Wie weet welke maler dit is?

Jaapr
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 jul 2020, 21:37

Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor Jaapr » do 09 jul 2020, 21:17

Beste forumleden,

Onlangs heb ik een maler gekocht die dienst heeft gedaan in een eetgelegenheid. Ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en gespoten, maar kon geen type plaatje vinden. Alleen op de motor staat made in Italy.

Probleem is nu dat hij net niet fijn genoeg maalt. Ik moet de schijven net iets tegen elkaar aan laten lopen om er een goede maling uit te krijgen. Ik gok dat de maalschijven op zijn.

Wie weet het merk en type?

Alvast bedankt!AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk


Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor Keyser » do 09 jul 2020, 22:54

Eerste wat ik dacht was Macap, maar vind nergens hetzelfde plaatje. Kan mogelijk ook een minder bekend merk zijn?

Dat je schijven tegen elkaar aanlopen is natuurlijk niet goed.

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor Tekork » do 09 jul 2020, 23:22

Wie is Jaap? Vinden we leuk om te weten op het forum, is een speciale plaats voor ingericht :-).

Ik herken de de luchtgaten aan de bovenkant van een Rossi RR45, dit is waarschijnlijk zijn zus de CC45. De Astoria had ook een vergelijkbaar model.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor bobbee » do 09 jul 2020, 23:27

Dat dacht ik ook. Was net even aan het zoeken welke rossi telg dit is.
gino-rossi-grinder-parts-1_3.gif
Overigens, ik meen mij te herinneren dat wat jij beschrijft als probleem een beetje het ding is met deze maler waarom hij niet zo geliefd is. 😉
Voor deze zekerheid kun je het opzoeken op het forum. Moet weleens ter sprake zijn gekomen een paar jaar geleden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Jaapr
Berichten: 2
Lid geworden op: di 07 jul 2020, 21:37

Re: Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor Jaapr » vr 10 jul 2020, 07:44

Dat is een snelle herkenning. In een ver verleden heb ik een Rossi gehad. De maalafsteller leek er ook precies op. Wel handig dat de schijven gelijk zijn. En wel weer balen dat dit een bekend probleem is.

Ik hoop dit toch met een nieuw setje op te kunnen lossen. Hebben jullie nog tips om de schroeven los te draaien. Bij verschillende makers lijken de schroeven wel van aluminium, je draait ze zo kapot.

Bedankt in ieder geval voor het snelle uitzoeken!

Verstuurd vanaf mijn Mi A2 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 512
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Wie weet welke maler dit is?

Berichtdoor Tekork » vr 10 jul 2020, 12:20

Ik heb geen problemen met de afstelling alleen zie dat de maalverstelling net iets anders is dan die van jou. Ik heb niet die ronde gaatjes.

Betreft de schroeven wil eerst vastdraaien nog wel eens helpen alvorens je gaat losdraaien. Daarnaast heb je evt ook setjes om doorgedraaide schroeven los te krijgen - toepasselijk genaamd schroefverwijderset.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten

cron