Bicicleta / racefiets

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 23 nov 2019, 11:54

Zo’n fiets koop je tweedehands voor plm 600 eur nu. Lage wielen verkopen, hoge chinese wielen erin en dan rij je voor een heel redelijk bedrag door de regen ;-)
Zit wel Campa setje op en zo. Chinese wieltjes zou ik erg mee oppassen. Aan de andere kant, e een paar lightweight's of Zip' s gebruik je njet in de pekel. Hmm koffie en fietsen. Koffie en muziek is ook in wording. Koffie en kunst zou ook een leuke zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Marcje » za 23 nov 2019, 13:52

Zit wel Campa setje op en zo. Chinese wieltjes zou ik erg mee oppassen. Aan de andere kant, e een paar lightweight's of Zip' s gebruik je njet in de pekel. Hmm koffie en fietsen. Koffie en muziek is ook in wording. Koffie en kunst zou ook een leuke zijn.

Die Campa crank is een cheapo FSA ;)
Verder is het een beetje een Frankenstein fiets met SRAM Force derailleurs, TA bladen en (tweedehands) SRAM Red shifters. Maar hij is voldoende stijf en weegt iets van 7.8kg. Ooit aangeschaft als goedkope criteriumfiets waarbij hiet niet zoveel uitmaakt wat erop zit. En niet te duur als je een keer wat kapot valt.
Chinese wielen zijn prima voor stoempen op het vlakke, maar ik durf er ook niet hard mee af te dalen in de bergen hoor! Heb het afgelopen jaar ook weer veel mensen met kapotgeremde velgen zien staan in de alpen... :o
dus...

Gebruikersavatar
Martijn
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 11:28
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Martijn » za 23 nov 2019, 14:55

Tja, die Chinese wielen blijven altijd wel een dingetje. Erg mooi en maken je fiets ook wel af maar kwalitatief niet altijd goed genoeg voor het zware werk. Maar van de andere kant... FFWD en Zipp maken hun velgen ook niet in Europa en vaak maken de stickers een wielset of velg een heel stuk duurder. Twee duizend euro neertellen voor een wielset is niet voor iedereen weggelegd en dan is zo'n Chinees setje voor een rondje door de polder waarschijnlijk prima.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Nelus » za 23 nov 2019, 15:19

Oude meuk hier

Maar het fietst heerlijk

Motobecane
Commandeurs aan de buis, dik zadel, lekker origineel en geen fixie van gemaakt. Op het stuurtje na. Verfrissend.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Heb een andere racefiets gehad nog, knap ding. Mij te modern. Stapte af en toe op mn motobecane met recht stuurtje en dat ding zit kij gewoon als gegoten. Heerlijk stijf frame ook ondanks zn leeftijd (1980 heb ik me laten vertellen)

Ik rij geen wedstrijden, puur voor de fun.

Zie ze regelmatig voorbij komen op marktplaats. De een nog knapper dan de ander, voor 75-125 eu. Daar koop je geen knappe vintage gazelle of batavus voor!
Faema Lambro - Mazzer Major E

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor Nelus » za 23 nov 2019, 15:29

.
Bijlagen
6B21EC43-982B-4D9C-BA20-911A4EC2D412.png
836ECD03-DC28-4A82-81B9-0328C582806A.png
Faema Lambro - Mazzer Major E

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 23 nov 2019, 15:31

Zie dat er zelfs nog de originele Mavic velgjes op zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor fransg » za 23 nov 2019, 22:31

Prachtig al die termen, geen idee wat het allemaal betekent maar ik begrijp dat het een wereld op zich is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 23 nov 2019, 22:43

Om het.allemaal nog mooier te maken. De.man met de.lange grijze haren, meester frame bouwer is er niet meer.

https://youtu.be/86zLUwttwbk


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor gilleko B. » za 23 nov 2019, 22:49

https://youtu.be/PvfvBbWTvVU

Met ondertiteling

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


WaalBarista
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 23 sep 2019, 09:19

Re: Bicicleta / racefiets

Berichtdoor WaalBarista » di 26 nov 2019, 19:50

Mooi vakmanschap! Helaas is dit ook/zelfs in het heiligdom Italië een uitservend ras. Toen Ugo De Rosa een paar jaar geleden zijn instapmodellen uit Azië ging halen wist ik genoeg. Er valt gewoon weg niet meer te concurreren met het laag- en middensegment uit China. Het is een kwestie van tijd vrees ik voor het Europese topsegement zijn roots vaarwel zegt.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron