geen schuld toch boete

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14880
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

geen schuld toch boete

Berichtdoor fransg » zo 25 jul 2021, 21:31

Ik kan niet terugvinden in welke thread we het hadden over het verschijnsel dat je zelf niets verkeerd hebt gedaan maar dat er toch iets mis is dat men dan in jouw schoenen wil schuiven.

Ik moest net hard lachen bij deze aflevering van "Terugblik op de weg" waar een vrouw rondrijdt met een auto met verkeerd kenteken, met de achterkant in de prak en ook een linker voorkant in deuken. De wagen heeft ze niet zo lang geleden in Duitsland gekocht, maar door omstandigheden had ze geen tijd om de wagen te registreren en te kijken of de verzekering in orde is waarna een poosje geleden er iemand vol op de achterkant is geknald en kortgeleden een ander de auto van links in de prak reed.

Allemaal gebeurtenissen (geen tijd hebben, aanrijdingen) geheel buiten haar schuld, dus vindt ze ook niet dat zij daar wat aan kan doen of zou moeten doen!

De politie legt haar uit dat ze niet verder kan rijden en ze vindt dat zéér onredelijk want zij heeft immers niks verkeerd gedaan!

Logisch.

Begin bij 15:32:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5571
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor gilleko B. » ma 26 jul 2021, 09:13

Dit thema is ook zeer actueel en wordt ook dagelijks toegepast in grote ambtelijke organisaties, zonder dat het wetboek van strafrecht om de hoek komt kijken.

Vaak in combinatie met een ander fenomeen die heel goed met elkaar correleren. Leuk om met een lekkere espresso aan de lippen en gesloten ogen over na te denken.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dunning-krugereffect

Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5571
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor gilleko B. » ma 26 jul 2021, 17:33

Om deze moest ik ook erg lachen.

https://youtu.be/jmyS__i3JcY


Afbeelding


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6357
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor cremalover » ma 26 jul 2021, 17:39

Ik kan niet terugvinden in welke thread we het hadden over het verschijnsel dat je zelf niets verkeerd hebt gedaan maar dat er toch iets mis is dat men dan in jouw schoenen wil schuiven.

Ik moest net hard lachen bij deze aflevering van "Terugblik op de weg" waar een vrouw rondrijdt met een auto met verkeerd kenteken, met de achterkant in de prak en ook een linker voorkant in deuken. De wagen heeft ze niet zo lang geleden in Duitsland gekocht, maar door omstandigheden had ze geen tijd om de wagen te registreren en te kijken of de verzekering in orde is waarna een poosje geleden er iemand vol op de achterkant is geknald en kortgeleden een ander de auto van links in de prak reed.

Allemaal gebeurtenissen (geen tijd hebben, aanrijdingen) geheel buiten haar schuld, dus vindt ze ook niet dat zij daar wat aan kan doen of zou moeten doen!

De politie legt haar uit dat ze niet verder kan rijden en ze vindt dat zéér onredelijk want zij heeft immers niks verkeerd gedaan!

Logisch.

Begin bij 15:32:

Noch een lompe Volvo,ouwe Nokia en politie in gezag afdwingend uniform. Vroeger was alles beter.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14880
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor fransg » ma 26 jul 2021, 17:45

Om deze moest ik ook erg lachen.
Fantastisch, een "Karen" in optima forma
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

CriMsoN81
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 04 jul 2021, 20:20

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor CriMsoN81 » do 05 aug 2021, 20:58

Wauw… gewoon om sprakeloos van te worden. Vooral die Karen uit wegmisbruikers. Keihard ontkennen dan is er niks aan de hand… Het zal maar je collega of familie zijn…

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14880
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor fransg » do 05 aug 2021, 21:07

Ja niet te bevatten, en hoe ze zo is geworden... immers ook als een onnozel lief peutertje begonnen in de wereld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13137
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor bobbee » do 05 aug 2021, 21:32

Ik zweer het, dat is mevr. Kaag! Hoor dat accent. Haagse bluf.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5571
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: geen schuld toch boete

Berichtdoor gilleko B. » do 05 aug 2021, 21:38

Ik zweer het, dat is mevr. Kaag! Hoor dat accent. Haagse bluf. Afbeelding
Ik had geen betere vergelijking kunnen maken. Maar dat kan niet Bobbee want mw. Kaag gaat niet met (elektrieken) auto op dienstreizen (plurale vorm!) naar Luxemburg, die neemt daartoe een vliegtuig, edoch, zij zal als Karen persisteren dat het allemaal zeer duurzaam is heur! Zo dat moest er even uit!

Afbeelding





Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron