Upgrade Mazzer Mini

ronald22

Upgrade Mazzer Mini

Berichtdoor ronald22 » vr 12 jul 2019, 10:15

ik wil mijn Mini upgraden en denk aan de Major of er moet een beter alternatief in de zelfde prijs klasse.
Ik wil eerst kijken voor een tweede hands anders een nieuwe. Waar zou ik het beste kunnen slagen en of bij wie een nieuwe aanschaffen?

Alvast bedankt voor de suggesties
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

gilleko B.

Re: Upgrade Mazzer Mini

Berichtdoor gilleko B. » vr 12 jul 2019, 10:38

ik wil mijn Mini upgraden en denk aan de Major of er moet een beter alternatief in de zelfde prijs klasse.
Ik wil eerst kijken voor een tweede hands anders een nieuwe. Waar zou ik het beste kunnen slagen en of bij wie een nieuwe aanschaffen?

Alvast bedankt voor de suggesties
Zou jezelf niet beperken tot een Mazzer. Ik zelf heb bijvoorbeeld jarenlang met volle tevredenheid een Mazzer mini gehad, maar naarmate je kennis en behoeftes stijgen liep ik tegen de beperkingen aan. Geluid, snelheid, doser, maalgraadinstelling en schoonhouden van je "maalhuis", minder clumping, daar wilde ik in ieder geval verbetering in. Upgrade betekent dan ook upgrade in €€. Denk dat er ook een balans moet zijn qua € met masjien en maler, waarbij ik aanteken dat de kwaliteit van de maler wel erg belangrijk is. Maar je hebt al een mooie molen. Verwacht overigens geen wonderen( zoals bij bijvoorbeeld bij die wasmiddel reclames. 20 jaar last van niet te verwijderen Kragenschmutz totdat ik dit wasmiddel....... Hebbedingetje"factor werkt ook levensverrijkend. Je leeft maar 1 keer!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Pti
Contacteer:

Berichtdoor Pti » vr 12 jul 2019, 12:40

Ik zou eerder kijken voor een ceado e37s, die is beter dan de major en met de komst van "de nieuwe" ceado ook tweedehands wel aardig te bemachtigen. Schijven zijn wel duur dus factor dat mee bij een tweedehands aankoop.

Eureka Olympus 75 is ook een optie maar die zie je niet veel in de tweedehands markt.

HanR
Contacteer:

Berichtdoor HanR » vr 12 jul 2019, 13:09

Compak e8.
Wordt relatief veel aangeboden.
Vergelijking met een Ceado heb ik echter niet.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

ronald22

Berichtdoor ronald22 » vr 12 jul 2019, 14:16

Compak e8.
Wordt relatief veel aangeboden.
Vergelijking met een Ceado heb ik echter niet.

Is de Compak e8 stiller dan de Mazzer Mini?
Ben ook benieuwd naar smaak verschil?

Pti
Contacteer:

Berichtdoor Pti » vr 12 jul 2019, 15:10

Er zit nauwelijks verschil tussen een k8 en major, dat maakt het prima keuze maar geen betere keuze dan de major.

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » vr 12 jul 2019, 16:03

Compak e8 is wel een prachtige molen. Ikzelf heb uiteindelijk voor de Eureka Olympus HS 75 met titanium vergulde (mythos) schijven gekozen ivm voordelen gebruikersgemak en prijs. Compak E5 zou je ook kunnen overwegen!

ronald22

Berichtdoor ronald22 » vr 12 jul 2019, 17:06

Compak e8 is wel een prachtige molen. Ikzelf heb uiteindelijk voor de Eureka Olympus HS 75 met titanium vergulde (mythos) schijven gekozen ivm voordelen gebruikersgemak en prijs. Compak E5 zou je ook kunnen overwegen!

Bedoel je dat het gebruikersgemak van de compak e8 niet zo gebruikersvriendelijk is?

gilleko B.

Berichtdoor gilleko B. » vr 12 jul 2019, 17:44

Bedoel je dat het gebruikersgemak van de compak e8 niet zo gebruikersvriendelijk is?
Voordeel van de Eureka, en trouwens ook van de Ceado E37s, is dat je het bovenste deel met maalschijf eenvoudig van het masjien kan afschroeven waarna je de schijven en de maalkamer kan schoonmaken. Vervolgens schroef je het deel er simpelweg weer op zonder dat je dan de molen qua maalstand hoeft te kalibreren. De laatste maalstand blijft in stand. Dat vormde voor mij wel een parameter in de keuze van een molen. Werkt in de praktijk makkelijk, minder hoge drempel om de maalkamer regulier schoon te maken. De E8 is in dat opzicht minder gebruiksvriendelijk, maar de stellende trap blijft wel gebruiksvriendelijkAfbeelding.

HanR
Contacteer:

Berichtdoor HanR » vr 12 jul 2019, 17:51

Ehhh....nee het menu van de Compak is niet het meest intuïtieve.

Misschien nog iets waar je wat aan hebt:
Ik heb ooit een Compak K3 gehad.
Vergelijkbaar met de Mazzel Mini. Ook 58mm.

Deze heb ik vergeleken met de E10 van een collega. Ik ben niet zo'n fijnproever, maar wat het meest opviel, was niet zo zeer een andere smaak, maar méér smaak.
Zelf heb ik inmiddels een E5.
Mijn collega heeft zijn Compak verkocht en heeft inmiddels een Kony E. Zal best goed zijn, maar niet mijn cup of tea.

En ja, Eureka haalt op dit moment iedereen in als meeste waar voor je geld. Nu nog een grote komische maler. Dan kan de rest wel inpakken.

Terug naar “Koffiemolens & malers”