Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor Marcje » di 21 jan 2020, 13:58

Ik ben een Eureka (Atom) bezitter, dus wellicht wat gekleurd, maar met beiden kun je lekkere espressos zetten.
Je moet je, denk ik, afvragen of je regelmatig bonen gaat wisselen. Ik doe dat niet vaak (mss 1x per maand) en dan is een grind on demand maler wel erg gemakkelijk. Als je vaak wisselt, of verschillende bonen door elkaar drink, is een single doser weer makkelijk.
Of je verhoogt je budget en koopt ze alletwee, dan is het probleem ook opgelost :idea: ;)
dus...

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor dennis-caro » di 21 jan 2020, 21:54

De Niche Zero kan me nog steeds bekoren alleen de manier van kopen niet zo. Moet er weken op wachten en geen NL winkel waar ie te krijgen is. Dus bij garantiegevallen opsturen naar UK? Hou ik eigenlijk niet zo van bij dit soort bedragen. Erg jammer, want ik heb serieus interesse.

Heb naast de Niche nog 2 modellen op mijn lijstje staan:

Eureka Mignon Specialita of Perfetto (laatste nog niet verkrijgbaar in NL?)
Rocket Faustino kan me ook nog steeds bekoren. Ik kan een demo model kopen bij een dealer

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor bobbee » di 21 jan 2020, 22:04

Misschien dat als je nog even objectief naar de lovende reviews kijkt en ook de optimale bereikbaarheid van Niche en afhandeling van eventuele troubles je toch overstag zult gaan en hem met een gerust hart kunt bestellen. Beetje geduld en je zult tevreden zijn met je nieuwe Niche.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Martyn
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 feb 2019, 13:11

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor Martyn » di 21 jan 2020, 22:29

De Niche Zero kan me nog steeds bekoren alleen de manier van kopen niet zo. Moet er weken op wachten en geen NL winkel waar ie te krijgen is. Dus bij garantiegevallen opsturen naar UK? Hou ik eigenlijk niet zo van bij dit soort bedragen. Erg jammer, want ik heb serieus interesse.

Heb naast de Niche nog 2 modellen op mijn lijstje staan:

Eureka Mignon Specialita of Perfetto (laatste nog niet verkrijgbaar in NL?)
Rocket Faustino kan me ook nog steeds bekoren. Ik kan een demo model kopen bij een dealer
Heb voor precies dezelfde keuze gestaan. Bij Van Pommeren een Rocket Appartamento gekocht en zat toen ook naar de Specialita en (volgens mij ook Perfetto) te kijken.

Uiteindeijk obv de reviews op dit forum; maar ook die op Home-Barista en onze Engelse buren besloten de Niche te bestellen.

Nog geen moment spijt van gehad! Geniet elke dag van heerlijke espresso en switch ook eenvoudig naar Filter wanneer nodig.

Heb op de andere fora ook een paar keer gelezen dat mensen hun Mignon verkochten om alsnog voor de Niche te gaan.

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor dennis-caro » di 21 jan 2020, 22:35

Ik ben ook gewoon ongeduldig :-)

Bedankt voor de reacties!

Martyn
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 15 feb 2019, 13:11

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor Martyn » di 21 jan 2020, 22:40

Ik ben ook gewoon ongeduldig :-)

Bedankt voor de reacties!
Afbeelding Als je nog tot februari kan wachten krijg je er meteen “anti-popcorn” mod bij van Niche.

Voor diegene die al een Niche hebben sturen ze het onderdeel op en betaal je alleen voor de verzendkosten.

dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor dennis-caro » di 21 jan 2020, 23:20

Anti popcorn mod? Ik vond het wel grappig om te zien hoe die boontjes omhoog springen. Bang om gecrusht te worden, haha

Ben wel benieuwd naar die mod.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor Keyser » wo 22 jan 2020, 01:11

Dennis geloof mij, ik was net zo sceptisch. En beetje terughoudend in het bestellen in het buitenland. Achteraf moet ik concluderen dat hun service beter is dan menig winkel waar je in NL naar toe kan lopen.
Ik had een maandag ochtend model en binnen een week stond er een nieuwe. Hij was al geleverd toen de oude nog bij mij thuis stond voor pickup.
Via mail telkens binnen 5 minuten antwoord toen ik een probleem had. Ze belden mij zelfs op om het technische verhaal door te nemen om tot een oplossing te komen. Deze vader en zoon hebben echt hart voor hun zaak. Je merkt het aan alles. Ook gaat de Niche al even mee en de koffie wereld blijft enthousiast.

Natuurlijk is de Eureka ook goed. Andere molens zijn ook goed. Maar de Niche is heerlijk wanneer je wilt wisselen met bonen en het niet erg vind per shot je bonen te wegen. Je bent gelijk klaar voor je hobby, want je kan er ook goede filter maling uit krijgen. En wisselen tussen filter en espresso kan eenvoudig om en om i.v.m. "geen" retentie. Ik zelf vind dat erg prettig, want ik heb verschillende zetmethoden in huis: mokkapot, frenchpress, cona, aerporess, V60 etc. en ik kan ze er allemaal mee bedienen.

Maar wil je graag een hoop bonen in je hopper gooien en in de ochtend een knop indrukken, dan is de Niche niet de maler voor jou. Single dosen kan overigens ook op andere molens die niet voor single dosen zijn. Maar dat werkt toch anders; minder goed. Vind ik dan.

De anti popcorn mod is niets meer dan een plastic schijfje met een gat erin. Die de stroom van bonen reguleert. Ze gaan dan geleidelijk de maler in en kunnen niet meer terug kaatsen. In een hopper gebeurd dit niet, omdat de druk van de vele bonen dit voorkomt. Het schijnt dat de terug ketsende bonen eenmaal gemalen zorgen voor minder uniformiteit van het maalsel. Ik merk dat nu niet en proef het ook niet. Toch wil ik het schijfje hebben


dennis-caro
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 09:05

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor dennis-caro » wo 22 jan 2020, 06:27

Beste Keyser,

Bedankt voor je enthousiaste reactie. Erg leuk om te lezen dat je zo tevreden bent. Ik heb overigens nog niet 1 slechte review gelezen. Ook op YouTube alleen lovende reacties.

Ik ga morgen nog bij 2 zaken langs (Casabarista en Van Pommeren). Wil verschillende machines even zien en voelen. En dan maak ik een keuze.

Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Help! Kluts kwijt! Nieuwe maler budget rond 400 euro

Berichtdoor Keyser » wo 22 jan 2020, 07:49


Ik ga morgen nog bij 2 zaken langs (Casabarista en Van Pommeren). Wil verschillende machines even zien en voelen. En dan maak ik een keuze.
Graag gedaan en verstandig! Neem er goed de tijd voor.



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten

cron