HiFi

Leuk natuurlijk, die koffie, maar er zijn meer dingen die je zoal bezighouden. Deel ze hier!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » do 07 dec 2023, 10:05

Bij mijn is de rest:

Passieve voorversterker: Audio Consulting
Buizenversterker: Sun SV 2a3 (voorbuizen, eindbuizen)
Speakers: Musicals Affairs, Sonatines
Draaitafel: Garrard 401 gereviseerd, zware notenhouten plint
Arm: SME 3009-II
Element: 47 Labs MC Bee
Phono-versterker: 47 Labs Shigaraki
Cd-loopwerk: 47 Labs Shigaraki
CD-Dac: Pel Audio
USB-Dac: 47 Labs Shigaraki
Luidsprekerkabels: Cees Pel
Interlink versterker-voorversterker: Cees Pel nieuw goud=zwart
Interlink voorversterker - phono versterker: Cees Pel wit katoen=oud goud
Interlink voorversteker - CD-Dac: Cees Pel
Interlink voorversteker - Usb_Dac: 47 Labs OTA
Interlink USB-Dac - miniMac: ADL/Furutech
Stroomkabel phono versterker:
Stroomkabel CD-Dac:
Stroomkabel USB-Dac:
Stroomkabel versterker:
Scheidingstrafo:
Stekkerblok: Furutech
Audiorack: AudioLevel
plateau: Level Audio
LP-mat: padouk hout
LP-puck: level audio
Computer: Apple mini Mac ...Internet: xs4all Internetbekabeling:
LP-wasser: Vinyl Cleaner Pro Audiodesksysteme Gläss
CD-wasser:Disk Cleaner Audiodesksysteme Gläss
CD-SoundImprover: Audiodesksysteme Gläss
Ontladen statische elektriciteit: Furutech DeMag
LP’s vlak maken: ORB DF-01i Vinyl Flattener
Vloer: beukenparket 22mm Tapijt: pers Gordijnen: katoenen velours
Luchtbevochtiging: Klimaatcontrole:
(Roomtweak: ACOUSTIC REVIVE RR-888) en/of SteinMusic Harmonisers
Die Sonatines. Zijn dat niet die luidsprekers met superdun kastmateriaal?

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 898
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: HiFi

Berichtdoor Joste » do 07 dec 2023, 19:28


Hifi blijft voor mij een wonderlijke hobby. Het begint met liefde voor muziek. Dat wil je zo goed mogelijk als je portemonnee kan missen en je oren kunnen horen, laten klinken. Maar dan ben je een eind op weg met mooie apparatuur en ben je op zoek naar verdere verbetering. Gaat het dan nog over de liefde voor muziek of gaat het dan (ook) over wat anders. Raakt een mooi stuk muziek, een mooi gezongen lied je meer als je het beluistert met betere apparatuur?

Zomaar een nachtelijke mijmering, denkend aan de tijd dat ik ‘s avonds laat nog genoot van de muziek op mijn wekkerradio van audiosonic.
Tja, raakt het je meer? Soms wel, omdat het zo veel mooier, zuiverder, en met meer details klinkt. Maar de emotie was er bij mij soms ook gewoon als ik een cd in de auto draaide. Of inderdaad op een wekkerradio toen ik nog in bed "met het oog op morgen luisterde". Maar als je een maal die muziek op een echt betere installatie hoort (en dan heb ik het nog niet over die over de top installaties die tegenwoordig zo maar meer dan 10 mille kosten), dan ben je wel verwend en wil je niet graag terug naar die wekkerradio. Maar je wordt er niet perse gelukkiger van hoor!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: HiFi

Berichtdoor gilleko B. » vr 08 dec 2023, 09:32

Ik heb soms de indruk dat er geluidsjagers bestaan en muziekliefhebbers. Dat valt wel eens niet samen, de gemeenschappelijke deler is nmm meer dat het een mannending is, net zoals het hebben van een dikke espressomachine, of een vette 8 cilinder met het liefst een hard klinkende tieftonauspuff erop.




Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » vr 08 dec 2023, 09:44

Ik heb soms de indruk dat er geluidsjagers bestaan en muziekliefhebbers. Dat valt wel eens niet samen, de gemeenschappelijke deler is nmm meer dat het een mannending is, net zoals het hebben van een dikke espressomachine, of een vette 8 cilinder met het liefst een hard klinkende tieftonauspuff erop.

Afbeelding
Zeker.Dingetjes.Hebbedingen.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: HiFi

Berichtdoor omeCo » vr 08 dec 2023, 10:50

Ik heb soms de indruk dat er geluidsjagers bestaan en muziekliefhebbers. Dat valt wel eens niet samen, de gemeenschappelijke deler is nmm meer dat het een mannending is, net zoals het hebben van een dikke espressomachine, of een vette 8 cilinder met het liefst een hard klinkende tieftonauspuff erop.

Afbeelding
Mooi verwoord. Ik ben beginnend geluidsjager geweest maar realiseerde me dat ik meer muziekliefhebber ben en heb de jacht gestaakt.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: HiFi

Berichtdoor gilleko B. » vr 08 dec 2023, 11:44

Ik heb soms de indruk dat er geluidsjagers bestaan en muziekliefhebbers. Dat valt wel eens niet samen, de gemeenschappelijke deler is nmm meer dat het een mannending is, net zoals het hebben van een dikke espressomachine, of een vette 8 cilinder met het liefst een hard klinkende tieftonauspuff erop.

Afbeelding
Mooi verwoord. Ik ben beginnend geluidsjager geweest maar realiseerde me dat ik meer muziekliefhebber ben en heb de jacht gestaakt.
Ook minder belastend voor de portemonnai!

Afbeelding


Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: HiFi

Berichtdoor omeCo » vr 08 dec 2023, 12:33

Ik heb soms de indruk dat er geluidsjagers bestaan en muziekliefhebbers. Dat valt wel eens niet samen, de gemeenschappelijke deler is nmm meer dat het een mannending is, net zoals het hebben van een dikke espressomachine, of een vette 8 cilinder met het liefst een hard klinkende tieftonauspuff erop.

Afbeelding
Mooi verwoord. Ik ben beginnend geluidsjager geweest maar realiseerde me dat ik meer muziekliefhebber ben en heb de jacht gestaakt.
Ook minder belastend voor de portemonnai!

Afbeelding
Gelukkig ‘ kan ik m’n geld elders nog kwijt…

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6427
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: HiFi

Berichtdoor cremalover » vr 08 dec 2023, 12:39

Het is feitelijk allemaal flauwekul .Zowel met koffie als met Hifi .
Er is een punt waarop het niet meer beter wordt voor thuisgebruik.
Zowel voor koffie en geluid.
Dat is af te bakenen.
Voor koffie is dat ongeveer 1000 e en voor Hifi zal het 3000e zijn.

raze88
Berichten: 44
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 17:34

Re: HiFi

Berichtdoor raze88 » vr 08 dec 2023, 12:54

Het is feitelijk allemaal flauwekul .Zowel met koffie als met Hifi .
Er is een punt waarop het niet meer beter wordt voor thuisgebruik.
Zowel voor koffie en geluid.
Dat is af te bakenen.
Voor koffie is dat ongeveer 1000 e en voor Hifi zal het 3000e zijn.
Benieuwt waar die waardes op gebaseerd zijnAfbeelding
Is dat beter als in technische specs of beter als in smaak, of in wat waarneembaar is voor een mens? Dat laatste kan ik bevestigen dat je het bedrag voor hifi een stuk hoger mag leggen (factor 3 gok ik) en dan voornamelijk voor de luidsprekers. Dat is hoe ik ertegen aan kijk.Afbeelding wel gaat er ook veel onzin rond in die wereld. Daarnaast is het ook nog zo dat 2x zo duur niet 2x beter betekend. Bedragen gaan veel harder omhoog dan de verbetering die er is.

Hiermee geen eindeloze discussie gaan starten welke op andere fora’s tot hoog oplopende emoties leidtAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jelveen
Berichten: 70
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 22:05

Re: HiFi

Berichtdoor jelveen » vr 08 dec 2023, 13:07

Het is feitelijk allemaal flauwekul .Zowel met koffie als met Hifi .
Er is een punt waarop het niet meer beter wordt voor thuisgebruik.
Zowel voor koffie en geluid.
Dat is af te bakenen.
Voor koffie is dat ongeveer 1000 e en voor Hifi zal het 3000e zijn.
Benieuwt waar die waardes op gebaseerd zijnAfbeelding
Is dat beter als in technische specs of beter als in smaak, of in wat waarneembaar is voor een mens? Dat laatste kan ik bevestigen dat je het bedrag voor hifi een stuk hoger mag leggen (factor 3 gok ik) en dan voornamelijk voor de luidsprekers. Dat is hoe ik ertegen aan kijk.Afbeelding wel gaat er ook veel onzin rond in die wereld. Daarnaast is het ook nog zo dat 2x zo duur niet 2x beter betekend. Bedragen gaan veel harder omhoog dan de verbetering die er is.

Hiermee geen eindeloze discussie gaan starten welke op andere fora’s tot hoog oplopende emoties leidtAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Iets met https://en.wikipedia.org/wiki/Diminishing_returns


Terug naar “De Huiskamer”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron