Poll: koffie elders

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
donge900
Berichten: 30
Lid geworden op: za 26 okt 2019, 11:19

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor donge900 » vr 24 sep 2021, 11:26

ik moet zeggen dat ik veel koffie prima te doen vind, maar bij senseo ligt wel mijn grens. brrrr

donge900
Berichten: 30
Lid geworden op: za 26 okt 2019, 11:19

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor donge900 » vr 24 sep 2021, 11:32

ik kan het niet heel goed verstaan, maar als je goed luistert willen deze mensen volgens mij 'liever thee'

https://twitter.com/QlobalArmy/status/1 ... 86274?s=20

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor GuidovW » vr 24 sep 2021, 21:28

Ik drink het gewoon en geniet van het gezelschap.
En weet dat thuis weer goede koffie wacht…. :idea:

Mooi verhaal btw, Frans.
Ted geeft idd de sfeer weer, die bij buitenshuis (trouwens ook binnenshuis) koffie drinken past. :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor bobbee » vr 24 sep 2021, 21:41

ik kan het niet heel goed verstaan, maar als je goed luistert willen deze mensen volgens mij 'liever thee'

https://twitter.com/QlobalArmy/status/1 ... 86274?s=20
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 535
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor Frup » vr 24 sep 2021, 22:25

Het ligt er voor mij ook aan bij wie ik op visite ben.
Ik ben zeker niet dol op Senseo. Maar bij de één zal ik het aangebodene beleefd afslaan, en bij een ander beleefd opdrinken. Gewoon uit respect voor de gastvrouw/heer. Het gaat toch ook om de intenties en de sfeer. En of er een lekker koekje bij zit, waarmee een nare smaak kan worden weggewerkt.
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor Ypuh » za 25 sep 2021, 08:29

Het valt me nu al op dat het nadeel van goede koffie thuis is dat je ook veel vaker slechte koffie drinkt. Heb de laatste maanden weinig koffie buiten de deur gedronken nog, maar grote kans dat ik dat ook voor mijzelf 'verpest' heb.

Nee zeggen zal ik niet zo snel doen. Het hele idee van (samen) koffie drinken is me ook wel iets waard :).
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor bobbee » za 25 sep 2021, 09:06

Je kunt water nemen. Of thee of wat anders.
Ik zeg meestal:

"nee bedankt, doe maar water. Ik heb al 2 bakken op vandaag."
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor Keyser » za 25 sep 2021, 10:49

Maar vinden jullie supermarkt koffie of Senseo ook ECHT vies?

Ik zelf vind het veel minder lekker, maar ik heb niet het gevoel dat ik aceton naar binnen moet hachelen... Het drinkt voor mij prima.
Alleen bij koffie tentjes kan ik wel teleurgesteld zijn. Daar betaal ik zo'n €4,- voor een cappuccino. Vaak krijg je te hete melk of de verhouding melk en koffie is uit balans. De espresso is te bitter of te zuur. Cappuccino die naar eieren smaakt. Dan ben ik bij mijn vrienden met hun supermarkt koffie meer tevreden.


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor bobbee » za 25 sep 2021, 11:22



(dit was een grap toch? Of een test?)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Poll: koffie elders

Berichtdoor gilleko B. » za 25 sep 2021, 11:42

Buiten de deur valt steeds meer tegen als de koffie thuis steeds beter wordt. Nagenoeg een natuurkundige wet, communicerend vat. Er zijn uitzonderingen, maar die moeten er ook zijn om de hoofdregel te bevestigen.

De ontwikkeling thuis mag en moet nooit stil blijven staan. Heb met een molen een slag geslagen en ben voor de middellange termijn aan het nadenken voor een andere machine. Je moet namelijk jezelf steeds meer in staat stellen jezelf overtuigender te overtuigen dattie koffie outside niet deugt.






Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron