G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor gilleko B. » vr 02 apr 2021, 08:53

Helder verhaal.

Interessant dat de SSP in Korea zit maar dat de schijven zelf in Zwitserland worden gemaakt. Dat zou dan best weleens bij Etzinger kunnen zijn, want die zit daar en doet veel voor andere merken.

Het is niet zo dat het 'upgraden' van schijven pas recent is bedacht. Toen ik mijn Mazzer Mini kocht, bijna tien jaar geleden, nam ik er al de schijven van de Super Jolijt bij, die net zo goed pasten. Belasten de motor iets meer, zijn daardoor niet geschikt in die combi in een café.

Onze malers hebben bij ons thuis een luizenleven want we zetten maar een paar shots per dag. Een druk gezin misschien 20 per dag maar dan nóg heeft de maler een rijkeluisbestaan en raakt die niet gauw overspannen.

Dan hebben we vaak ook nog eens meerdere malers in huis, wat voor ons heel normaal is want het hoort tenslotte tot de eerste levensbehoeftes en het zorgt ervoor dat het rijtje malers nooit van z'n leven oververhit raakt door het harde ploeteren op die handvol koffiebonen. Een maler die op die manier 20 jaar mee zou gaan, kan misschien na 10 jaar kuren krijgen maar tegen die tijd hebben we alweer andere hardware staan of vertoeven we zelf reeds lang 'aan gene zijde'.
Klopt helemaal, geef je gelijk, is het geen flauwekul allemaal, vraag ik mij in mijn achterhoofd af, maar dan toch weer die dwangneurose om dit alles te lezen en vervolgens voorzichtig gefaseerd te denken, wil ik dat ding wel hebben, zou ik het willen hebben, ja best wel mooi ding want dan kejje echt singledosen, kan niet met die 1k+ molen die ik heb, tja dat ding heeft wel kleine schijfjes, ja toch wel makkelijk om alleen espresso te maken want dan hoef ik die maalgraad niet aan te passen bij wisseling bottemless regulier mandje, flauwekul dat ik dit zou moeten doen want in Biafra gingen er mensen dood van de honger en nu doe ik dit, ja maar die Compak grind by weight vind ik te duur, ach ja, alstie goed is, wat is nu zo'n bedrag in een mensenleven en het gaat toch om het hier er en nu etc etc etc en uiteindelijk staattie dan toch onder het keukenkastje.

Afbeelding



bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » vr 02 apr 2021, 10:12

Screenshot_20210401-174841_Instagram.jpg
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

raoulraoul
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 jan 2021, 12:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor raoulraoul » vr 02 apr 2021, 13:09

Daar is ze dan!

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 02 apr 2021, 13:15

Zo benieuwd!! Laat alsjeblieft weten wat je 1e indruk is
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » vr 02 apr 2021, 14:17

het gaat toch om het hier er en nu etc etc etc en uiteindelijk staattie dan toch onder het keukenkastje.
ja ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

raoulraoul
Berichten: 17
Lid geworden op: do 28 jan 2021, 12:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor raoulraoul » vr 02 apr 2021, 15:06

Zo benieuwd!! Laat alsjeblieft weten wat je 1e indruk is Afbeelding
Valt helemaal niet tegen! Mooi fluffy maalsel, na een paar keer goed pompen bleef er 0,1 gram achter. De eerste espresso was niet verkeerd, de tweede was beter. Zou nu graag gelijk doorgaan met testen, maar ik merk dat ik aan m’n caffeinetaks voor vandaag zit ;)

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » vr 02 apr 2021, 15:52

Mijne is ook thuis afgeleverd! Leukkkk

Gebruikersavatar
Eckspresso
Berichten: 41
Lid geworden op: di 12 jan 2021, 16:14

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Eckspresso » vr 02 apr 2021, 16:31

Mijne is ook thuis afgeleverd! Leukkkk
Vele van ons wachten in spanning jou test rapport af :) hahaha

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 02 apr 2021, 16:43

BVDS krijgt hem ook vandaag. Ik wacht af op jullie rapporten
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » vr 02 apr 2021, 18:39

Eerste indruk is in elk geval erg positief, niet alleen de machine maar ook de verpakking voelen degelijk aan.
Het geheel is solide en de afwerking is voor het prijspunt goed.

Op onderstaande foto's de meegeleverde italmill 64mm maalschijven.
Schroefdraad v/d maalkamer stond mooi in het vet, alleen de o-ring stond droog ik vraag me een beetje af of dat wel de bedoeling is.
Bijlagen
IMG_20210402_172248.jpg
IMG_20210402_172242.jpg
IMG_20210402_171905.jpg
IMG_20210402_171634.jpg


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron