Francis X3 pomp langzaam

1nsane
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 29 apr 2018, 11:33

Francis X3 pomp langzaam

Berichtdoor 1nsane » zo 29 apr 2018, 11:43

Hallo allemaal :-)

Ik ben nieuw hier, ik wilde al een tijdje een espresso machine kopen maar per toeval liep ik op de vrijmarkt tegen een Francis X3 aan voor 5,- dus die liet ik natuurlijk niet staan voor dat geld (koffie is haast duurder ;-) ).

Er gaan ESE pads in en daarvan heb ik voor 4 euro wat van de goedkoopste gehaald bij de AH om het eens te proberen.

Ik moet zeggen, het is haast net zo lekker als de koffie uit de Wega bij het bedrijf van mn vriendin!

Ik merk echter wel dat hij behoorlijk traag is met pompen, de rest lijkt uitstekend te werken, komt heel snel op temperatuur, schakelt netjes als hij op temp is enz en ziet er verder gewoon netjes uit.

Ik heb wat youtube filmpjes gekeken waarbij deze machine een stuk sneller lijkt te lopen.

Ik heb al de machine gereinigd met 50/50 water/witte natuurazijn en dat lijkt niet écht het verschil te maken.

Wat kan ik verder nog proberen?

Die pompjes (Ukla XE5) zijn niet duur, 15,- ex verz dus dat heb ik er wel voor over maar ik wil niet onnodig iets aanschaffen voordat ik zeker weet dat het daar aan ligt.

Zijn er nog andere dingen die ik kan doen?

Gr

Jochem

Terug naar “Machines voor servings, pads en cups”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron