wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor gilleko B. » za 03 sep 2022, 23:43

Ik denk, wat hoor ik nu net tikken achter mijn hoofd, ik keer mij om en zie wat volgens mij een Hollandse Huispin is. Schat zo 8cm lang met die poten. Prachtige spin. Gelijk foto's van gemaakt. Op moment dat ik dichtbij kwam was hij retesnel, maar echt retesnel weg AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor fransg » zo 04 sep 2022, 02:18

Fraai en nuttig!
En gelukkig niet gevaarlijk zoals spinnen in Australië kunnen zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor omeCo » zo 04 sep 2022, 09:04

Ik heb onlangs de schuur gereherorganiseerd. Eigenlijk gewoon opgeruimd, en bij het demonteren van een paar oude keukenkastjes bleek ik ook de woning van zo’n huisspin te hebben gesloopt. Ik ving het beestje in een glazen pot om hem aan mijn vrouwen (echtgenoot en twee dochters) te laten zien (want ze komen iedere dag in die schuur en dan is dat toch een leuk ding om te weten).

Hoewel de dames best stoer zijn, werd mijn actie niet gewaardeerd. De dames krijsten het uit en vluchtten de kamer uit.
Nou ja!!

De spin zal inmiddels wel weer een plekje hebben gevonden in de schuur. Ik heb hem vlakbij de schuur vrijgelaten…

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor fransg » zo 04 sep 2022, 09:39

Goed gedaan. Die brave spin!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor gilleko B. » zo 04 sep 2022, 12:53

Ja Australië, een vrind van mij is daar enige weken geweest. In zijn slaapkamer een spin waarbij die Hollandse huisstijl qua grootte in het niet viel. Hij hoefde volgens de natives zich niet druk te maken want dit was een primitieve soort waarbij de "fangs" verticaal ipv horizontaal stonden (meen ik mij te herinneren). En die blijven ook
nog eens doorgaans stil zitten. Dat laatste was niet het geval, maar de man heeft het allemaal overleefd en doorstaan.




Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor cremalover » wo 07 sep 2022, 10:09

Zeker dat het geen Valse Wolfspin was? Die zijn giftig.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor gilleko B. » wo 07 sep 2022, 19:29

Bij mij op de muur?




Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor gilleko B. » wo 07 sep 2022, 20:01


Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor @3aan » wo 07 sep 2022, 20:42

De normale huisspin vrouwtjes kunnen tot wel 15cm groot worden met de poten gestrekt, en toch kunnen ze nog groter worden wij hebben als onderrand in de WC rechtopstaande tegeltjes van 10 x 20 cm staan en bijna 14 dagen geleden om een uur of drie des nachtelijke uren, schrok ik een beetje van wat daar voor mijn voeten langs het weggeschoven vloerkleedje voorbij gleed een zeer groot exemplaar langer dan 2 tegeltjes breed ruim 20 cm, ik schoof het kleedje zodat het klem zat en probeerde het te vangen, ik wist dat er nog een doorzichtige koelkast doos op de aanrecht stond en pakte het kleedje met spin op en liep er mee naar de keuken, daar aangekomen zag ik het nog net onder de gesloten kamerdeur doorschuiven, heb pas de volgende dag voorzichtig het nieuws gegeven dan kon ze nog rustig doorslapen.

Gelijk op het interweb aan het speuren blijkt zoiets een vrouwtje te zijn en die maken geen web deze exemplaren zijn zo groot doordat er rijkelijk voedsel voorradig is en voor honderden nakomelingen kan zorgen, ze doen in principe niets, heb toch onze jachthond (Boston Terriër) maar even van verre gehouden.

Jammer dat ik hem niet in het bakkie kon krijgen, het gevaarte was pijlsnel.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: wat je krijgt na 15 jaar niks doen.

Berichtdoor fransg » wo 07 sep 2022, 20:57

Nachtelijk avontuur!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron