Bonenreservoir Mazzer Kony

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » za 15 mei 2021, 17:55

Op de MP pagina staat een link naar zijn website en daar staat ook een foto van de zijkant van de ‘Kony’ waar duidelijk leesbaar ‘Major’ is te lezen.

127E076E-E2FA-4A7A-BE52-194ED9870DD4.jpegD0FB4B24-8845-442E-B3EE-08224254212C.jpeg
We zullen zien wat geleverd gaat worden, hopelijk zijn de fotos verkeerd. Ik heb mijn rechten als consument eens nagekeken en mochtik een major geleverd krijgen dan sta ik gewoon in mijn recht om een kony geleverd te krijgen, die stond beschreven en dat staat op de factuur

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Marc O. » za 15 mei 2021, 18:05

Waarom jezelf al die rompslomp en gedoe op de hals halen terwijl je nu al weet dat het waarschijnlijk een fout van de verkoper is? De tekst mag dan wel een Kony vermelden, de foto's laten blijkbaar zien dat het om een ander type gaat. Je kunt dus niet met droge ogen beweren dat je in de volste overtuiging een Kony hebt gekocht (zeker niet als de verkoper hier meeleest).
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Pti
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor Pti » za 15 mei 2021, 18:12

Dit doet me tegelijk aan twee bekende gezegdes denken. De eerste: "Als iets te goed lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook zo". En de tweede: "Je recht halen is niet te betalen."

Ik zou trouwens de tweedehands verkoopwaarde van een Kony op €600 (laag) tot €950 (hoog) inschatten, dus €800 is een beetje een gemiddelde tweedehands prijs. Maar als je voor die prijs een Major krijgt, die als Kony verkocht werd is de koopovereenkomst ontbinden waarschijnlijk de beste uitkomst.

P.S. Behalve als je van plan bent die Kony met enige regelmaat hard op de grond te laten vallen (kunnen ze tegen) of voor intensief horeca gebruik wilt gaan in zitten (kunnen ze tegen) is de Niche Zero voor in huis een veel betere keuze ;)

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor HanR » za 15 mei 2021, 18:36

Voor als je toch een Kony wilt even bellen met Hans van Casabarista Breda. Die heeft nog een Kony te koop.

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » za 15 mei 2021, 19:11

Waarom jezelf al die rompslomp en gedoe op de hals halen terwijl je nu al weet dat het waarschijnlijk een fout van de verkoper is? De tekst mag dan wel een Kony vermelden, de foto's laten blijkbaar zien dat het om een ander type gaat. Je kunt dus niet met droge ogen beweren dat je in de volste overtuiging een Kony hebt gekocht (zeker niet als de verkoper hier meeleest).
nou ja het is duidelijk dat ik bij de koop dacht dat het om een Kony ging, zie topic titel en als consument hebben we wel enige rechten

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » za 15 mei 2021, 19:14


P.S. Behalve als je van plan bent die Kony met enige regelmaat hard op de grond te laten vallen (kunnen ze tegen) of voor intensief horeca gebruik wilt gaan in zitten (kunnen ze tegen) is de Niche Zero voor in huis een veel betere keuze ;)
ik heb een tijdje het nieuws niet gevolgd en inderdaad na aankoop had ik al spijt dat ik geen Niche had gekocht dus ik heb me ingeschreven (nou ja als die maar 522 pound kost inc transport, ik zie ook andere prijzen van rond de 800 euro, dan heb ik wel liever een bewezen oerdegelijke Kony )maar toch we hebben als consument bepaalde rechten en ik dacht een nieuwe mazzer kony electronic te kopen en ik ga wel gebruik maken van mijn rechten

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15106
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor fransg » za 15 mei 2021, 19:44

nou ja het is duidelijk dat ik bij de koop dacht dat het om een Kony ging, zie topic titel en als consument hebben we wel enige rechten
Het wordt interessant, in de titel staat Kony maar op de foto's is je duidelijk gemaakt dat je een Major koopt.

Er staat in beide gevallen dat je een Mazzer koopt en die krijg je ook.

Staat er straks KONY op de doos of MAJOR? En maak je 'm evengoed los als er MAJOR op staat?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor bobbee » za 15 mei 2021, 20:04

Waarom wil je een Kony? Lading retentie in die maler is behoorlijk groot van wat ik mij nog kan herinneren uit info.

Een major met platte 84mm schijven is leuk maar ook weer die retentie. Voor thuis gebruik is de Niche of Giota of eureka mignon XL een betere keuze naar mijn idee. Anders liever een Eureka Olympus 75e met mythos schijven als het een horeca maler moet zijn.
De mazzers maken trouwens ook nog heel hard geluid tijdens malen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor HanR » za 15 mei 2021, 20:15

Of je houdt gewoon van groot en lomp (net als ik).

godutch
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 03 jan 2016, 11:25

Re: Bonenreservoir Mazzer Kony

Berichtdoor godutch » za 15 mei 2021, 20:37

Waarom wil je een Kony? Lading retentie in die maler is behoorlijk groot van wat ik mij nog kan herinneren uit info.

Een major met platte 84mm schijven is leuk maar ook weer die retentie. Voor thuis gebruik is de Niche of Giota of eureka mignon XL een betere keuze naar mijn idee. Anders liever een Eureka Olympus 75e met mythos schijven als het een horeca maler moet zijn.
De mazzers maken trouwens ook nog heel hard geluid tijdens malen!
eigenlijk was ik marktplaats aan het afstruinen voor een goede maler met doser ipv van de on demand maler die ik nu heb (quamar m80e) zodat ik makkelijk de maling kan aanpassen zonder ook de daarna de maaltijd te hoeven aanpassen om de dosis gelijk te houden, en nee ik ga geen weegschaal erbij pakken, espresso hoort snel te zijn zonder rare fratsen als wegen en wdt (en donker gebrand natuurlijk met wat robusta in de mix...) aar goed toen zag ik dus die Kony en dacht een buitenkansje te kunnen scoren, dan maar weer een on-demand malen
Laatst gewijzigd door godutch op za 15 mei 2021, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten

cron