Weber Key

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weber Key

Berichtdoor bvds » wo 23 jun 2021, 13:31

Dan is de Key op hetzelfde prijsniveau als de Lagom...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 23 jun 2021, 13:38

Nu toch, 1475$ voor de lagom en 2000$ normaal voor de key, met de lanceerkorting de eerste 24 uur 1499$. Ben benieuwd wat het straks gaat zijn

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weber Key

Berichtdoor bvds » wo 23 jun 2021, 14:30

Nu toch, 1475$ voor de lagom en 2000$ normaal voor de key, met de lanceerkorting de eerste 24 uur 1499$. Ben benieuwd wat het straks gaat zijn
Ja maar dat is toch zonder SSP burrs?
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2570
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Weber Key

Berichtdoor bvds » wo 23 jun 2021, 14:32

Dan zullen Niche fans ook niet de vierkante "lookalike" van Eureka kopen, de Oro SD.
Ik mogelijk wel😅
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 23 jun 2021, 14:36

Nu toch, 1475$ voor de lagom en 2000$ normaal voor de key, met de lanceerkorting de eerste 24 uur 1499$. Ben benieuwd wat het straks gaat zijn
Ja maar dat is toch zonder SSP burrs?
Juist, 110 dollar er extra bij dan voor de lagom.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Weber Key

Berichtdoor bobbee » wo 23 jun 2021, 14:57

Ja, maar principieel weiger ik door hun prijspolitiek.
Ik moet hier toch even wat van zeggen.

Ik begrijp echt je punt maar is niet meer heel logisch vind ik eigenlijk behalve dat het jammer is dat hij niet meer te goedkoop is. Ik bekijk het product nu icm de prijs. Je betaald nu bijvoorbeeld voor de Weber meer dan het dubbele die echt niet veel beter gaat zijn dan de Niche. De weber is een prachtige maler, mooier design dan de Niche maar voor iemand die het geld niet heeft of er niet voor overheeft is de Niche nu nog steeds heel betaalbaar want er is gewoon nog steeds niks anders. De prijs is weliswaar omhoog gegaan maar de situatie is dus nog steeds hetzelfde. En 64mm plat (giota, Eureka) haalt het gewoon niet bij 68mm conisch.
Wie weet verdient Weber, Eureka, Lagom en al die andere gewoon heeel veel geld aan hun product maar accepteer je dat omdat ze de prijs niet een keer hebben verhoogd maar meteen jou vol laten betalen. Afbeelding
Als Niche meteen 700 euro had gevraagd was het waarschijnlijk wel goed geweest en had je nu een Niche staan...Afbeelding

Niet verkeerd begrijpen hoor! Niks persoonlijk, ik begrijp echt de zure smaak van de prijsverhoging! Maar heel objectief bekeken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Weber Key

Berichtdoor B003 » wo 23 jun 2021, 15:12

Het gaat denk ik niet om de prijs van de Niche maar om het feit dat ze de btw niet willen verrekenen zoals andere Uk bedrijven wel doen sinds 1 januari.
Gelukkig is er nu concurrentie en valt er wat te kiezen. Fans en believers zullen Niche blijven kopen en kritische consumenten kijken nu ook naar andere opties. Die misschien net zo goed of beter zijn.
Dat het niet chique van Niche is lijkt mij evident.

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Weber Key

Berichtdoor Marc O. » wo 23 jun 2021, 15:36

Ja, maar principieel weiger ik door hun prijspolitiek.
Poeh, dat zijn dure principes ;) Ik beschouw mezelf ook als een behoorlijk principiële gast, maar als iets 2x zo duur is maar dezelfde werking heeft, dan ben ik nogal eens geneigd om die principes overboord te gooien :)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 23 jun 2021, 15:39


Ja, maar principieel weiger ik door hun prijspolitiek.
Ik moet hier toch even wat van zeggen.

Ik begrijp echt je punt maar is niet meer heel logisch vind ik eigenlijk behalve dat het jammer is dat hij niet meer te goedkoop is. Ik bekijk het product nu icm de prijs. Je betaald nu bijvoorbeeld voor de Weber meer dan het dubbele die echt niet veel beter gaat zijn dan de Niche. De weber is een prachtige maler, mooier design dan de Niche maar voor iemand die het geld niet heeft of er niet voor overheeft is de Niche nu nog steeds heel betaalbaar want er is gewoon nog steeds niks anders. De prijs is weliswaar omhoog gegaan maar de situatie is dus nog steeds hetzelfde. En 64mm plat (giota, Eureka) haalt het gewoon niet bij 68mm conisch.
Wie weet verdient Weber, Eureka, Lagom en al die andere gewoon heeel veel geld aan hun product maar accepteer je dat omdat ze de prijs niet een keer hebben verhoogd maar meteen jou vol laten betalen. Afbeelding
Als Niche meteen 700 euro had gevraagd was het waarschijnlijk wel goed geweest en had je nu een Niche staan...Afbeelding

Niet verkeerd begrijpen hoor! Niks persoonlijk, ik begrijp echt de zure smaak van de prijsverhoging! Maar heel objectief bekeken.
Geen zorgen, ik geef je 110% gelijk hoor. Mijn leven zou veel eenvoudiger zijn zonder die principiële kronkels die ik soms heb en die mijn leven er niet gemakkelijker op maken. Maar ik wil ze ook niet opzij zetten, is ook typisch aan mijn moeders kant...

Ik heb geen probleem dat een bedrijf winst maakt, ook als dat meer dan gezond is. Ik heb enkel een probleem met hun systeem sinds Brexit en ze weigeren om dit te erkennen. Hadden ze nu gezegd dat ze niet anders kunnen door Indiegogo of dergelijke zou ik dat al wat meer begrijpen en had ik gewoon gewacht op het moment dat ze weg gingen van indiegogo, mocht ook wel na 20 miljoen omzet.
Ik heb idd het voordeel dat ik nu wat budget heb en niemand moet overtuigen behalve mezelf. En ja, ik had vorig jaar niet gedacht dat ik dit bedrag ging uitgeven aan een 2de maler, eerder rond de 700 of zo. Maar sinds Corona en geen reizen en kleinere uitgaven kan ik het budget hoger zetten. Maar ik moet me idd nog verder overtuigen dat ik ok ben met zo'n bedrag te besteden zonder een dealer dichtbij voor service. Maar hier ben ik niet even consequent want ik denk ook nog steeds aan een Decent als espressomachine voor op kantoor.

Ach, hersenkronkels

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: Weber Key

Berichtdoor De B. Cormorant » wo 23 jun 2021, 15:42

Ja, maar principieel weiger ik door hun prijspolitiek.
Poeh, dat zijn dure principes ;) Ik beschouw mezelf ook als een behoorlijk principiële gast, maar als iets 2x zo duur is maar dezelfde werking heeft, dan ben ik nogal eens geneigd om die principes overboord te gooien :)
Is inderdaad het meest logische. Nu, mocht ik het budget niet hebben zou ik wss gewoon toch een zEureka XL of zo kopen. Dan zou het zonder een conische zijn maar met 2 platte


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten