De koffie drinkende muziekliefhebbers

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor omeCo » wo 26 jan 2022, 22:45

Met veel plezier struin ik dagelijks rond op Koffiepraat en voed ik mijn hobby. Zo her en der wordt er ook wel eens wat muziek gedeeld, wat ik toejuich want muziek is een andere belangrijke liefhebberij van mij. Ik ben altijd op zoek naar nieuwe muziek en deel gevonden pareltjes graag met anderen. Ik hoop dat dit topic een plek wordt waar muziekliefhebbers elkaar vinden en vertellen over de muziek die je gehoord moet hebben!

Leuk idee? Denk er maar eens over na, onder het genot van een espresso en
https://open.spotify.com/track/217Gso7p ... e-vaC1gyRA
Laatst gewijzigd door omeCo op wo 26 jan 2022, 22:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor bobbee » wo 26 jan 2022, 23:21

Yes!

Jaren filiaalmanager geweest bij VanLeest in Zoetermeer, Den Haag en Leidschendam. Afbeelding Toen er nog cd winkels bestonden, geweldige tijd was dat en had ik voor geen goud willen missen. Zelf inkopen en iedere dag sinterklaasfeest met uitpakken van de zending. Leuke klanten, tips geven en tips krijgen.

Mijn eerste bijdrage dan maar een fijn niet commercieel deuntje over een koffietje.

https://open.spotify.com/track/1IrWZesp ... BY0SRywlgQ
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor omeCo » wo 26 jan 2022, 23:49

Yes!

Jaren filiaalmanager geweest bij VanLeest in Zoetermeer, Den Haag en Leidschendam. Afbeelding Toen er nog cd winkels bestonden, geweldige tijd was dat en had ik voor geen goud willen missen. Zelf inkopen en iedere dag sinterklaasfeest met uitpakken van de zending. Leuke klanten, tips geven en tips krijgen.

Mijn eerste bijdrage dan maar een fijn niet commercieel deuntje over een koffietje.

https://open.spotify.com/track/1IrWZesp ... =copy-link
Lekkere track! Ik heb in de eerste post een link geplaatst naar de Koffiepraat afspeellijst die ik zal proberen bij te houden!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor omeCo » wo 26 jan 2022, 23:53

Yes!

Jaren filiaalmanager geweest bij VanLeest in Zoetermeer, Den Haag en Leidschendam. Afbeelding Toen er nog cd winkels bestonden, geweldige tijd was dat en had ik voor geen goud willen missen. Zelf inkopen en iedere dag sinterklaasfeest met uitpakken van de zending. Leuke klanten, tips geven en tips krijgen.

Mijn eerste bijdrage dan maar een fijn niet commercieel deuntje over een koffietje.

https://open.spotify.com/track/1IrWZesp ... =copy-link
In Amersfoort zat ook een VanLeest. Was een beetje in de nadagen van mijn ‘wekelijks een paar cd’s kopen’ fase. Het liefst bracht ik een deel van de zaterdag echter door bij De Nootzaak in de Krommestraat. Wat heb ik daar een geld achtergelaten…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 08:43

Ik heb wel Spotify maar de dochter van een vriendin gebruikt dat account dus als ik erop klik wordt zij eraf gegooid en krijg ik haar soort muziek te horen en daarna zij het mijne dus dat de spotify links laat ik rechts liggen.

Als je echter een naam / album / track titel geeft kan ik die wel op de ROON of Tidal afspelen.

Dit staat hier nu te draaien, kende ik nog niet, is best mooi:
Schermafbeelding 2022-01-27 om 07.32.48.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 08:53

Toen er nog cd winkels bestonden, geweldige tijd was dat en had ik voor geen goud willen missen.
Mooie tijden!

Ik ben al veel ouder dus ik heb de tijd van langspeelplaten nog meegemaakt. In Arnhem had je twee zaken waar je op je gemak tussen enorm veel platen kon zoeken, en dan een paar meenemen naar de balie, door naar een ruim soort telefooncel met speakers waar je rustig kon zitten wachten tot de langspeelplaat werd opgezet. Soms even de deur openen en beleefd vragen of de volgende plaat op kon. En dan overleggen, advies van de eigenaar van de zaak over welke uitvoering beter was (indien klassiek) of welke andere Ierse folkgroep ook heel goed was.

Later werkte ik in een elektronica zaak naast een CD winkel in Ede en daar kon ik onbeperkt CD's lenen, die in de winkel waar ik werkte op cassettebandje overzetten en dan thuis die bandjes afspelen.

Toen de mega-grammofoonplatenwinkels er heel even waren was ik een weekje in Londen en het was ongelooflijk dat "alles" er verkrijgbaar was. Een flinke stapel Kurt Weill opnamen op grammofoonplaat gekocht.

Allemaal niks van bewaard, geen tapes, geen elpees, geen cd's. De elpees op een ochtend op straat gezet, die waren snel weg.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor omeCo » do 27 jan 2022, 09:09

Toen er nog cd winkels bestonden, geweldige tijd was dat en had ik voor geen goud willen missen.
Mooie tijden!

Ik ben al veel ouder dus ik heb de tijd van langspeelplaten nog meegemaakt. In Arnhem had je twee zaken waar je op je gemak tussen enorm veel platen kon zoeken, en dan een paar meenemen naar de balie, door naar een ruim soort telefooncel met speakers waar je rustig kon zitten wachten tot de langspeelplaat werd opgezet. Soms even de deur openen en beleefd vragen of de volgende plaat op kon. En dan overleggen, advies van de eigenaar van de zaak over welke uitvoering beter was (indien klassiek) of welke andere Ierse folkgroep ook heel goed was.

Later werkte ik in een elektronica zaak naast een CD winkel in Ede en daar kon ik onbeperkt CD's lenen, die in de winkel waar ik werkte op cassettebandje overzetten en dan thuis die bandjes afspelen.

Toen de mega-grammofoonplatenwinkels er heel even waren was ik een weekje in Londen en het was ongelooflijk dat "alles" er verkrijgbaar was. Een flinke stapel Kurt Weill opnamen op grammofoonplaat gekocht.

Allemaal niks van bewaard, geen tapes, geen elpees, geen cd's. De elpees op een ochtend op straat gezet, die waren snel weg.
Mooi verhaal! Ik weet niet wat jouw leeftijd is maar ik heb die tijd ook nog meegemaakt. Ik heb op zolder nog een stapeltje platen liggen van diverse pluimage (wel allemaal pop/rock). Ik denk een stuk of 40. Daarna kwamen de cd’s. In die tijd had ik net een baantje en kocht ik wat vaker muziek. Ook dat ligt op zolder. En onlangs kwam mijn vader aanzetten met ruim 100 cassettebandjes! En een walkman. Daar ga ik binnenkort eens induiken!

Ik maak overigens thuis gebruik van Apple Music maar omdat ik niet vaak mensen spreek die dit ook gebruiken, deel ik muziek meestal via Spotify.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor omeCo » do 27 jan 2022, 09:27

Ik heb wel Spotify maar de dochter van een vriendin gebruikt dat account dus als ik erop klik wordt zij eraf gegooid en krijg ik haar soort muziek te horen en daarna zij het mijne dus dat de spotify links laat ik rechts liggen.

Als je echter een naam / album / track titel geeft kan ik die wel op de ROON of Tidal afspelen.

Dit staat hier nu te draaien, kende ik nog niet, is best mooi:
Schermafbeelding 2022-01-27 om 07.32.48.png
Erg lekkere muziek! Ik was net aangekomen bij het nummer ‘Squint ‘. Doet me denken aan een track van Lee Ritenour; 4 on 6

https://open.spotify.com/track/4U2G8abc ... KmIsxVLakQ


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 09:30

En onlangs kwam mijn vader aanzetten met ruim 100 cassettebandjes! En een walkman. Daar ga ik binnenkort eens induiken!

Ik maak overigens thuis gebruik van Apple Music maar omdat ik niet vaak mensen spreek die dit ook gebruiken, deel ik muziek meestal via Spotify.
Leuk die cassette walkman! Ik had er destijds een hele mooie van Sony, met twee speakertjes erin en microfoons zodat je ook opnames kon maken.
Schermafbeelding 2022-01-27 om 09.27.16.png
En een hele mooie blauwe Sony FM walkman, fantastische radio-ontvangst ermee.
Schermafbeelding 2022-01-27 om 09.29.31.png
Nog tweedehands te koop nu ik het google ;-)

Onovertroffen techniek en vormgeving. Jammer dat Sony nu niet meer zulke toonaangevende dingen maakt.

Apple music heb ik trouwens ook, gebruik het alleen maar weinig.

Het aanbod is groot -- net als in 'tv' streaming, ik heb Netflix maar het is een karwei om iets te vinden dat echt leuk is. Nu op Amazon "As We See It" ontdekt dankzij tip van een vriendin, is prachtig.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

Berichtdoor fransg » do 27 jan 2022, 09:33

Ik was net aangekomen bij het nummer ‘Squint ‘. Doet me denken aan een track van Lee Ritenour; 4 on 6
Die heb ik nu meteen opgezet, ja klinkt ook bekend in de oren!
Schermafbeelding 2022-01-27 om 09.33.34.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron