Wie heeft ervaring met deze brander?

Franconero
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2021, 13:48

Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor Franconero » do 10 mar 2022, 10:42

Beste medebranders,

Ik kwam deze tegen op Amazon. Het lijkt me perfect voor in mijn kleine keuken. Wie heeft hier ervaring mee?

https://www.amazon.nl/BEEM-ROAST-PERFE ... WEQFP2DPS6

Franconero
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2021, 13:48

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor Franconero » do 10 mar 2022, 10:48

Laat maar vond deze op internet, hij zou brandgevaarlijk zijn……

https://www.cpsc.gov/Recalls/2021/Meta ... ire-Hazard

Gebruikersavatar
ErikvW
Berichten: 659
Lid geworden op: di 21 dec 2021, 22:21
Locatie: Helmond

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor ErikvW » do 10 mar 2022, 11:13

Staat er eentje te koop op het forum voor een wat hoger budget, maar dan heb je wel meteen een bewezen goede...

https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=12055
Bezzera Strega - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Franconero
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2021, 13:48

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor Franconero » do 10 mar 2022, 11:18

Tja mooi ding. Als ik er plek voor had zou het een optie zijn maar helaas alleen kleine keuken waar hij zou moeten staan helaas maar bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor fransg » do 10 mar 2022, 11:18

Valt toch wel mee? Het is slechts een beperkte oplage met dat euvel:
The recall involves Model CR-04-13 Coffee Bean Roasters with a date code of 2520 or 3220 printed at the bottom right of the ETL Intertek label on the product and on the box.
Voorts moet je net zoals bij een oven, een broodrooster en een frituurpan gewoon goed opletten wat je doet. Aanzetten en weglopen is onverstandig.

Bij een wasmachine / afwasmachine kun je wel weglopen na het aanzetten, maar apparaten die gaan over roosteren, bakken en branden, beter erbij blijven en een actieplan hebben voor als er iets misgaat.

Goed ervoor zorgen dat het kaf wordt verwijderd na elke branding ook. Merk je dat de warmte niet weg kan en dat het ding eigenaardig begint te stinken en roken, stekker uit het stopcontact en het ding de keuken uit werpen.

Dan kan er verder maar heel weinig mis gaan.

Je kunt met die kleine dingetjes slechts een handjevol bonen branden en het brandprofiel kun je niet netjes volgen en bepalen, dat zijn minpunten.

Lijkt me een leuk goedkoop apparaatje om even te proberen of koffie branden wat voor je is. Krijg je er lol in, dan kun je de Quest M3 van Bobbee overnemen. Ga je daar productie mee draaien dan kun je besluiten om een nog veel grotere brander in je schuurtje te plaatsen, eentje die ongeveer evenveel kost als een luxe personenwagen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Franconero
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 jul 2021, 13:48

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor Franconero » do 10 mar 2022, 11:35

Ik gebruik nu dit brandertje. Voor 250 gram ben je een uur bezig en heb je een tennis(koffiebrandschud) arm haha Maar wel leuk om het proces te volgen, helaas is het moeilijk om consistente resultaten te krijgen. Iedere branding is weer een verrassing. Misschien dat ik hem dan toch maar bestel, de prijs valt ook wel heel erg mee.

https://www.amazon.nl/Nuvo-Ceramic-Cof ... 100031_1_5

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wie heeft ervaring met deze brander?

Berichtdoor fransg » do 10 mar 2022, 12:44

Leuke tekst erbij ook. De machine zou "1 Watt" aan energie verbruiken, dat is wel erg zuinig.

Branden kan tot een half uur duren, dat is wel érg lang
De Cooldown-modus koelt de bonen na het roosteren voorzichtig af – voor onmiskenbaar genot

Tijdens de roosterfase worden de huttjes automatisch van de koffieboon gescheiden en betrouwbaar en direct naar de haaienzeef getransporteerd – zo hoef je geen rotsorteren na het roosterproces te verkrijgen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron