HiFi

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » di 02 mar 2021, 11:42

Ik heb mijn House of Marley Bag of riddim.
Bluetooth speaker die prettig geluid geeft en mij al jaren voorziet. Ik neem hem overal mee naartoe en met de telefoon erbij is alles mogelijk.

Afbeelding

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

manduca
Berichten: 868
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: HiFi

Berichtdoor manduca » di 02 mar 2021, 11:57

Mooi ding!
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk: Aeropress * Commandante C40

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: HiFi

Berichtdoor Dirk Jan » di 02 mar 2021, 18:00

Leuk ding !
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » vr 18 jun 2021, 16:13

Een 230V stroomkabel zonder de vervelende scherpe randen waar we onze handen maar al te vaak aan openhalen, die zorgt voor een natuurlijke speelsheid in de muziek! En dat dus VOORDAT de versterker ook maar één noot muziek van je bandrecorder kreeg!

Ik zou die stroomkabel ook wel aan mijn Londinium willen proberen, wie weet wat dat nog met de smaak gaat doen. Die ellendige RFI ook.
De iFi Audio Nova en SupaNova stroomkabel zijn de nieuwste toevoegingen aan iFi's SilentPower range en zijn bedoeld voor muziekliefhebbers die waarde hechten aan een optimale stroomvoorziening voor de Hi-Fi set. Beide kabels hebben een niet-getwiste aarddraad, omsloten door een perfect afgeschermde nul en fase in een dubbel helix ontwerp. Hiermee bieden ze een optimale bescherming tegen invloeden van RFI en EMI. Dit alles resulteert in een sterk gereduceerde systeemruis.

Waar de iFi Audio Nova stroomkabel op de best mogelijke manier de netstroom doorstuurt, elimineert de hoger gepositioneerde SupaNova netvervuiling door actieve ruisonderdrukking. HiFi.nl, het meest toonaangevende muziekplatform van de Benelux heeft beide stroomkabels grondig onderzocht, de technologie in begrijpelijke taal verwoord en deze vervolgens uitvoerig beluisterd. Auteur Rene van Es zegt hier in zijn mooie review concluderend het volgende over:

“(…) De snoeren remmen geen dynamiek, kennen geen scherpe randen en zorgen voor een natuurlijke speelsheid in de muziek. De SupaNova doet er een schepje bovenop met zijn AC iPurifier door de achtergrond stiller te maken, extra rust toe te voegen tijdens het spelen, waardoor details beter opvallen. (…) Wie graag beter wil dan het netsnoer uit de doos, maar niet al te veel wil uitgeven doet een goede koop aan de Nova. Wie zich het onderste uit de kan gunt en onderlinge beïnvloeding wil voorkomen koopt voor elk apparaat een SupaNova.”
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » za 19 jun 2021, 11:56

Een 230V stroomkabel zonder de vervelende scherpe randen waar we onze handen maar al te vaak aan openhalen, die zorgt voor een natuurlijke speelsheid in de muziek! En dat dus VOORDAT de versterker ook maar één noot muziek van je bandrecorder kreeg!

Ik zou die stroomkabel ook wel aan mijn Londinium willen proberen, wie weet wat dat nog met de smaak gaat doen. Die ellendige RFI ook.
De iFi Audio Nova en SupaNova stroomkabel zijn de nieuwste toevoegingen aan iFi's SilentPower range en zijn bedoeld voor muziekliefhebbers die waarde hechten aan een optimale stroomvoorziening voor de Hi-Fi set. Beide kabels hebben een niet-getwiste aarddraad, omsloten door een perfect afgeschermde nul en fase in een dubbel helix ontwerp. Hiermee bieden ze een optimale bescherming tegen invloeden van RFI en EMI. Dit alles resulteert in een sterk gereduceerde systeemruis.

Waar de iFi Audio Nova stroomkabel op de best mogelijke manier de netstroom doorstuurt, elimineert de hoger gepositioneerde SupaNova netvervuiling door actieve ruisonderdrukking. HiFi.nl, het meest toonaangevende muziekplatform van de Benelux heeft beide stroomkabels grondig onderzocht, de technologie in begrijpelijke taal verwoord en deze vervolgens uitvoerig beluisterd. Auteur Rene van Es zegt hier in zijn mooie review concluderend het volgende over:

“(…) De snoeren remmen geen dynamiek, kennen geen scherpe randen en zorgen voor een natuurlijke speelsheid in de muziek. De SupaNova doet er een schepje bovenop met zijn AC iPurifier door de achtergrond stiller te maken, extra rust toe te voegen tijdens het spelen, waardoor details beter opvallen. (…) Wie graag beter wil dan het netsnoer uit de doos, maar niet al te veel wil uitgeven doet een goede koop aan de Nova. Wie zich het onderste uit de kan gunt en onderlinge beïnvloeding wil voorkomen koopt voor elk apparaat een SupaNova.”
Wil je echt een verbeteing van smaak zul jet toch moeten gaan superaarden.Kom je feitelijk niet omheen.
Ik heb het lang uitgesteld maar heb een jaar of 6 geleden de knoop doorgehakt.
Het resultaat zal je verbaze .Misschien schrik je er zelfs van.
Hoe gaat dit superaarden in zijn werk ?
Simpel.Wat je nodig hebt is een massakabel.Liefst dik Ga uit van 2 cm koper.Massief.Hoeft niet gevlocht e zijn.Er zijn geen bewijzen dat dit beter is.Duurder is het wel.

Vervolgenseen koperen pin van 2.5 cmdiameter.
Die moet de grond ingeslagen worde.Doe dit daarom bij voorkeur in de winter.Grond is dan een stuk zachter.Scheelt weer een hoop gevloek. :mrgreen:

Vervolgens moet de kabel de jeuken in.Ik heb dit gewoon door de muur gedaan.10 cm onder het maaivlak.
Waterfekoelde diamantboot is te huur bij de bouwhandel.
Is de kabel binnen is het een kwestie van de molen aarden.Ik heb hem onder de vloerplaat aan de massa van het huis vastgemaakt.

En klaar.
Het maalsel is nu volledig vrij van sratische lading en gewoon heerlijk los in de zeef.
Result in the cup?
Waanzinnig.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: HiFi

Berichtdoor fransg » wo 31 mei 2023, 21:06

Kind of Blue wordt vaak bestempeld als het beste jazz album ooit uitgebracht.
Ik ben het daar absoluut mee oneens.
Wat wel typisch is is dat het de eerste jazz lp was die ik ooit kocht.
1985.Weet ook nog waar.
Het is wel mooi, vind ik, hoe zulke 'narratives' de wereld in komen. Als iets eenmaal wordt opgepikt en begint 'legendarisch' te worden dan gooit vrijwel iedereen in het voorbijgaan er een schepje bovenop en wordt het onvermijdelijk Iets Heel Groots.

Ik vind Duke Ellington in Newport 1956, met name de aanloop naar "Diminuendo in Blues and Crescendo in Blue" en wat er daarna gebeurt altijd mooi en ontroerend. De tot dan ongehoord lange solo van Gonsalves, het 'pandemonium' daarna. Ook al zijn het deels reconstructies. Zou mooi zijn als er nog filmbeelden van zouden opduiken. De muziek vind ik mooi, maar vooral ook het verhaal. De big band in zijn nadagen, van armoei in circussen optreden, dan de 'gig' in Newport, je weet nooit waar het goed voor is, voor de aardigheid de lange soloreeks van Gonsalves erin geknikkerd die tot dan toe alleen bij repetities was geprobeerd, een vrouw staat op en gaat dansen, de sjieke menigte doet mee, gaat uit zijn dak en voordat die solo is gedaan blijkt dat de nadagen tot nader order zijn uitgesteld en dat nieuwe gloriedagen zijn aangebroken. Duke spoort Gonsalves aan door te gaan, en dóór, en dóór...
https://youtu.be/wIX7fnYANak
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » wo 31 mei 2023, 22:43

Een 230V stroomkabel zonder de vervelende scherpe randen waar we onze handen maar al te vaak aan openhalen, die zorgt voor een natuurlijke speelsheid in de muziek! En dat dus VOORDAT de versterker ook maar één noot muziek van je bandrecorder kreeg!

Ik zou die stroomkabel ook wel aan mijn Londinium willen proberen, wie weet wat dat nog met de smaak gaat doen. Die ellendige RFI ook.
De iFi Audio Nova en SupaNova stroomkabel zijn de nieuwste toevoegingen aan iFi's SilentPower range en zijn bedoeld voor muziekliefhebbers die waarde hechten aan een optimale stroomvoorziening voor de Hi-Fi set. Beide kabels hebben een niet-getwiste aarddraad, omsloten door een perfect afgeschermde nul en fase in een dubbel helix ontwerp. Hiermee bieden ze een optimale bescherming tegen invloeden van RFI en EMI. Dit alles resulteert in een sterk gereduceerde systeemruis.

Waar de iFi Audio Nova stroomkabel op de best mogelijke manier de netstroom doorstuurt, elimineert de hoger gepositioneerde SupaNova netvervuiling door actieve ruisonderdrukking. HiFi.nl, het meest toonaangevende muziekplatform van de Benelux heeft beide stroomkabels grondig onderzocht, de technologie in begrijpelijke taal verwoord en deze vervolgens uitvoerig beluisterd. Auteur Rene van Es zegt hier in zijn mooie review concluderend het volgende over:

“(…) De snoeren remmen geen dynamiek, kennen geen scherpe randen en zorgen voor een natuurlijke speelsheid in de muziek. De SupaNova doet er een schepje bovenop met zijn AC iPurifier door de achtergrond stiller te maken, extra rust toe te voegen tijdens het spelen, waardoor details beter opvallen. (…) Wie graag beter wil dan het netsnoer uit de doos, maar niet al te veel wil uitgeven doet een goede koop aan de Nova. Wie zich het onderste uit de kan gunt en onderlinge beïnvloeding wil voorkomen koopt voor elk apparaat een SupaNova.”
Wil je echt een verbeteing van smaak zul jet toch moeten gaan superaarden.Kom je feitelijk niet omheen.
Ik heb het lang uitgesteld maar heb een jaar of 6 geleden de knoop doorgehakt.
Het resultaat zal je verbaze .Misschien schrik je er zelfs van.
Hoe gaat dit superaarden in zijn werk ?
Simpel.Wat je nodig hebt is een massakabel.Liefst dik Ga uit van 2 cm koper.Massief.Hoeft niet gevlocht e zijn.Er zijn geen bewijzen dat dit beter is.Duurder is het wel.

Vervolgenseen koperen pin van 2.5 cmdiameter.
Die moet de grond ingeslagen worde.Doe dit daarom bij voorkeur in de winter.Grond is dan een stuk zachter.Scheelt weer een hoop gevloek. :mrgreen:

Vervolgens moet de kabel de jeuken in.Ik heb dit gewoon door de muur gedaan.10 cm onder het maaivlak.
Waterfekoelde diamantboot is te huur bij de bouwhandel.
Is de kabel binnen is het een kwestie van de molen aarden.Ik heb hem onder de vloerplaat aan de massa van het huis vastgemaakt.

En klaar.
Het maalsel is nu volledig vrij van sratische lading en gewoon heerlijk los in de zeef.
Result in the cup?
Waanzinnig.
Soms lees ik dingen van mezelf van een paar jaar terug en vraag me af in welke gemoedstoestand ik veel van die kolder schreef.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: HiFi

Berichtdoor bobbee » wo 31 mei 2023, 23:10

Ik heb dat gevoel dagelijks als ik op sta...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Ben70
Berichten: 759
Lid geworden op: vr 26 aug 2022, 11:50

Re: HiFi

Berichtdoor Ben70 » do 01 jun 2023, 08:05

Wat zou het forum wezen zonder de humor van de tekst kunstenaars,geweldig. :lol:
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » zo 04 jun 2023, 13:18

Mijn luidsprekerset.
https://youtu.be/z-oZUrGzVTo


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron