G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor gilleko B. » wo 09 jun 2021, 17:58

Tis dat ik al een andere (single doser) wil!




Gebruikersavatar
Froika
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 06 jul 2020, 13:50
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Froika » do 10 jun 2021, 20:17

☕︎

FREKKO.NL | SPECIALTY COFFEE & COFFEE GEAR

JosD
Berichten: 8
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 13:44
Locatie: Klijndijk
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor JosD » do 10 jun 2021, 20:48

Doos en alles zit erbij. Je kunt hem dus ook ophalen in Emmen bij mij of ik stuur hem retour naar PTI zodat je hem daar kunt ophalen als de koper dat prettiger vindt.

Ik vind het een serieus leuke maler! Vergelijkbaar met Super Jolly, Fiorenzato 64mm, Macap 64 mm, Compak K6 etc maar dan zonder retentie, ook stiller! En, je kunt er tzt SSP schijven in stoppen.
Ik en mijn vrouw hadden al besloten dat het een witte moest worden. Vandaar geen actie om die nu bij jou staat over te nemen. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » do 10 jun 2021, 20:58

Doos en alles zit erbij. Je kunt hem dus ook ophalen in Emmen bij mij of ik stuur hem retour naar PTI zodat je hem daar kunt ophalen als de koper dat prettiger vindt.

Ik vind het een serieus leuke maler! Vergelijkbaar met Super Jolly, Fiorenzato 64mm, Macap 64 mm, Compak K6 etc maar dan zonder retentie, ook stiller! En, je kunt er tzt SSP schijven in stoppen.
Ik en mijn vrouw hadden al besloten dat het een witte moest worden. Vandaar geen actie om die nu bij jou staat over te nemen. Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
No problem.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » do 10 jun 2021, 21:36

Yes en hij is positief over de performance. Zowel voor filter als espresso. En dat met Italmill.Hij is duidelijk geen fan van de clump crusher, de PF steuen en de positie van de knop.

Eens maar dat is eenvousig te fixen. Niks moeilijks aan. Voor de clump crusher bestaat een easy mod waar geen 3D printer of Mythos parts voor nodig zijn. Retentie issue en noodzaak voor gebruik van de bellow meteen opgelost. Het bakje haak ik niet in de steun maar leg ik er op. Blijft prima liggen en is nog nooit gevallen. En die knop? Ach ja, niet echt clever design maar went snel.

Kortom, laat je niet afschrikken door het clump crusher en bellow verhaal. En de maler van HBB heeft een mooi RVS deksel met logo😉
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bobbee » do 10 jun 2021, 21:44

Leuke review van de James!
Ik heb net mijn eigen review nog even doorgelezen en komt aardig overeen met zijn bevindingen. Sommige dingen ook niet. Zoals de pomp die hij cheap vindt, ik vind het rubber er beter uitzien en voelen dan goedkoop.
Wat ik ook interessant vind in zijn review is het hermalen van de koffie door de clump crusher!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor B003 » vr 11 jun 2021, 00:41

Jazeker, dat had ik mij ook niet bedacht dat die koffie die niet naar buiten gedrukt wordt nog weer een rondje meemaalt en daardoor fijner naar buiten komt. Hij laat het ook zien.
Goede review lijkt mij en de genoemde minpunten zijn eigenlijk of persoonlijk of op te lossen.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor bvds » vr 11 jun 2021, 07:53

Jazeker, dat had ik mij ook niet bedacht dat die koffie die niet naar buiten gedrukt wordt nog weer een rondje meemaalt en daardoor fijner naar buiten komt. Hij laat het ook zien.
Goede review lijkt mij en de genoemde minpunten zijn eigenlijk of persoonlijk of op te lossen.
Dus die clump crusher modden. Probleem opgelost. Hopelijk is dit al af fabriek gedaan bij de komende batch.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Pti » vr 11 jun 2021, 07:59

Verrassend positieve review indd!

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: G-IOTA Espresso grinder -> Niche Zero z'n (nog onbekende) concurrent?

Berichtdoor Keyser » vr 11 jun 2021, 08:39


Dus die clump crusher modden. Probleem opgelost. Hopelijk is dit al af fabriek gedaan bij de komende batch.
Die chaff collector werkt in ieder geval wel erg goed! Afbeelding Haha moest wel lachen om die droge opmerking.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron