Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6430
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor cremalover » za 15 mei 2021, 22:13

Mooi koopje zeg! Ben zelf ook zeer te spreken over het Herder mes. Veel plezier ermee!
Die van jou is een juweel! En nu wil ik die dus ook...wat een prachtig mes.

https://www.ebay.de/itm/Windmuehlenmess ... 890.l49286
Heft deugt niet.

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 899
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor Joste » za 15 mei 2021, 22:38

Begrijp wat je bedoelt, maar heb er geen last van. Gewoon niet in een messenblok laten ploffen.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6430
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor cremalover » zo 16 mei 2021, 06:37

Begrijp wat je bedoelt, maar heb er geen last van. Gewoon niet in een messenblok laten ploffen.
Uiteraard.
Maar dat twee nieuwe messen binnen een maand allebei dezelfde beschadiging hadden betekent wel dat enige voorzichtigheid geboden is.
Handle with care.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13274
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » zo 16 mei 2021, 16:20

Deze lijkt mij het mooiste. Herder ellenlang. Gunstige prijs ivm de grand moulin en lang lemmet van 26 cm

https://www.ebay.de/itm/Robert-Herder-W ... 3948360326
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6430
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » zo 16 mei 2021, 17:12

Deze lijkt mij het mooiste. Herder ellenlang. Gunstige prijs ivm de grand moulin en lang lemmet van 26 cm

https://www.ebay.de/itm/Robert-Herder-W ... 3948360326
Die heb ik ook.Maar met plastic greep zidat die in de vaatwasser kan.
IMG_20210516_171127.jpg
Weet wel dat dit geen enkel vergelijk met een Grandmoulin is.
Zoals een Grandmoulin snijdt....dat weet je pas als je het ervaren hebt. :D
Als het kleine Herder broodmes van je link een Toyota Celica is dan is het Grandmoulin een Ferrari.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15117
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » zo 16 mei 2021, 17:40

Weet wel dat dit geen enkel vergelijk met een Grandmoulin is.
Zoals een Grandmoulin snijdt....dat weet je pas als je het ervaren hebt. :D
Als het kleine Herder broodmes van je link een Toyota Celica is dan is het Grandmoulin een Ferrari.
de winkel hier om de hoek is er ook obver te spreken alleen is-ie daar uitverkocht:

https://www.meesterslijpers.nl/robert-h ... n-broodmes
Robert Herder GrandMoulin: Het beste broodmes ter wereld volgens Wouter Klootwijk (aflevering 7 2012 van de Wilde Keuken)

Het broodmes GrandMoulin (betekend grote molen) is een mes uit de serie "unikate aus tradition" (unieke producten uit traditie). Het mes werd vroeger in de Nederlandse koloniën gebruikt op de suikerplantages. De unieke "Bosscher" vorm komt dan ook uit het Nederland en betekent bos(land).

Het mes is gemaakt van gesmeed roestvrijstaal en is met de hand geslepen op de Dunnschliff wijze. Dit houd in dat het hele lemmet zeer dun wordt geslepen. De hand gepolijste golfsnede is extra hoog geslepen (8mm). Het heft (handvat) is gemaakt van Oostenrijks pruimenhout

Het GrandMoulin broodmes kom met een flesje olie voor het onderhoud van het houten heft. Het herder mes heeft al meerdere prijzen gewonnen.
In Apeldoorn kunnen ze hem bestellen:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ro ... oodmes.htm
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6430
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » zo 16 mei 2021, 18:12

Weet wel dat dit geen enkel vergelijk met een Grandmoulin is.
Zoals een Grandmoulin snijdt....dat weet je pas als je het ervaren hebt. :D
Als het kleine Herder broodmes van je link een Toyota Celica is dan is het Grandmoulin een Ferrari.
de winkel hier om de hoek is er ook obver te spreken alleen is-ie daar uitverkocht:

https://www.meesterslijpers.nl/robert-h ... n-broodmes
Robert Herder GrandMoulin: Het beste broodmes ter wereld volgens Wouter Klootwijk (aflevering 7 2012 van de Wilde Keuken)

Het broodmes GrandMoulin (betekend grote molen) is een mes uit de serie "unikate aus tradition" (unieke producten uit traditie). Het mes werd vroeger in de Nederlandse koloniën gebruikt op de suikerplantages. De unieke "Bosscher" vorm komt dan ook uit het Nederland en betekent bos(land).

Het mes is gemaakt van gesmeed roestvrijstaal en is met de hand geslepen op de Dunnschliff wijze. Dit houd in dat het hele lemmet zeer dun wordt geslepen. De hand gepolijste golfsnede is extra hoog geslepen (8mm). Het heft (handvat) is gemaakt van Oostenrijks pruimenhout

Het GrandMoulin broodmes kom met een flesje olie voor het onderhoud van het houten heft. Het herder mes heeft al meerdere prijzen gewonnen.
In Apeldoorn kunnen ze hem bestellen:
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-ro ... oodmes.htm
Knivesandtools heeft twee van mijn Grandmoulins ingenomen.
Exact dat mes.Probleem voor mij was als het niet in een messenblok kan ik het niet ga gebruiken.Ik snij wel een keer of 6 per dag brood.Dan moet het bij de hand zijn.Op de snijplank laten liggen is geen optie daar het dan onherroepelijk op de grond gaat vallen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15117
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor fransg » zo 16 mei 2021, 18:22

Ik heb nog geen moeite gehad met het snijden van een boterham dus mis ik vooralsnog (gelukkig) het verlangen ooit zo’n mes aan te schaffen. En zo blijven me ook de zorgen over mesblok, heft, en vallen bespaard
:-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 899
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor Joste » zo 16 mei 2021, 21:22

Mijn Grandmoulin heb ik bij Meesterslijpers in Amsterdam gekocht. Ze hadden toen alleen met het olijfhouten heft vooradig.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 899
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

Berichtdoor Joste » zo 16 mei 2021, 21:55

Ik heb nog geen moeite gehad met het snijden van een boterham dus mis ik vooralsnog (gelukkig) het verlangen ooit zo’n mes aan te schaffen. En zo blijven me ook de zorgen over mesblok, heft, en vallen bespaard
:-)
Dat scheelt een slok op een borrel, Frans.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten

cron