Zelf nespresso cups maken

Ossy
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 18 okt 2017, 10:01

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Ossy » do 15 nov 2018, 22:25

Heb het ook geprobeerd, mij is het helaas niet gelukt een redelijke koffie eruit te krijgen. het is of te zwak of er komt niks uit en gaat de Nespresso machine in zijn beveiliging.

kan natuurlijk ook aan mij hebben gelegen.
ECM Giotto Premium - LSM 97 - Kinu M47 - Mokkapot - Dripper - AeroPress

Henrom
Berichten: 134
Lid geworden op: do 01 nov 2018, 21:30
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Henrom » za 17 nov 2018, 07:37

Vorige week heb ik een aantal cups gekocht van Ecomundo, deze cups zijn ook nog ens composteerbaar.
Hiermee heb ik wel succes gehad dwz er kwam koffie uit en geen lekkage. Nadeel er gaat ca. 20% minder koffie in dan bij Nespresso.
Koffie smaakte redelijk wel.

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor Nelus » wo 12 jun 2019, 17:12

Goed bezig, zag dit vandaag voorbij komen
Bijlagen
EB874C5B-0D9C-40DC-B6A7-07FE5D51F775.jpeg
Faema Lambro - Mazzer Major E

VerseKoffieboon
Berichten: 4
Lid geworden op: do 02 jul 2020, 14:50

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor VerseKoffieboon » do 09 jul 2020, 23:22

Leuke topic!

Ik heb afgelopen week ook van die stalen cupjes uit China gekocht om te proberen of ik tenminste de smaak van Nespresso zelf kon verbeteren.. Net als anderen liep ik er tegen aan dat er echt weinig koffie in de cups gaat. Je kunt dan ook niet meer dan 20 ml koffie zetten met de inhoud van een cupje zonder dat het body gaat missen. Heb dan ook enorm lopen spelen met de maling en de hoeveelheid koffie in de cup. De maling moest behoorlijk fijn zijn om goede extractie te krijgen, maar als ik het te fijn maakte liep het nauwelijks nog door. Eigenlijk had ik 2 setups die redelijke resultaten opleverde.

Heel fijn malen en dan het cupje aangedrukt net niet helemaal vol maken opdat de koffie kan uitzetten zonder dat het de doorstroming blokkeert.

2e oplossing was medium fijn malen en dan wel het cupje helemaal vol volstoppen en aandrukken. Hierbij merkte je dat op het laatst de water niet meer mooi door de koffie loopt, maar dit is eigenlijk op het punt dat je verhouding te waterig wordt.

Ik moet zeggen dat de laatste oplossing in mijn ogen echt lekkerder smaakt dan de cupjes uit de winkel. Missie geslaagd en zeer leuk om te doen!

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor MeZZiN » ma 29 jan 2024, 16:47

Voor mij nog even een gebrek weer aan espresso machine (eerst de nespresso machine het huis weer in voor gasten het is anders te lastig voor de rest van het gezin koffie te maken) koffie molen moet eindelijk deze week komen.

Dus bluecup wordt weer actueel :) Had het ooit gekickstart jaren jaren terug. En dat werkt ook echt super je maakt ook echte cupjes die het prima doen alleen toen bij gebrek aan goede maler was het toch oude koffie in de cup maar wel prima kwaliteit van de cupje zelf. Dus alles weer uit de motten ballen kan weer nespresso cupjes maken. Oh het is een nederlands product.

Je koopt dus een basis set en dan vul je de blauwe cupjes en dan pak je een folie en verzegel je de koffie in de cup en klaar. Je kan net zoals normaal koffie zetten en zelfs een voorraad hebben van cupjes.

https://bluecup.nl/

Maar het is wel een van de betere oplossingen de andere (maar ook goedkope merken in de supermarkt) blijven lekken en slopen je machine zo is de vorige machine helaas ten einde gekomen. Maar goed nespresso machine zijn mega cheap en als je weer een nieuwe koop krijg je een hoop goedkope meuk bij. Toch heeft de machine het bijna 10 jaar vol gehouden. De melk schuimer gaat nog door zelfs.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor bobbee » ma 29 jan 2024, 18:41

Ik heb deze ook. Best leuk en het werkt heel mooi.
Ben nog helemaal overtuigd van het resultaat maar ik moet er nog meer mee testen. Koffie was ok, vergelijken met de Londinium is ook niet eerlijk natuurlijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

MeZZiN
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 30 jul 2008, 13:10

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor MeZZiN » do 08 feb 2024, 11:43

Zeker niet te vergelijken maar het is meer voor de gasten en als ik er niet ben dat er even snel een koffie gemaakt kan worden ipv. Ga malen check of de maalgraat goed is. Weeg 18gr af dan tamp en in de machine (nadat je 20 minuten gewacht heb) dan max 35-40gr uit en dan aanvullen met water voor een americano.

Gaat het niet worden voor iemand die geen koffie drinkt. Nespresso / hervulbare pods zijn wel erg handig dan.
Lelit Mara x, Aeropress, Bialetti Venus Moka pot samen met een DF83 maler en Nespresso Essenza Mini

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor bobbee » do 08 feb 2024, 11:51

Ik moest voor de bluecup, hoe ik het ervaarde, ook malen en de juiste maalgraad zoeken voor een redelijke doorloop. Het vullen van de cupjes is meer gedoe dan een filterbakje vullen en tampen en de smaak tsja, niet geweldig nog. Het is een soort speelgoed eigenijk. Als het voor de visite is als ik er niet ben dan heb ik kant en klare cupjes liggen en die smaakte beter, Lazazza cupjes.
Ik had er wel meer van verwacht eigenijk. Dus als je nog een gouden tip hebt graag.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

fob
Berichten: 133
Lid geworden op: do 06 apr 2023, 14:32

Re: Zelf nespresso cups maken

Berichtdoor fob » do 08 feb 2024, 21:39

Misschien geen gouden tip, maar wel handiger dan zelf nespresso cups navullen: ESE servings. Die kun je gewoon gebruiken in je eigen espresso machine met een speciaal filterbakje (een eenkops filterbakje schijnt ook wel te werken), dus je hoeft hiervoor geen nieuw apparaat aan te schaffen. Die gebruikt mijn vrouw als zij zelf een cappuccino wil maken. Melk opschuimen doet zij met een panarello (opschuimhulpstukje).
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod


Terug naar “Servings, Pads en Cups”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron