Hoe houden jullie het vol?

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor Madencio » do 11 feb 2021, 08:46

Afgezien van de eindeloze hoeveelheid cappuccino en espresso die we allemaal zo graag maken op deze forum, waar houden jullie je mee bezig tijdens de lockdown? Zelf ben ik nog studerende voor mijn eerstegraads bevoegdheid als docent wiskunde maar ik heb ook meer tijd gekregen om wat oude hobby's op te pakken, zoals schaken (als iemand een pot wilt schaken, laat het me weten!). Ook ben ik me wat meer gaan verdiepen in cryptocurrency, nog wel erg basaal allemaal hoor.
Wat voor oude of nieuwe interessante dingen hebben jullie opgepakt?
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor fransg » do 11 feb 2021, 09:11

Wat leuk! Gebruik je ook TeX / LaTeX / ConTeXt bij het maken van werkstukken met/over wiskunde?

Ben je ook bekend met https://www.math4all.nl/ ?

De lockdown en dergelijke beperkingen bevallen mij uitstekend. Past perfect bij mijn wat teruggetrokken leefstijl. Aangenaam nu van alles waar mensen samenkomen niet door hoeft te gaan. Wel pech dat ook de TeX conferenties niet plaatsvinden want dat zijn plezierige bijeenkomsten van eigenheimers die elkaar goed kunnen verdragen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor cremalover » do 11 feb 2021, 09:23

Ikleef al de laatste 15 jaar wat meer op mezelf. Dus ik merk niet zo heel veel verschil. Alhoewel ik het pakken van een pint of een keer wat eten en natuurlijk op bezoek bij vrienden en familiewel erg mis.

Als de zon schijnt ziet het leven er weer anders uit.
IMG-20210211-WA0000.jpg
Laatst gewijzigd door cremalover op do 11 feb 2021, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor GuidovW » do 11 feb 2021, 09:46

Geen eindeloze espresso's hier, hoor.
Van slappe vieze koffie drink ik (gek genoeg) meer dan van mijn eigen heerlijke espresso.
Gemiddeld 3 per dag, max. 4 en er is volledig voorzien in m'n behoefte.

In het begin was het wel lekker; allemaal zaken die ineens niet meer konden, vooral 's avonds, gaf wel rust.
Nu wordt het vooral saai.
Komt ook het thuis werken bij; een wandelingetje naar de bakker wordt een uitje..... (dan ben je ver heen, hé... :lol: ).

Ik klus wat meer in huis, vind het lekker om aan techniek te kneien.
En heb, na 40 jaar, ook schaken weer opgepakt... :mrgreen:
De serie 'The Queen's Gambit' heeft schaken weer op de kaart gezet, geloof ik.

En ik lees meer dan eerder, ook leuk.
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor gilleko B. » do 11 feb 2021, 10:55

Ikleef al de laatste 15 jaar wat meer op mezelf. Dus ik merk niet zo heel veel verschil. Alhoewel ik het pakken van een pint of een keer wat eten en natuurlijk op bezoek bij vrienden en familiewel erg mis.

Als de zon schijnt ziet het leven er weer anders uit.
IMG-20210211-WA0000.jpg
Dit doet mij denken "aan het oude tuinhuis van mijn moeder"Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor cremalover » do 11 feb 2021, 11:17

Ikleef al de laatste 15 jaar wat meer op mezelf. Dus ik merk niet zo heel veel verschil. Alhoewel ik het pakken van een pint of een keer wat eten en natuurlijk op bezoek bij vrienden en familiewel erg mis.

Als de zon schijnt ziet het leven er weer anders uit.

IMG-20210211-WA0000.jpg
Dit doet mij denken "aan het oude tuinhuis van mijn moeder"Afbeelding

Afbeelding
Ik verhuur dat aan een kluizenaar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor Madencio » do 11 feb 2021, 16:34

Wat een leuke reacties allemaal, tof om terug te lezen! Ik kom stuk voor stuk even terug op wat jullie zeggen.
Wat leuk! Gebruik je ook TeX / LaTeX / ConTeXt bij het maken van werkstukken met/over wiskunde?
Ben je ook bekend met https://www.math4all.nl/ ?
Ik ken het zeker, maar ik persoonlijk en mijn leerlingen gebruiken het niet. Voor mijn eigen schoolopdrachten volstaat de formule-editor van Word, dus dat is waar ik mij aan vast klamp.
Ikleef al de laatste 15 jaar wat meer op mezelf. Dus ik merk niet zo heel veel verschil. Alhoewel ik het pakken van een pint of een keer wat eten en natuurlijk op bezoek bij vrienden en familiewel erg mis.
Als de zon schijnt ziet het leven er weer anders uit.
Dit sentiment komt wel in meer reacties naar voren, ik vind het persoonlijk ook niet heel erg om alleen (samen met vriendin dan) te zijn, het gemis van alle andere sociale contacten begin ik nu wel vervelend te vinden. Vooral nu er maar 1 persoon per dag langs mag komen, je kunt dan bijv. niet een ander bevriend stel uitnodigen.
Ik klus wat meer in huis, vind het lekker om aan techniek te kneien.
En heb, na 40 jaar, ook schaken weer opgepakt... :mrgreen:
De serie 'The Queen's Gambit' heeft schaken weer op de kaart gezet, geloof ik.
Ik ook! Heb al een zwevend bureautje in elkaar gezet en schaken blijft gewoon interessant. Als je het toevallig op chess.com speelt kunnen we een keer een potje doen als je wilt?
... / DF83

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor Pti » do 11 feb 2021, 16:45

Ik ben een avondje in de week mijn oude Puch maxi snorfiets die al 2-3 jaar ongebruikt in de stalling stond gaan opknappen. Het frame, dat behoorlijk krokant was laten zandstralen, lassen en spuiten in een blits kleurtje.

Overdag een beetje werken, 's avonds een beetje gamen, zolang het internet blijft werken hoef ik me eigenlijk nooit te vervelen.

Op de zondag doen we eigenlijk altijd wel een boswandelingetje die zijn wel merkbaar populairder geworden het afgelopen jaar. Sommige plaatsen zijn echt druk, maar in het bos (of de duinen) gelukkig ruimte zat.

Gebruikersavatar
goosman
Berichten: 115
Lid geworden op: za 19 okt 2013, 20:43

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor goosman » do 11 feb 2021, 17:03

Gewoon hard werken in de gezondheidszorg. Intensive care voor pasgeborenen, slechts af en toe met de COVID-ellende te maken.
Quickmill 2820 / Carimali M1

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe houden jullie het vol?

Berichtdoor fransg » do 11 feb 2021, 17:07

Goed werk!!

Mijn oudste dochter werkt als verloskundige in het ziekenhuis, ook relatief weinig Covid-19 gedoe.

Veel pasgeborenen zijn ook relatief jong en gezond.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron