De juiste maler

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: De juiste maler

Berichtdoor Keyser » di 22 jun 2021, 12:50

Er staat al wat advies, heb je daarnaar gekeken?

Giotta voor single dose, basisprijs €400,-

Niche zero met importeren +/- €800,-

Eureka mignion Oro (komt nog uit, prijs onbekend, verwachte prijs €500 - €600,-

Eureka specialita afhankelijk van kleur +/- €400

Eureka XL €700/€750,-

Horecamolen tweedehands €200 - €400. Bijvoorbeeld een mazzer super jolly. Digitaal duurder dan met doser. Oldschool, maar niet kapot te krijgen.

Dan zijn er nog wat minder gangbare molens, die opzich ok zijn. Maar bovenstaande molens worden in jouw segment veelal geadviseerd.

Eureka Atom en Olympus zijn ook leuk. Wel weer duurder.

Ga ook na hoe jij graag je bonen maalt. Wil je single dosen (Niche, Giotta, oro) en iedere shot afwegen met als doel precisie en consistentie. Of wil je meer gemak: overige molens.

Forum staat vol met informatie over bovenstaande molens. Kan je goed een afweging op maken.

Laatst gewijzigd door Keyser op di 22 jun 2021, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De juiste maler

Berichtdoor fransg » di 22 jun 2021, 13:10

Goeie!

Dit zou ergens permanent bovenaan moeten staan, de vraag komt elke 2-3 dagen wel voorbij

Er staat al wat advies, heb je daarnaar gekeken?

Giotta voor single dose, basisprijs €400,-

Niche zero met importeren +/- €800,-

Eureka mignion Oro (komt nog uit, prijs onbekend, verwachte range €600 - €800,-)

Eureka specialita afhankelijk van kleur +/- €400

Eureka XL €700/€750,-

Horecamolen tweedehands €200 - €400. Bijvoorbeeld een mazzer super jolly. Digitaal duurder dan met doser. Oldschool, maar niet kapot te krijgen.

Dan zijn er nog wat minder gangbare molens, die opzich ok zijn. Maar bovenstaande molens worden in jouw segment veelal geadviseerd.

Eureka Atom en Olympus zijn ook leuk. Wel weer duurder.

Ga ook na hoe jij graag je bonen maalt. Wil je single dosen (Niche, Giotta, oro) en iedere shot afwegen met als doel precisie en consistentie. Of wil je meer gemak: overige molens.

Forum staat vol met informatie over bovenstaande molens. Kan je goed een afweging op maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Aldorean
Berichten: 67
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 21:54

Re: De juiste maler

Berichtdoor Aldorean » ma 19 jul 2021, 12:03

Er staat al wat advies, heb je daarnaar gekeken?

Giotta voor single dose, basisprijs €400,-

Niche zero met importeren +/- €800,-

Eureka mignion Oro (komt nog uit, prijs onbekend, verwachte prijs €500 - €600,-

Eureka specialita afhankelijk van kleur +/- €400

Eureka XL €700/€750,-

Horecamolen tweedehands €200 - €400. Bijvoorbeeld een mazzer super jolly. Digitaal duurder dan met doser. Oldschool, maar niet kapot te krijgen.

Dan zijn er nog wat minder gangbare molens, die opzich ok zijn. Maar bovenstaande molens worden in jouw segment veelal geadviseerd.

Eureka Atom en Olympus zijn ook leuk. Wel weer duurder.

Ga ook na hoe jij graag je bonen maalt. Wil je single dosen (Niche, Giotta, oro) en iedere shot afwegen met als doel precisie en consistentie. Of wil je meer gemak: overige molens.

Forum staat vol met informatie over bovenstaande molens. Kan je goed een afweging op maken.
Ik heb de kogel door de kerk op basis van keuze. Heb gekeken naar super jolly die werd aangeboden voor 200 maar die is zo groot begreep ik.
Nu toch de keus gemaakt te stappen naar de specialita.
Dat lijkt mij toch een zeer perfecte molen voor een man zoals ik.
Niet te exclusief en straks naast een mooie e61 machine ( merk en type is nog niet bekend ) een prima thuis set waar ik mij geenszins voor hoef te schamen en genoeg ruimte en plezier geeft om ook lekkere latte drinks mee te maken

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: De juiste maler

Berichtdoor fransg » ma 19 jul 2021, 12:04

Goede keus!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

OnnoRistretto
Berichten: 74
Lid geworden op: di 13 jun 2017, 10:45

Re: De juiste maler

Berichtdoor OnnoRistretto » di 27 jul 2021, 19:21

Wat is toch die 'Giotta'? IK heb al even gegoogled, maar niets gevonden. Is 'Giotta' de volledige naam, goed gespeld?


...Giotta voor single dose, basisprijs €400,-...
La Pavoni Pro pre-millennium + Tije's koelring + Amprobe AMD-50 | Knock Feldgrind, Comandante MK3, Kinu M47v1

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: De juiste maler

Berichtdoor Pti » di 27 jul 2021, 20:19


bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: De juiste maler

Berichtdoor bvds » di 27 jul 2021, 22:15

Wat is toch die 'Giotta'? IK heb al even gegoogled, maar niets gevonden. Is 'Giotta' de volledige naam, goed gespeld?
Met een t minder....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron