Quest M3S koffiebrander

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » di 15 jun 2021, 11:07

Na lange tijd is het dan eindelijk zover. Een upgrade die volgens mij een hele grote impact gaat hebben in mijn koffie hobby.

De Quest M3S is onderweg en komt ergens deze week bij mij aan! Afbeelding

Handige info:

https://www.home-barista.com/roasting/q ... 72690.html

Quest handboek uit bovenstaand topic door Maurice Nuñas, Quest roaster eigenaar :

https://www.dropbox.com/s/upzbg8u8ktlet ... 1.pdf?dl=0

Quest schoonmaken :

https://library.sweetmarias.com/clean-quest/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bvds » di 15 jun 2021, 12:58

Mooie brander. Let the game begin...

Veel plezier Bob.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor we tigers » di 15 jun 2021, 15:50

IK had het al op een ander medium gezegd, maar dan ook even hier. Wow! Heel erg gaaf. Ik wens je er heel veel plezier ermee!
Ik heb de afgelopen weken me ontzettend ingelezen in de Quest en het lijkt een ideale brander die klein is en je toch de controle en ervaring geeft van het echte werk. Bij mij komt 'ie er op een gegeven moment ook wel ;)

Neem je ons mee op avontuur in dit topic?
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » di 15 jun 2021, 15:56

Ja, en ook door jouw aandacht voor de Quest ging het bij mij weer oplaaien. Alle groene bonen waren hier thuis opgebrand en daarom zojuist bij PTI de bestelling voor een mooie selectie groene bonen uitgezet!
Dat is toch wel even ideaal hoor, zo via bekende van het forum groene koffie kopen.

Dus als het goed is loopt alles mooi samen en komen de Quest en de groene bonen nagenoeg tegelijk deze week binnen. Ik heb echt zin om aan de gang te gaan.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor fransg » di 15 jun 2021, 16:39

Super!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » di 15 jun 2021, 17:16

Super!
Ik heb ook de Colombia Nariño erbij gedaan die jij mij had opgestuurd, kan ik daaraan refereren. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor Pti » di 15 jun 2021, 17:19

Is een lekker koffietje, boterzacht!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor gilleko B. » di 15 jun 2021, 17:23

Die Colombia Narinõ idd boterzachte heel toegankelijke koffie .

Mooie brander!





Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor Marc O. » di 15 jun 2021, 17:49

Poeh, da's een fraai apparaat! Erg benieuwd naar de bevindingen ermee. Ook al zal ik zelf niet snel zoveel aan een brander uitgeven, ik vind het altijd wel mooi als anderen dat wel doen en ik op die manier een stukje kan meegenieten 8-)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » di 15 jun 2021, 19:19

Ik heb ook nog een andere rede om zelf te branden en dat is dat er hier in de buurt geen enkele goede koffie te koop is. Er zit een branderijtje in de oude dierentuin maar dat is 3x niks. Die branden zo slecht, daar kun je niks mee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron