Niche of Eureka

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Marcje » wo 27 nov 2019, 12:58

Nu heb ik zelf met een Eureka Atom zeker geen mooie maler, maar zie bij de Niche nog altijd een kruising tussen een Minion en een Senseo apparaat. Het ziet er vanaf een plaatje toch wat goedkoop uit imho...
Denk dat ze er meer zouden verkopen als het uiterlijk wat meer bij zijn uitstekende prestaties zou passen.
dus...

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Keyser » wo 27 nov 2019, 13:15

Nu heb ik zelf met een Eureka Atom zeker geen mooie maler, maar zie bij de Niche nog altijd een kruising tussen een Minion en een Senseo apparaat. Het ziet er vanaf een plaatje toch wat goedkoop uit imho...
Denk dat ze er meer zouden verkopen als het uiterlijk wat meer bij zijn uitstekende prestaties zou passen.
Ja klopt wat betreft de associaties (Senseo) en het ogenschijnlijk goedkope uiterlijk op foto's. Maar zodra je dat apparaat uit de doos in je handen hebt dan vervliegt dat gevoel. Dat hoorde/las ik ook terug in andere reviews en wat mij betreft klopt dat. De body is namelijk van metaal en het hout is ook mooi hout. Geen fineer rommel o.i.d.

Het enige wat ik kwetsbaar vind ogen is het klepje. Maar waarschijnlijk is dat op het oog en niet in de praktijk.
Ook was ik bang dat de glans van het apparaat af sprong, dat is ook niet zo. Het oogt rustig.
Het design kan mooier/anders, maar lelijk vind ik het niet meer. Het heeft wel wat.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor bobbee » wo 27 nov 2019, 13:57


Het enige wat ik kwetsbaar vind ogen is het klepje. Maar waarschijnlijk is dat op het oog en niet in de praktijk.
Klopt!

https://youtu.be/WGMjcie1mDI
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor cremalover » wo 27 nov 2019, 14:21

Nu heb ik zelf met een Eureka Atom zeker geen mooie maler, maar zie bij de Niche nog altijd een kruising tussen een Minion en een Senseo apparaat. Het ziet er vanaf een plaatje toch wat goedkoop uit imho...
Denk dat ze er meer zouden verkopen als het uiterlijk wat meer bij zijn uitstekende prestaties zou passen.
ik vind het uiterlijk top.
Echt retro.
We hadden in de jaren 60 een messenmaler thuis die er erg op leek,

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Keyser » wo 27 nov 2019, 15:10

Nou Bob nu begrijp ik het zero retention verhaal pas echt goed. Ik mep ook altijd met mijn tamper en een zware lepel op de bovenkant van de machine om werkelijk alle retentie eruit te slaan

Maar serieus, wanneer dat filmpje geen geruststelling geeft over hoe sterk het klepje is. Dan weet ik het ook met meer haha

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor fransg » wo 27 nov 2019, 16:20

Het enige wat ik kwetsbaar vind ogen is het klepje. Maar waarschijnlijk is dat op het oog en niet in de praktijk.
Klopt!

https://youtu.be/WGMjcie1mDI
Schermafbeelding 2019-11-27 om 16.20.21.png
;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Pti » wo 27 nov 2019, 17:58

Nu heb ik zelf met een Eureka Atom zeker geen mooie maler, maar zie bij de Niche nog altijd een kruising tussen een Minion en een Senseo apparaat. Het ziet er vanaf een plaatje toch wat goedkoop uit imho...
Denk dat ze er meer zouden verkopen als het uiterlijk wat meer bij zijn uitstekende prestaties zou passen.
ik vind het uiterlijk top.
Echt retro.
We hadden in de jaren 60 een messenmaler thuis die er erg op leek,
In 2001 hadden Phillips en Douwe Egberts een samenwerking die ook een gelijk ogend apparaat ten gevolgen had. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Marcje » wo 27 nov 2019, 18:26


In 2001 hadden Phillips en Douwe Egberts een samenwerking die ook een gelijk ogend apparaat ten gevolgen had. :mrgreen:

Dat apparaat ken ik...
Op oppasdag is het hier ook altijd ‘Wie is de Mol’.

Afbeelding
dus...

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor Keyser » wo 04 dec 2019, 12:41

Nou daar staat hij dan. De nieuwe Niche en wat een prachtig maalsel!
Ben zeer blij met het bedrijf. Fijne betrokken service. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Keyser op wo 04 dec 2019, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

MichelK
Berichten: 30
Lid geworden op: za 16 nov 2013, 21:24

Re: Niche of Eureka

Berichtdoor MichelK » wo 18 dec 2019, 12:25

Nee nog niet gemalen. Ben op het moment met Niche aan het mailen. 1 pootje is echt iets korter. Eerst dacht ik dat het hoogte verschil in het blad was. Dus rond gedraaid, andere plek, andere tafel. Maakt niet uit. Zie foto. Nu even afwachten wat Niche gaat zeggen.Afbeelding
Die van mij heeft hetzelfde probleem! Maar es kijken of het de moeite waard is om op te sturen. Het is het (als je tegen de voorkant aankijkt) het eerste pootje rechts. Mogelijk maar even contact opnemen, ik zou het liefst gewoon een nieuw pootje ontvangen dan, opsturen is zo rigoreus..


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten