Man en mes

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15055
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Man en mes

Berichtdoor fransg » do 23 jan 2020, 20:51

Gaaf!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Man en mes

Berichtdoor seels » do 23 jan 2020, 20:54

Heb op zolde nog een K bar liggen. Vreselijk illigaal, net als dat US ding hierboven. ]
Dat US ding zoals je zegt is helemaal niet illegaal dus vooraleer je zulke dingen roept check je beter dingen!

Denk je dat ik illegale stuff op elk forum lig te droppen?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Man en mes

Berichtdoor bobbee » do 23 jan 2020, 21:02


Heb op zolde nog een K bar liggen. Vreselijk illigaal, net als dat US ding hierboven.

Gisteren mijn Tojiro yanagabi (Sashimi) 21cm white steel opgehaald. Fabrieksaf goed scherp maar gaat wel wetstenen over. Nieuwe besteld via amazon.de.
doosje :)
Mooi mes! Die is voor sushi en vlees toch? Of gebruik je hem ook ergens anders voor?

Ik heb ook setje wetstenen ontvangen moet het nog gaan proberen. Eerst maar eens op een oud mes.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Man en mes

Berichtdoor mutsje » do 23 jan 2020, 23:08

Heb op zolde nog een K bar liggen. Vreselijk illigaal, net als dat US ding hierboven. ]
Dat US ding zoals je zegt is helemaal niet illegaal dus vooraleer je zulke dingen roept check je beter dingen!

Denk je dat ik illegale stuff op elk forum lig te droppen?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoelang is het blad :) want bij mijn weten mogen dolken niet. Maar goed kan me vergissen. Mijn K-Bar is in ieder geval niet legaal.

Bobbee,

welke stenen zijn dat en waar heb je ze besteld. Waar je vooral op moet letten is het aantal graden waarop je ze gaat wetten. Meeste keukenmessen voldoen op 15 graden, scherper en dan 'chippen' ze snel , breken er stukjes af. Als je geen ding hebt waar je steen in kan klemmen. gewoon broodplank daar vochtig vaatdoekje op en daar je steen op. Glijd je steen niet heen en weer. En inderdaad met oud mes beginnen. Korrel 400 en op naar 5000 :) kan je je ermee scheren.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
seels
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 24 aug 2011, 20:20
Locatie: Turnhout

Re: Man en mes

Berichtdoor seels » do 23 jan 2020, 23:49

Heb op zolde nog een K bar liggen. Vreselijk illigaal, net als dat US ding hierboven. ]
Dat US ding zoals je zegt is helemaal niet illegaal dus vooraleer je zulke dingen roept check je beter dingen!

Denk je dat ik illegale stuff op elk forum lig te droppen?!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoelang is het blad :) want bij mijn weten mogen dolken niet. Maar goed kan me vergissen. Mijn K-Bar is in ieder geval niet legaal. .
Allez even een kopie rechtstreeks van de site van de Belgische justitie


“Dolken, dolkmessen en vouwmessen met een niet-automatisch blokkeermechanisme zijn niet langer verboden.”


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » vr 24 jan 2020, 08:52

Voor de oudere jongeren.

Dirk " de pens" .


https://youtu.be/ACPN0WZkbJQ

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Man en mes

Berichtdoor gilleko B. » vr 24 jan 2020, 09:24

Voor de oudere jongeren.

Dirk " de pens" .


https://youtu.be/ACPN0WZkbJQ
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » vr 24 jan 2020, 16:54

Mora classic.
Ontieglijk scherp.
IMG_20200124_164943.jpg

mutsje
Berichten: 681
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 21:44
Locatie: Leiden

Re: Man en mes

Berichtdoor mutsje » vr 24 jan 2020, 20:34

Mooi damast staal Cremalover. Is het een officemesje? En waar kan je deze kopen :) Ik wil mijn sabatier officemes er ook nog uitwerken namelijk. Dan is alles japans op een enorme chinees hakmes na dan.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Man en mes

Berichtdoor cremalover » vr 24 jan 2020, 20:47

Mooi damast staal Cremalover. Is het een officemesje? En waar kan je deze kopen :) Ik wil mijn sabatier officemes er ook nog uitwerken namelijk. Dan is alles japans op een enorme chinees hakmes na dan.
Gewoon carbon staal. :mrgreen:
Bij de meeste messen shops te koop.


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron