Kaldi Home rooster

LinkeBink
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 14:37

Kaldi Home rooster

Berichtdoor LinkeBink » vr 26 okt 2018, 16:01

Hi allemaal,

Ik heb recent de knoop doorgehakt op de aanschaf van een koffierooster. Ik heb altijd al veel interesse gehad in koffie en vorig jaar dan ook een VBM Domobar aangeschaft waarmee ik nog steeds erg blij ben! Nu ik een jaartje ermee bezig ben wil ik graag dieper in de materie duiken en zelf gaan roosteren.

Mijn oog viel in eerste instantie op een SR700 roaster van Fresh Roast, echter na verder onderzoek kwam ik erachter dat er geen 220 volt versie van deze rooster beschikbaar is en dat feestje dus niet doorging. Vervolgens viel mijn oog op de Gene Cafe maar de recensies waren erg gemixed waardoor ik besloot deze dan ook niet te kopen.

Na verder onderzoek kwam ik bij de gemotoriseerde Kaldi Home rooster terecht. Hoewel ik in eerste instantie voor een elektrische rooster wilde gaan leek dit mij toch een goede optie gezien de enthousiaste recensies op het internet! Hiernaast denk ik ook dat je het roosteren beter kan leren door eerst op het fornuis te beginnen.

Goed, de daadwerkelijke reden waarom ik deze post schrijf is omdat er volgens mij weinig tot geen mensen in Nederland zijn die deze rooster hebben. Ik heb iig geen Nederlandse bronnen kunnen vinden en dus hoop ik een steentje te kunnen bijdragen op deze manier ;) .

Ik heb de rooster direct aangeschaft bij de maker die op Amazon een winkeltje heeft. De kosten waren omgerekend 380 euro inclusief verzending waar nog inklaringskosten bij zouden komen. De inklaringskosten had ik geschat op nog zo’n 130 euro maar vielen uiteindelijk een stuk lager uit, namelijk maar 35 euro. Binnen 1 week had ik de rooster wat een stuk sneller was dan dat Amazon had aangegeven in eerste instantie.

Als eerste viel meteen de verpakking op, de rooster was zeer goed verpakt waardoor transportschade geen kans krijgt.
Hiernaast is de bouwkwaliteit uitstekend, er is gebruik gemaakt van hoogwaardig materiaal en dat is te zien! Verder is de machine heel compleet geleverd met hopper, Europese voedingskabel voor de motor en een tester. Hieronder heb ik foto's van alles toegevoegd als een van jullie vragen heeft dan beantwoord ik ze graag! Ik hoop ergens volgende week voor het eerst te kunnen roosteren :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vibiemme Domobar - Eureka Mignon - Kaldi Home Roaster

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor bobbee » vr 26 okt 2018, 16:13

Hoi, welkom op het forum. Leuke brander. Heel eerlijk, meestal wanneer iemand in zijn eerste post en product promoot riekt dat vaak naar sluikreclame en ik hoop dat wanneer dat zo is, je dat ook eerlijk vermeld. Het gaat je geen geld kosten maar we hebben er wel een aparte rubriek voor op het forum.

Jezelf voorstellen vinden we ook erg leuk. Dat kan hier :

http://www.koffiepraat.nl/forum/viewfor ... 57fa5bc115
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor Pti » vr 26 okt 2018, 16:20

Leuk brandertje hoor! Kun je hier nog ergens probes in kwijt of is het echt ambachtelijk analoog koffie branden?

Als je trouwens een paar kilo "afgekeurde" groene bonen nodig hebt om de boel mee in te toasten en de besturing te leren mag je altijd even een PBtje sturen.

Veel plezier ermee alvast.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor @3aan » vr 26 okt 2018, 16:59

Klopt het dat die Linke in België woont?

Daar schijnen ze wat soepeler met de bijkomende kosten om te springen, hier (NL) komt er echt nog de BTW over het geheel aan kosten en De bemoeienis van de PTT kost ook iets van 13 euro.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor Pti » vr 26 okt 2018, 17:06

Invoerrecht is maar een paar procent, ook in Nederland. BTW hakt er wel in met 21% en die handeling-fee kan zeker pijn doen als het om een klein bedrag gaat...

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor CafeSolo » vr 26 okt 2018, 17:30

Klopt het dat die Linke in België woont?

Daar schijnen ze wat soepeler met de bijkomende kosten om te springen, hier (NL) komt er echt nog de BTW over het geheel aan kosten en De bemoeienis van de PTT kost ook iets van 13 euro. Afbeelding
Een paar weken geleden 6 HQ bakjes besteld bij Espresso Parts. 34,79€ invoer en BTW moeten bijbetalen.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor Pti » vr 26 okt 2018, 18:27

Dat had ik je kunnen vertellen. Heb dat ook gehad ttoen ik mede forummers een dienst dacht te bewijzen.

Je kunt er beter 2x3 bestellen met enkele weken ertussen dat is goedkoper :|

LinkeBink
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 14:37

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor LinkeBink » vr 26 okt 2018, 18:29

Leuk brandertje hoor! Kun je hier nog ergens probes in kwijt of is het echt ambachtelijk analoog koffie branden?

Als je trouwens een paar kilo "afgekeurde" groene bonen nodig hebt om de boel mee in te toasten en de besturing te leren mag je altijd even een PBtje sturen.

Veel plezier ermee alvast.
Wellicht! De themerometer schroef je nu vast in de houder dus er zou wel een oplossing voor moeten zijn. Nu heb ik ook gelezen dat de thermometer die er bijzit niet al te best is :lol: De bonen zouden super zijn, ik stuur je een berichtje. Thanks!
Vibiemme Domobar - Eureka Mignon - Kaldi Home Roaster

LinkeBink
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 26 okt 2018, 14:37

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor LinkeBink » vr 26 okt 2018, 18:32

Klopt het dat die Linke in België woont?

Daar schijnen ze wat soepeler met de bijkomende kosten om te springen, hier (NL) komt er echt nog de BTW over het geheel aan kosten en De bemoeienis van de PTT kost ook iets van 13 euro. Afbeelding
Nee ik woon in Nederland dus ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom het zo weinig is. Ik las wel op internet dat er een handelsdeal is met Zuid Korea dus wellicht is dat het? Kan natuurlijk ook nog zijn dat er een naheffing komt maar ik heb met PostNL zojuist gebeld en zij beweren van niet.
Vibiemme Domobar - Eureka Mignon - Kaldi Home Roaster

mmjb
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 24 okt 2018, 20:20

Re: Kaldi Home rooster

Berichtdoor mmjb » vr 26 okt 2018, 19:26

Ik heb recent een auber pid van 200 dollar binnen gekregen. Niets hoeven bij te betalen. Je moet denk ik een beetje geluk hebben en het hangt ook af van wat de verzender erop plakt. Daar staat de commerciële waarde op. Op het pakket van auber zat niets behalve mijn adres.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron