Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor fransg » do 21 jan 2021, 13:32

Ja wel héél veel werk op een erg wankele basis.

Ik stel me een medisch onderzoek voor "bij de bereiding van het bedoelde medicijn ging wat mis dus de samenstelling is niet heel duidelijk en de dosering weten we niet precies maar hier zijn de statistieken van 100 patiënten die het hebben gekregen. Het lijkt ons een uitstekend medicijn dus vervolgonderzoek is gewenst, waarbij we dan zullen focussen op de vraag wat er feitelijk werd toegediend."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor cremalover » do 21 jan 2021, 13:46

Ja wel héél veel werk op een erg wankele basis.

Ik stel me een medisch onderzoek voor "bij de bereiding van het bedoelde medicijn ging wat mis dus de samenstelling is niet heel duidelijk en de dosering weten we niet precies maar hier zijn de statistieken van 100 patiënten die het hebben gekregen. Het lijkt ons een uitstekend medicijn dus vervolgonderzoek is gewenst, waarbij we dan zullen focussen op de vraag wat er feitelijk werd toegediend."
Zoiets. :D

chomburg
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 06 feb 2019, 00:03

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor chomburg » do 21 jan 2021, 14:15

Conclusie? Toleranties van de Mazzer zijn wat groot? Of van de nieuwe schijven?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor fransg » do 21 jan 2021, 14:27

Het kan ook nog wezen dat niet alle assen / bevestigingspunten van elke Mazzer identiek zijn. Wat hier in dit geval de oorzaak is, zou moeten worden opgemeten en vergeleken met andere schijven / mazzers om te weten wat er speelt/scheelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor cremalover » do 21 jan 2021, 14:43

Conclusie? Toleranties van de Mazzer zijn wat groot? Of van de nieuwe schijven?


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
Originele Mazzer schijven passen perfect.Is ook logisch want een fabrikan maakt onderdelen die op mekaar passen. Fout zit bij SSP.
Misschien doen ze dit om schijven voor meerdere merken te laten "passen" .

Harryforest
Berichten: 16
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 13:05

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor Harryforest » do 21 jan 2021, 14:48

Heb ondertussen contact gezocht met SSP! Hoop wat nuttige informatie te ontvangen. Anders kunnen ze weer terug naar Zuid Korea :cry:
Laatst gewijzigd door Harryforest op do 21 jan 2021, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor Pti » do 21 jan 2021, 17:13

Je kunt wel centreerboutjes gebruiken, met een tapse kop. Daarmee centreer je de schijven, vervolgens vervang je de boutjes één voor één met de originele boutjes met vlakke koppen. Pasbusjes of centreerbusjes is een goed alternatief.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor cremalover » do 21 jan 2021, 17:14

Je kunt wel centreerboutjes gebruiken, met een tapse kop. Daarmee centreer je de schijven, vervolgens vervang je de boutjes één voor één met de originele boutjes met vlakke koppen. Pasbusjes of centreerbusjes is een goed alternatief.
Zei ik al.Maar dat is een lapoplossing. Die schijven deugen gewoon niet.
Als dit zo met alle schijven van SSP is.... na dann prost Mahlzeit.

Harryforest
Berichten: 16
Lid geworden op: do 28 feb 2013, 13:05

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor Harryforest » do 21 jan 2021, 17:46

Je kunt wel centreerboutjes gebruiken, met een tapse kop. Daarmee centreer je de schijven, vervolgens vervang je de boutjes één voor één met de originele boutjes met vlakke koppen. Pasbusjes of centreerbusjes is een goed alternatief.
Zei ik al.Maar dat is een lapoplossing. Die schijven deugen gewoon niet.
Als dit zo met alle schijven van SSP is.... na dann prost Mahlzeit.
IK had er ook meer van verwacht! Wat nog een variabele kan zijn, is dat de huidige boutjes niet origineel zijn. Lijkt me sterk maar het kan natuurlijk.
La Marzocco Linea Mini - Mazzer Super Jolly E SSP -Chemex - Hario V60-01-02 - Wilfa Svart Precision - Wilfa Svart Pour Over - Clever Dripper - Hario Skerton MSCS-2TB - Aeropress - Hario Cloth Dripper DPW-3 - Kruve

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Mazzer Super Jolly E SSP uitlijnen?

Berichtdoor Nelus » do 21 jan 2021, 19:01

Ik heb ook ssp schijven in de sj
Geen enkel probleem met de montage
Heb je wel 100% echte ssp’s? Weleens gehoord van namaak
Netjes via hun website besteld (http://www.sspgrind.com/). Maalsel komt er mooi uit en de espresso smaakt goed! Ik had verwacht dat het als een huis zal staan. Maar dat er een correctie inzit irriteert me dan toch een beetje. Zitten bij jou de schijven zonder speling als je de bouten nog niet vast zitten?
Ja net zoals de originele schijven met “mazzer” onderop gelaserd. Erg vreemd !
Faema Lambro - Mazzer Major E


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten

cron