G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » wo 12 mei 2021, 09:47

Hoi allemaal,

Het moment dat ik deze thread op 2 januari heb aangemaakt was ik als consument geïnteresseerd in het product. Zoals jullie weten stelde de levering in Nederland zich maar uit. Toen kwam het idee in mij op: wat nou als ik de G-iota lever aan de Nederlandse koffiefanaat?

Het duurde niet lang voor ik die gedachte over heb gezet naar actie. Ik heb de leverancier opgebeld (Tom) en ben naar het bedrijfsadres in Moeskroen gereden. Daar heb ik de koffiemolen in werking kunnen zien en heb ik de koffie mogen proeven.

Het testen van de molen bleef niet bij die keer in Moeskroen. Tom had nog één koffiemolen staan, die heb ik overgenomen. Deze heb ik ondertussen een tijd in gebruik, en bevalt boven verwachting goed! De 64mm maalschijven zorgen voor een zachte kop koffie.

Na uitvoerig testen en beraad heb ik besloten de stap te nemen en te starten als jonge ondernemer, door een online winkel te starten vanuit passie voor koffie en de G-iota.

Als jullie meer willen weten over de molen of hoe ik hem gebruik, reageer gerust!
Laatst gewijzigd door Froika op do 13 mei 2021, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » wo 12 mei 2021, 10:06

dit "maak mij / iedereen blij" sales-bericht staat in het verkeerde deel van het forum, moet hiernaarheen:

https://www.koffiepraat.nl/forum/viewforum.php?f=23
Na uitvoerig testen en beraad heb ik besloten de stap te nemen en te starten als jonge ondernemer, door een online winkel te starten vanuit passie voor koffie en de G-iota.

In mijn online winkel is het mogelijk om vrijblijvend de G-iota te pre-orderen zodat ik rekening kan houden met de inkoop van het product. Om uiteindelijk niet alleen mezelf, maar ook andere Nederlanders blij te maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » wo 12 mei 2021, 12:59

Goed dat je het oppakt want er was best wat vraag naar.

Wij hebben vanuit Het Hoofdkwartier besloten niets met de Giota te gaan doen. Het product spreekt ons opzich wel aan maar als we puur kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding sluit het niet echt aan bij ons huidige aanbod. We hadden onze pijlen op de upgrade met OEM mazzer schijven gezet om daarmee een leuke inkoopactie op te zetten, maar toen de maler daar niet goed mee bleek te werken hadden we eigenlijk al een beslissing gemaakt.

Als je echt heel heel graag wil single dosen en de Niche buiten budget is, is dit voorlopig het enige alternatief.
En vooral met de SSP schijven is het best een behoorlijk koffiemolenje, maarja dan zit je alweer in een andere prijsklasse.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » wo 12 mei 2021, 13:10

Ondertussen kan ik melden dat de SSP multi-purpose burrs nog steeds goed bevallen. En eigenlijk alleen maar beter! De maler wordt met het inlopen sneller en vooral stiller. Hoewel de marge en het bereik krap zijn kom ik tot nu toe ook met filter roast goed uit...

Wat betreft retentie: zoals reeds eerder opgemerkt is het raadzaam om de flap in de chute aan te passen. Er zit een dubbele flap in die te veel weerstand geeft. Door de helft weg te halen is de uitstroom veel beter. Er blijft nog ca 0.3-0.6 gram achter, maar door de voorkant van de maler iets op te tillen en te laten "terugvallen" komt het meeste er uit. Het is echt een minimaal hopje van zeg een of twee millimeter. Door het schokje bij het landen komt het maalsel achter de flap mooi los. Ik doe dit bij de Niche trouwens ook.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » do 13 mei 2021, 08:19


Hoi allemaal,

Het moment dat ik deze thread op 2 januari heb aangemaakt was ik als consument geïnteresseerd in het product. Zoals jullie weten stelde de levering in Nederland zich maar uit. Toen kwam het idee in mij op: wat nou als ik de G-iota lever aan de Nederlandse koffiefanaat?
[/url]
Hoi, je bent nu verkoper op het forum en dit soort berichten hebben een speciale plek op het forum zoals fransg al aangaf. Een prachtige plek. Wil ervoor zorgdragen dat jouw commerciële bericht daar terecht komt en je dit bericht hier aanpast? Website eruit, "vergelijking met" achterwege graag.
Je mag de maler best netjes en een beetje promoten, geen probleem maar we moeten wel consequent blijven hoe dit forum functioneert en dat moeten we samen doen op het forum. Jij hebt nu andere schoenen aan. Ik hoop dat je het begrijpt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » do 13 mei 2021, 10:11

Hi, vanuit enthousiasme voor de molen heb ik het bericht zonder mijn weten in het verkeerde deel van het forum geplaatst, mijn excuses hiervoor!
Wilde vooral mijn ervaringen met jullie delen. Het is voor het eerst dat ik deze schoenen aan heb, zal ze met zorg dragen.

Neemt niet weg dat ik graag jullie ideeën over, en ervaringen met, de koffiemolens lees.

> Het bericht in deze thread is aangepast en de vorige post is verplaatst naar het correcte deel van het forum :]
☕︎



FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » do 13 mei 2021, 10:17

Top!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » do 13 mei 2021, 10:25

En ook fijn voor de mensen die graag een Giota aan willen schaffen dat de nu ook binnen de landsgrenzen terecht kunnen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » do 13 mei 2021, 10:29

Hi, vanuit enthousiasme voor de molen heb ik het bericht zonder mijn weten in het verkeerde deel van het forum geplaatst, mijn excuses hiervoor!
Wilde vooral mijn ervaringen met jullie delen. Het is voor het eerst dat ik deze schoenen aan heb, zal ze met zorg dragen.

Neemt niet weg dat ik graag jullie ideeën over, en ervaringen met, de koffiemolens lees.

> Het bericht in deze thread is aangepast en de vorige post is verplaatst naar het correcte deel van het forum :]
Dank je.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Eckspresso » do 13 mei 2021, 22:23

Na het lang volgen van de ontwikkelingen van deze interessante bonen maler. Heb ik vandaag toch de knoop doorgehakt en ben ik als nog voor de Eureka Mignon XL gegaan. Iedereen bedankt voor alle informatie en uitgebreide test verslagen. En voor degene die de G-iota gaan aanschaffen, veel plezier gewenst en ik lees graag jullie ervaringen. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk



Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron