Vloeken in de kerk?!

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor mr Blanc » ma 15 feb 2021, 10:08

Ben al wel een tijdje bezig met koffie zetten en heb een leuke set up:

- een oude Isomac Zafiro (2e hands gekocht en zelf gereviseerd, als in binnenwerk vernieuwd van de e61 groep)
- Na een "slechte" eerste maler een nieuwe specialita matzwart gekocht
- en ja nu komt het...een Nespresso Aeroccino 3 :lol:

Na flink wat proberen met bonen er achter gekomen dat Brandzaak de boontjes net iets verder brand wat meer bij mijn smaak past...zowel als espresso als cortado

Ik heb een paar keer geprobeerd melk op te schuimen met de Zafiro maar het wil niet echt lukken en met het apart moeten opwarmen om te stomen trekt het mij niet. De Aeroccino zet je gelijk aan en je kan aan de slag! Kwaliteit van schuim is OK (afhankelijk hoeveel melk je erin doet) maar zit vooral veel schuim in.

Is dit nu echt vloeken in de kerk of zijn er meer die het zo doen? Moet ik gewoon meer gaan oefenen met opschuimen via stoom? Bij een nieuw apparaat toch is kijken naar een ander model waar je wel gelijk kan stomen. MaraX trekt mij wel maar voorlopig nog geen haast om deze aan te schaffen!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor Verenjano » ma 15 feb 2021, 10:53

Is toch lekker je eigen zaak, hoe je je melk opschuimt? :)

Persoonlijk ben ik geen fan van opschuim-machientjes en is het in mijn ervaring prima te doen met een single boiler machine om eerst je koffie te zetten, om te schakelen naar stoom functie en op te schuimen. Met wat oefening kan dat best snel. Kopjes op de warmhoudplaat en ze koelen ook niet teveel af.

Maar als je nu tevreden bent met je schuim , waarom zou je dan iets veranderen?
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor Pti » ma 15 feb 2021, 16:35

Die Nespresso aeroccino levert wel byzonder goed schuim hoor. Als je het omgiet in een kannetje kun je er gewoon latteart mee gieten.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor cremalover » ma 15 feb 2021, 17:25

Ik heb in 30 jaar een keer een jaar niets in huis gehad aan apparatuur. Maakte koffie met een pot gevriesdroogde Nescaffe korrels. Lekker zat. Zou ik nu ook nog mee kunnen leven.
Ik hou bijv ook van een goeie whiskey,cognac etc,. Heb ook flessen van 350 gekocht. De meeropbrengstencurve nadert heel snel de horizontale na 50 e.

Snobisme is voor de onnozelen van geest.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor Marc O. » ma 15 feb 2021, 18:15

Ik hou bijv ook van een goeie whiskey,cognac etc,. Heb ook flessen van 350 gekocht. De meeropbrengstencurve nadert heel snel de horizontale na 50 e.

Snobisme is voor de onnozelen van geest.
Mwah, het verschil tussen een Frapin VSOP of XO is toch wel goed waar te nemen hoor 8-)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor cremalover » ma 15 feb 2021, 20:54

Ik hou bijv ook van een goeie whiskey,cognac etc,. Heb ook flessen van 350 gekocht. De meeropbrengstencurve nadert heel snel de horizontale na 50 e.

Snobisme is voor de onnozelen van geest.
Mwah, het verschil tussen een Frapin VSOP of XO is toch wel goed waar te nemen hoor 8-)
Heb toevallig net een Henessy Xo op.Verschil met een Hennessy VSOP is duidelijk.Masr is ook 120 e verschil.
Maar drink nu een brandy van 60 euro die ik beduidend lekkerder vindt dan de Hennessy.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor Marc O. » ma 15 feb 2021, 22:30

Ik hou bijv ook van een goeie whiskey,cognac etc,. Heb ook flessen van 350 gekocht. De meeropbrengstencurve nadert heel snel de horizontale na 50 e.

Snobisme is voor de onnozelen van geest.
Mwah, het verschil tussen een Frapin VSOP of XO is toch wel goed waar te nemen hoor 8-)
Heb toevallig net een Henessy Xo op.Verschil met een Hennessy VSOP is duidelijk.Masr is ook 120 e verschil.
Maar drink nu een brandy van 60 euro die ik beduidend lekkerder vindt dan de Hennessy.
Ik snap wat je bedoelt. Zo kan ik een relatief goedkope Metaxa Private Reserve beter waarderen dan eerder genoemde Frapin XO. Goedkopere Metaxa’s vind ik overigens bijzonder slecht te drinken, maar die Private Reserve is echt een aanrader. Fluweel zacht!
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: Vloeken in de kerk?!

Berichtdoor mr Blanc » di 16 feb 2021, 08:58

Thanks allen...weer ff met beide voeten op de grond gezet! Ga gewoon lekker verder zo...bij volgende machine weer is kijken naar iets wat tegelijk kan stomen!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron