G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 04 jun 2021, 21:46


Mooi verhaal!

Overigens heb ik vandaag getest zonder RDT en dat ging probleemloos. Wellicht speelt het weer een rol maar denk eerder ook dat het inlopen van de schijven meespelen.

Het dagelijks bijstellen herken ik niet. Maar kan goed zijn dat ik intuitief compenseer met de druk.
Thanks!

Zou kunnen inderdaad. Doordat ik de drukmeter op de pavoni heb kan ik aflezen wat ik doe.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » vr 04 jun 2021, 22:01

Goed en helder verhaal!
Benieuwd naar de foto's.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 04 jun 2021, 22:19

Goed en helder verhaal!
Benieuwd naar de foto's.
Leuk, dank je.
Jouw koffie smaakte voortreffelijk uit de G-iota. (en Niche) ! Afbeelding

Ik ga mijn best doen, maar ook nog verjaardag morgen van mijn oudste zoon en dus pizza's bakken. Ik heb een nieuwe gadget gekocht (ringlight) en die zou vandaag komen maar is uitgesteld naar levering dinsdag. Misschien dat ik zondag even de camera pak.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor fransg » vr 04 jun 2021, 23:08

Is geen haast bij!

Fijn verjaardagsfeest morgen! Met pizza's ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » vr 04 jun 2021, 23:39

Hier nog even een snelle foto van de maalgraad verstelling. Gaat om het idee, niet de print en tape. Als de rode streepjes bijelkaar zitten, raken de schijven elkaar. Dat is het 0 punt.

[img]https://up.picr.de/41353922bg.jpg[/img]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor gilleko B. » za 05 jun 2021, 09:47

Geweldig verhaal. Vocht aan de bonen toevoegen, zijn geen Ti vergulde schijven, geen kans op roestvorming dan? Dank voor de gedane inzet, op naar de Pizza's!




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » za 05 jun 2021, 09:56

Geweldig verhaal. Vocht aan de bonen toevoegen, zijn geen Ti vergulde schijven, geen kans op roestvorming dan? Dank voor de gedane inzet, op naar de Pizza's!

Afbeelding
Dank.

De schijven zijn bedekt met een laagje olie van de koffie die je maalt. Dat weerhoudt het roesten doorgaans. Uiteraard moet je er geen water in gieteren. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor gilleko B. » za 05 jun 2021, 10:08

Geweldig verhaal. Vocht aan de bonen toevoegen, zijn geen Ti vergulde schijven, geen kans op roestvorming dan? Dank voor de gedane inzet, op naar de Pizza's!

Afbeelding
Dank.

De schijven zijn bedekt met een laagje olie van de koffie die je maalt. Dat weerhoudt het roesten doorgaans. Uiteraard moet je er geen water in gieteren. Afbeelding
Thx, weer wat geleerdAfbeelding

Afbeelding



LottaLatte
Berichten: 12
Lid geworden op: za 25 sep 2010, 08:27

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor LottaLatte » za 05 jun 2021, 20:20

Ik heb dit topic min of meer van begin tot einde gelezen omdat ik al een tijd aan het sparen ben voor een nieuwe maler en de Niche op het oog had, er gebeuren echter steeds dingen die mijn spaarpotje weer resetten naar 0 zoals dakramen die ineens in de tuin liggen. :D

Ik heb momenteel een Cunill Tauro en single dose dat ding, 1 gram retentie is nog wel te doen maar ik moet 23 gram gebruiken om een zettijd voor 25-30 seconde te halen met mijn licht gebrande costa rica boontjes. Als ik fijner probeer te malen loopt hij aan. Ik wil dus graag een waardige single-dose upgrade voor mijn inmiddels 10 jaar oude Cunill molen kopen. Nu de Niche niet alleen lastig te verkrijgen is maar ook qua prijs nog ver weg is kwam ik op deze molen terecht. Het zou dan om deze molen gaan met standaard maalschijven. Denken jullie dat dit een verstandige upgrade is?

Thank,
Stefan

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » za 05 jun 2021, 20:46

Ik heb dit topic min of meer van begin tot einde gelezen omdat ik al een tijd aan het sparen ben voor een nieuwe maler en de Niche op het oog had, er gebeuren echter steeds dingen die mijn spaarpotje weer resetten naar 0 zoals dakramen die ineens in de tuin liggen. :D

Ik heb momenteel een Cunill Tauro en single dose dat ding, 1 gram retentie is nog wel te doen maar ik moet 23 gram gebruiken om een zettijd voor 25-30 seconde te halen met mijn licht gebrande costa rica boontjes. Als ik fijner probeer te malen loopt hij aan. Ik wil dus graag een waardige single-dose upgrade voor mijn inmiddels 10 jaar oude Cunill molen kopen. Nu de Niche niet alleen lastig te verkrijgen is maar ook qua prijs nog ver weg is kwam ik op deze molen terecht. Het zou dan om deze molen gaan met standaard maalschijven. Denken jullie dat dit een verstandige upgrade is?

Thank,
Stefan
Hoi stefan, zie mijn kleine verhaaltje hierboven over hoe ik de maler heb ervaren. Afbeelding
Wat mij betreft kiezen tussen de Eureka specialita of deze Giota

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron