Nieuwe versie Artisan

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » wo 04 aug 2021, 22:57

Hoe het ook zij, die Aillio Bullit is wel goed gelukt.
daar had ik destijds aanvankelijk weinig fiducie in o.a. omdat in de demo video's niet helder was waar die rook bleef ;-)

Later hebben ze alles mooi doorontwikkeld en alle bestaande klanten super geholpen met aanpassingen en updates.

Deze schaalvergroting is wel even andere koek!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » do 21 okt 2021, 16:19

Podcast over de 'carbon footprint' van koffiebranden met o.a. een fabrikant die uitlegt waarom je vooral (zijn) elektrische branders moet hebben:

https://www.worldcoffeeportal.com/5THWA ... e-roasting
Episode 26: The carbon footprint of coffee roasting

In the third episode of our mini-series on environmental sustainability across the coffee industry, we’re shifting the focus to carbon reduction in coffee roasteries.

In conversations with a leading academic, an electric roaster manufacturer, and coffee roasters, large and small, we unpack where carbon is generated once green coffee leaves the farm and how coffee roasters can make their operations as sustainable as possible.

Mark Maslin, Professor of Earth Systems Science at University College London provides an overview of the life cycle of a cup of coffee and where carbon is generated across the supply chain.

Grayson Caldwell, Head of Sustainability, Bellwether Coffee, discusses the urgent need to electrify coffee roasting and the environmental benefits vs. traditional gas roasting.

Ewan Reid, Managing Director, Matthew Algie, shares how his business is tackling the challenges of carbon production in large-scale roasting operations.

Bengt Ove Hagen, Production Director, Joh. Johannson Kaffe shares how his team designed a brand new eco-focused roasting facility and their ambitions to become one of the world’s most sustainable coffee roasters.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor Marcje » do 21 okt 2021, 21:39

Van de Bellwether website: "We compared the greenhouse gas footprint of two conventional roasters to the Bellwether Roaste - The results prove Bellwether produces 98% less CO2 emissions"

Mevrouw Caldwell vergeet helaas wel te vermelden dat die stroom ergens vandaan moet komen, en dat de CO2 emissie bij verbranding van gas (per kWh) lager is dan die van 'groene stroom'. Nog afgezien van het feit dat bij het verbranden van biomassa meer CO2 wordt geproduceerd dan bv door een steenkoolcentrale. Er komt dus meer CO2 vrij, maar we hebben in Europa afgesproken dat we dat gewoon niet hoeven te tellen. We doen gewoon net of het niet bestaat, wel zo makkelijk! En de totale carbon footprint over de levenscyclus van een windmolen laten we ook maar buiten beschouwing.
Sorry voor de rant mensen, maar als je koffie wilt branden en zo min mogelijk CO2 wilt produceren, gaat er niets boven gas (tenzij je kernenergie gebruikt).
De eerste die kan berekenen dat dat niet zo is krijgt van mij een baal groene bonen! ;-)
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » do 21 okt 2021, 22:26

ja precies daarom schreef ik ook
waarom je vooral (zijn) elektrische branders moet hebben
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » za 30 okt 2021, 15:28

Iedereen moet maar vlug vergeten wat ik nu zeg maar ik heb volledig lak aan dat schreeuwerige mädeltje, en zeker als ik koffie drink.
More people treat me like something very, very bad. There are people who laugh as soon as they hear my name.” Why? “Because they have already decided what they think of me and nothing they hear will change that point of view because it’s such a filter bubble. And they just hear fake stories about me, and people who mock me. So it’s two extremes.”

When people mock you, what are they mocking? “Oh, ‘The climate goblin is forcing you to stop eating meat’, which I have never said. They just do it to make fun of me and other climate activists.” Does that hurt you? “Noooooah,” she says sweetly. “I understand that everybody has their own sense of humour. Me, personally, it doesn’t hurt, but if it affects my family or other activists, then it’s a different thing.”
https://www.theguardian.com/environment ... se-matters
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor gilleko B. » za 30 okt 2021, 15:35

Gelet op de foto ziet hier een ingewikkelde en veel geld kostende organisatie achter waaronder een slim stukje marketing . Mag wat kosten,.maar haar moeder heeft geprobeerd actrice te worden en weet een beetje hoe het werkt. Wat GT, point taken, en ga nu maar eens gewoon met vriendjes en vriendinnetjes naar school.





Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » za 30 okt 2021, 15:41

je hebt het artikel misschien nog niet helemaal gelezen en daardoor weet je niet exact hoe die foto tot stand is gekomen ;-)

geeft niet!

het illustreert wat ze zegt, en wat we ook al eens hebben vastgesteld, dat het geen zin heeft om over verschillen van mening een gesprek te voeren ;-)

zelf sta ik wel open voor andere denkbeelden maar na vluchtige inspectie blijken die andere denkbeelden steevast de verkeerde

ook hoor ik mensen die aan de foute kant staan graag praten omdat je weet nooit, ze zouden mij op andere gedachten kunnen brengen, echter als ik dan Sean Spicer zie als gast bij Bill Maher gisteravond dan ga ik dat bewust *niet* kijken want ik ben er reeds van overtuigd dat die rotkop met zijn zelfgenoegzame grijns niets heeft te melden, dus dat weet ik dan ook weer!

https://www.youtube.com/watch?v=gcpzcyX1ILE

(oops toch gekeken!)

;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor gilleko B. » za 30 okt 2021, 19:14

Excuus FransKlopt niet gelezen, maar het apparaat achter en om dit meiske heen, en, dat een flink deel van de wereld dat brallertje nog zodanig serieus neemt om haar voor te dragen voor de Nobelprijs , toen dacht ik, is de wereld nu gek geworden. Zij (eigenlijk alles wat om haar heen draait) werkt als een rode lap op mij. Ik ga straks 10 weesgroetjes doen en spijt betuigen




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor fransg » za 30 okt 2021, 20:30

😊
E423888D-C2C4-46DE-800E-923731EA894A.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Nieuwe versie Artisan

Berichtdoor gilleko B. » za 30 okt 2021, 22:46

Vondelpark?





Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron