voor een supermarkt maar nog steeds niet vers.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
R1200C
Berichten: 176
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 09:19

Re: Schuimdraad...

Berichtdoor R1200C » di 11 dec 2018, 11:18

Heb ze net nog even gemaild want de drie data lijken een patroon te vormen en als er maar een keer in de drie maanden gebrand wordt weet ik dat ik begin januari weer "vers" zou moeten kunnen vinden...
Kei veel groeten!



Joost


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten