Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor Barista74 » di 17 okt 2023, 08:25

Mocht je nog koffie zoeken in Japan. Ik heb een lijstje gemaakt tijdens onze reis deze zomer. Ik heb ze nog niet aan mijn koffiekaart toegevoegd, maar hier is de link voor google maps
https://maps.app.goo.gl/i9VSShRUSJraF2rQ6

Misschien heb je er wat aan. Fijne reis iig!
Laatst gewijzigd door Barista74 op wo 18 okt 2023, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor gilleko B. » di 17 okt 2023, 08:40

Thanks, ik heb inmiddels in Ebisu geweldige espresso gedronken, maar was zo versleten en er geen foto's van gemaakt. Ik ga het bekijken, zit nu in Hotel wat lijkt alsof het onveranderd sinds de jaren 50 is gebleven. Wel mooi uitzicht op "een berg" die veel ouder is. Ik ga Kyoto en Osaka bezoeken dus jouw info komt goed uit.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding




Gebruikersavatar
Barista74
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 07 mei 2012, 11:45
Locatie: Utrecht

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor Barista74 » di 17 okt 2023, 08:56

Mooie foto. Ja de tijd heeft daar redelijk stil gestaan. Deze foto hebben we helaas niet kunnen nemen.
In mijn zoektocht was ik in eerste instantie op zoek naar de klassieke latte art op google maps, terwijl japan al jaren de beste koffies opkoopt in de wereld en die in een siphon stopt. Dus op google vooral zoeken naar Siphon Coffee ipv Cappuccino en Espresso. Zo kom je in leuke barretjes uit de jaren 60.

AfbeeldingAfbeelding
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2

Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor gilleko B. » di 17 okt 2023, 09:33

De espresso in Ebisu kwam uit een LM PB 70 1 mazzer Jolly en een Robur. Ook nog een MK EK43. En inderdaad 4 verdiept aangebrachte Acaia Pearls met kannetjes tbv pour over. Die foto van jou, dat heb ik nog niet gezien. Ga op zoek!




Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor Frup » di 17 okt 2023, 12:10

Leuk om te lezen hoor deze koffiereisverhalen rond de wereld.
Blijf vooral posten!
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 913
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor Joste » wo 18 okt 2023, 07:48

Inderdaad! Leuk om te lezen. Facinerend land! Wil ik ook graag nog eens naar toe.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor gilleko B. » wo 18 okt 2023, 10:28

Druiven gekocht bij een oude man in Matsumoto, zien we een klein zaakje met een schuifdeur met koffie erop. Stond een een hele lieve buitengewoon vriendelijke dame in die alleen maar Japans sprak. Maakte 2 pourovers voor ons. Was een soort brownies voor downies zaakje. Hebben snuisterijen gekocht. Totaal afwijkend en hoe je zat en het eruit zag, alleen in Japan.AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15284
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor fransg » wo 18 okt 2023, 11:03

Afbeelding
oh ongeveer zukke heb ik ook geloof ik
IMG_6985.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5680
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor gilleko B. » wo 18 okt 2023, 11:20

Zien er lekker uit!




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15284
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Na 26 uur onderweg op hotel, deze week op zoek naar koffie

Berichtdoor fransg » do 19 okt 2023, 08:54

Zijn de japanners over het algemeen aardig? Of doen ze maar alsof wanneer we als toerist langs komen.

Van de Nederlanders die nog opgevangen zijn in wat men destijds jappenkampen noemde weten we dat die in de tevredenheidsonderzoeken niet veel verder kwamen dan een ster in plaats van vijf, en dat men deze gastvrijheid niet "aan vrienden en familie zou aanbevelen".

Een makker die er aan de universiteit werkt vertelde mij dat hij, hoewel hij gelijkwaardig werk doet als Japanse collega's, altijd volstrekt wordt genegeerd als er wordt vergaderd aangezien hij als buitenlander geheel nietswaardig is. Hij spreekt de taal vloeiend dus dat is niet het punt maar belangrijk overleg wordt uitsluitend gevoerd door Japanners onder elkaar.

Een vriend die hier in Europa jaren heeft gewerkt voor een Japanse high tech onderneming had hetzelfde voor. Japanners hadden de leiding en bepaalden alles. Dat ging vrij ver. Wanneer er was besloten een andere inrichting aan te schaffen moesten alle bestaande decoratieve elementen binnen twee dagen het pand uit, weggegooid. Een enkel ding kon men eventueel mee naar huis nemen maar verreweg het meeste moest onmiddellijk de kliko in gedonderd ook al betrof het waardevolle spullen. Toen de zaak werd opgedoekt had men geen boodschap aan een sociaal plan of uitkering maar was er de keuze om zelf ontslag te nemen en op te krassen zonder uitkering of tot de laatste contract-dag op het bijna lege kantoor te komen zitten waar geen werkzaamheden voor eigen gebruik mochten worden verricht.

Het lijkt erop dat de Japanner neerkijkt op de buitenlander. Nu ben ik zelf als edelmoedige tegen neerkijken op andere volkeren en ik ben ervan overtuigd dat we allemaal evenveel waard zijn, dat het belachelijk en snobistisch is om jezelf méér te vinden dan anderen. Maar áls, stel dát, er een verschil ZOU zijn, dan kan het toch niet zijn dat de Nederlander / Europeaan mínder is! Dat is wel zéér van de gekke toch? Ik bedoel, Japanners konden verdienstelijk judoën tot wij er lol in kregen en Anton Geesink het ook eens ging proberen en pats, meteen waren wij olympisch kampioen! En ga zo maar door.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten