Upgrade: Profitec Pro 800

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor bobbee » do 14 feb 2019, 18:45

Klopt maar ik je ziet wel dat de doorloop regelmatiger en evenwichtiger is. Eerder wilde ik nog weleens een deel van de puck zien waar geen koffie uitkwam (channeling?) en als ik het een keer probeerde zonder te roeren een sprietser. Maar nu merkte ik dus ook hoe statisch de malabar eigenlijk is dus in dat licht is dat ook niet gek.... toch maar even iets verder vooruit branden om eens te kijken of het dan minder statisch wordt...
Beetje rdt! Even je vinger onder de kraan houden en door het bakje met afgewogen bonen roeren. Dan in de niche en malen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor mloes » zo 10 nov 2019, 11:46

Ben benieuwd hoe de Cafelat pistonseals je gaan bevallen.
Ik ga het met enige interesse volgen.
De Cafelat groepring bevalt mij in ieder geval prima net als het IMS 35UM douchescherm.
Hoi inmiddels heb ik ze er 2,5 week inzitten. Ik merk geen verschil. Hooguit gaan ze langer mee maar dat moet nog bewezen worden. Geen idee of ze er makkelijker opgingen. Ben bij Peter geweest en die heeft het voor me gedaan. Verder alleen de kranen en piston gesmeerd en ventiel goed vastgezet. Voor de rest niet aangekomen want alles zag er nog als nieuw uit. Steady going...
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Keyser » wo 22 apr 2020, 10:11

Ben benieuwd hoe de Cafelat pistonseals je gaan bevallen.
Ik ga het met enige interesse volgen.
De Cafelat groepring bevalt mij in ieder geval prima net als het IMS 35UM douchescherm.
Hoi inmiddels heb ik ze er 2,5 week inzitten. Ik merk geen verschil. Hooguit gaan ze langer mee maar dat moet nog bewezen worden. Geen idee of ze er makkelijker opgingen. Ben bij Peter geweest en die heeft het voor me gedaan. Verder alleen de kranen en piston gesmeerd en ventiel goed vastgezet. Voor de rest niet aangekomen want alles zag er nog als nieuw uit. Steady going...
Hey Mloes, momenteel ben ik mijn aan het oriënteren op een levermachine. Zo ontdek je dus ook dit soort aanpassingen. Ik vroeg mij af hoe de pistonseals je nu na langere tijd bevallen. Ik neem aan dat dat die 3 ringen zijn.

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor mloes » do 23 apr 2020, 08:51

Nou ze zitten er nog in en ik laat ze lekker zitten zolang het allemaal nog soepel loopt. Dus kan nog niet vertellen hoe ze eruit zien. Qua gebruik blijft de profitec steady going heerlijke machine en lekker flinke stoomkracht. Het grootste verschil zit m in de bonen en hoe die gebrand en gemalen zijn. Daarnaast goed kijken naar de uitloop wanneer je het kopje weg moet halen. Ik heb de tijden en gewichten van de output losgelaten. Input is tussen 18 en 19 gram. Meer is niet mijn smaak ;)
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor mloes » vr 24 jul 2020, 21:30

Even een vraagje, omdat ik even tijdelijk (voor een hele goede rede) geen koffie drink staat de machine stil. wat kan ik het beste doen? Leegpompen of juist gewoon nog 1 x per week aanzetten?
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » vr 24 jul 2020, 22:16

Geheel ledig pompen kan heel lastig zijn omdat er altijd wat blijft zitten dat dan toch op den duur muf kan gaan ruiken.

De ene machine die ik zelden nodig heb zet ik wekelijks een keer aan, trek er wat heet water uit door heetwaterkraan en zetgroep, een dot stoom en dan kan die weer uit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Pti » vr 24 jul 2020, 22:39

Even een vraagje, omdat ik even tijdelijk (voor een hele goede rede) geen koffie drink staat de machine stil. Afbeelding wat kan ik het beste doen? Leegpompen of juist gewoon nog 1 x per week aanzetten?
Decaf kopen :idea: ?

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor mloes » za 25 jul 2020, 09:17

Zelf die vind ik even vies. Ben al blij als ik kan eten ;)
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor Pti » za 25 jul 2020, 09:50

Domper! Maar over een paar maanden kan je dat als je dat als het goed is allemaal weer in gaan halen ;)

Ik zou de machine opwarmen -> uitzetten -> leegtappen via heetwaterkraan. Eventueel de machine iets schuin houden tot er echt alleen maar stoom uit de kraan komt en geen water meer.

Dan wanneer je weer zo ver bent dat de machine aan gaat de machine gewoon opnieuw vullen met schoon en fris water.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Upgrade: Profitec Pro 800

Berichtdoor fransg » za 25 jul 2020, 10:17

Ik zou de machine opwarmen -> uitzetten -> leegtappen via heetwaterkraan. Eventueel de machine iets schuin houden tot er echt alleen maar stoom uit de kraan komt en geen water meer.
Dat deed de monteur in de fabriek inderdaad ook voor het weer inpakken, toen ik er met een van de Londiniums langs fietste:
04my-L1-upgrade_MG_9221.jpg
05my-L1-upgrade_MG_9226.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron