Quest M3S koffiebrander

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor Marcje » za 05 feb 2022, 22:56

Als ik een nieuwe boon heb dan brand ik eerst 'op gevoel', en als ik dan op enig moment iets lekkers heb geproduceerd, dan zet ik die als achtergrond en probeer dat profiel te volgen. Dat gaat prima in Artisan.
dus...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » wo 27 apr 2022, 16:40

Top ding, die Quest.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor we tigers » ma 19 sep 2022, 20:46

Ik ben nu precies een jaar aan het branden met de Quest M3S en ben nog steeds tevreden met de brander. Ik heb even in mijn logboekje gekeken en een sommetje gemaakt; ik heb er 43 kg op weg gebrand. Daarmee kom ik eigenlijk op de enige wens die ik heb: een brander met een grotere capaciteit. Maar aangezien die schreeuwend duur zijn, doe ik maar wat meer rondjes met de Quest. Die doet ‘ie namelijk probleemloos.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » ma 19 sep 2022, 20:56

Een jaar alweer? Dan heb ik hem langer dan dat. Had ik niet door.

Edit :

17 juni 2021 had ik hem in bezit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor Ben70 » vr 23 sep 2022, 20:37

Ik ben nu precies een jaar aan het branden met de Quest M3S en ben nog steeds tevreden met de brander. Ik heb even in mijn logboekje gekeken en een sommetje gemaakt; ik heb er 43 kg op weg gebrand. Daarmee kom ik eigenlijk op de enige wens die ik heb: een brander met een grotere capaciteit. Maar aangezien die schreeuwend duur zijn, doe ik maar wat meer rondjes met de Quest. Die doet ‘ie namelijk probleemloos.
mooie machine mooi egaal gebrande boon ,en nu genieten
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor Ypuh » vr 23 sep 2022, 20:48

Ik ben nu precies een jaar aan het branden met de Quest M3S en ben nog steeds tevreden met de brander. Ik heb even in mijn logboekje gekeken en een sommetje gemaakt; ik heb er 43 kg op weg gebrand. Daarmee kom ik eigenlijk op de enige wens die ik heb: een brander met een grotere capaciteit. Maar aangezien die schreeuwend duur zijn, doe ik maar wat meer rondjes met de Quest. Die doet ‘ie namelijk probleemloos.
Nice!

Reken je dan alles i.e. ook de proefbrandingen of mislukte batches? Of brand je ook voor vrienden/familie?

Merk dat cupping niet direct nodig is als je alle koffie al je gebrande koffie ook consumeerd. Op basis van die smaak feedback kun je dan een volgende batch iets bijsturen wat een eindeloos proces is.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor gilleko B. » di 27 sep 2022, 23:57

Top ding, die Quest.

Afbeelding
Zien er prachtig egaal gebrand uit.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » wo 28 sep 2022, 08:57

Thx! 23/9, nog 5 batches gebrand en 1 Braziliaanse lekker donker full city voor in de melk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor bobbee » za 08 okt 2022, 10:21

Gisteravond 4 mooie batches gebrand. Lekkere medium roast. Ging erg mooi en heb het gevoel dat de branding is gelukt zoals ik wil.
Krijg steeds meer feeling met de volt meter om de temp te sturen en speel ook met de luchtstroom dmv de ventilator.
Verloop zie ik op de laptop in Artisan en aan de hand daarvan stuur ik de temp en fan met de hand.

Foto's, geen idee of ze de kleur goed weergeven met al die electronics die de foto manipuleert en weergeeft.

[img]https://up.picr.de/44491072dt.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/44491073kk.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/44491074nn.jpg[/img]

[img]https://up.picr.de/44491075sj.jpg[/img]

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Quest M3S koffiebrander

Berichtdoor fransg » za 08 okt 2022, 10:30

Mooi he! Ondanks alle geavanceerde techniek blijft het een kwestie van ervaring, gevoel ontwikkelen voor het proces en snel besluiten nemen aan de hand van de data op het scherm.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron